Mia maya

Kan jeres hund mærke det ?

22 indlæg i dette emne

Jeg bilder mig selv ind, at vores hund ligesom kan fornemme, at jeg er gravid. Han følger efter mig hele tiden og hopper op til mig i sofaen om aftenen ( han må gerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi er slet ikke i tvivl, vores hund kan helt sikkert mærke det, hun er præcis på samme måde og meget mere pyldret eller hvad man skal sige hen hun plejer, hun går og hyler hvis jeg ikke er der ;) Det samme gør vores venners hund.. Er spændt på hvordan vores reagere når veerne kommer om et par uger forhåbentlig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Måske, hvorfor ikke? I min første graviditet sov jeg altid til middag når jeg kom hjem fra arbejde, og der lagde min ene hund sig altid rundt om min mave. Hvis jeg er syg kommer han også altid og putter hos mig på sofaen.

Og da vi så endelig kom hjem med Dicte, skiftedes hundene til at sove under hendes vugge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke at kan huske mine hunde opførte sig anderledes før baby var kommet ud. Men der var de så også omkring mig og baby for at passe på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi passer Min storebrors hund ind i mellem, og jeg synes altså han lå med hovedet mere på min mave end han plejer. Ellers også var det bare indbildning.

Da jeg passede ham alene med Noah i januar gøede han også af alt og alle der kom. Selv min mor! Det plejer han ellers aldrig at gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerindes hund putter også hovedet på min mave. Noget den ellers ikke gør.

Vores kat ligger også konstant på min mave. Ved ikke om det er derfor eller fordi den er mere rolig nu den bliver større. Vores gamle kat lagde konstant ved mig da jeg ventede Felix og var lænket til sengen med hyperemisis. Han fik endda sin egen hovedpude :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at dyr kan lugte det. Gravide lugter anderledes. Instinkter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var sammen med min mors hund dagen før min fødsel startede sidst. Og den dag var den anderledes over for mig end den plejer, den lå konstant ved mine føder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor tidligt kan de fornemme / lugte det ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke jeg kan mærke en ændring hos vores hund. Han har til gengæld også altid været tæt på mig (på gulvet, aldrig i seng/sofa), så måske derfor jeg ikke mærker en ændring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores tror jeg ikke har opfattet det, men ved at min venindes hund ændrede sig markant da hun var gravid, enda meget tidligt i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor tidligt kan de fornemme / lugte det ??

Jeg har en veninde som mente, at deres hund kunne lugte det allerede før, hun selv fandt ud af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mærket noget anderledes på vores hund, hverken da jeg var gravid med Lise eller denne gang. Men han er så også i forvejen meget kontakt søgende og kælen. Til gengæld har han været meget nysgerrig, blid og beskyttende, da først babyen kom ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min hund har reageret anderledes fra før jeg selv testede positiv men jeg kunne dog godt mærke selv der var noget "i vejen" med min krop :) men helt klart er han mere obs på mig og piver hvis han ikke kan se mig og tager mine sko hvilket han ALDRIG har gjort før, ligger hvor jeg er og går efter mig, alt sådan noget... så ja, jeg tror nemt hunde kan fornemme der er sker noget med en .. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ene hund, den ældste/føreren af flokken, han kan uden tvivl mærke det. Han følger mig overalt, putter konstant op ad mig og de enkelte nætter jeg har sovet ude hos en veninde fortæller min mand, at Bertram (vores hund) er helt ved siden af sig selv og render rundt og piber...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope inden ændring hos hundebassen her, det eneste er han synes det er vældig interessant alt det udstyr der kommer ind i huset, det skal lige gennem duftes og godkendes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg opdagede jeg var gravid med Silke begyndte kejzer at gå og puffe til min mave med snuden. Plejede han aldrig at gøre.

Hunde har en kanon hørelse, mon ikke de kan høre hjerteslaget når baby bliver større? og vi dufter anderledes når vi bliver gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv hund men vi har to katte. Den ene er helt klart mere opmærksom og var det også under sidste graviditet. Hun synes så det er mærkeligt når den lille sparker så hun lægger sig som regel ved siden af maven nu og ikke på maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hund mærkede det ikke. Men da jeg stod med veer var han meget bekymret og trist, og gik med halen mellem benene og forstod det ikke.

Han er nænsom over for vores nyfødte pige. Det er som om han fornemmer, hans kal være forsigtig, hvilket han ellers ikke er, da han vist bedst takseres som 45 kg legesyg, klodset og overglad schæferhanhund ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores gamle skovkat var meget klistrende da jeg ventede sønnen for 10 år siden, især var hun helt syg med mit svedige undertøj (både bh og trusser) men jeg "duftede" godt nok også kraftigt og - lad os bare sige specielt ;) manden ville ikke engang kysse mig goddag når jeg kom hjem - jeg blev sendt direkte i bad først :oops  Håber ikke jeg skal gå og hørme af hormoner på den måde igen!

Nu er jeg gravid igen (4+2) men endnu er der ingen af kattene (4 stk) som reagere anderledes på mig, men det kan jo være det kommer senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor sært - siden jeg skrev ovenstående forleden, så er min mors hund pludselig blevet helt vild med mig :D I sidste uge var den helt ligeglad med mig men idag hang den bare op af mig hele tiden og ville snakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor sært - siden jeg skrev ovenstående forleden, så er min mors hund pludselig blevet helt vild med mig :D I sidste uge var den helt ligeglad med mig men idag hang den bare op af mig hele tiden og ville snakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER