HippieSoul

Er der overhovedet håb?

47 indlæg i dette emne

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jeg ked af at læse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram  :kram  :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Jeg bliver snart lettere sindsyg.. Min læger mener ikke det er faldet nok til at hun vil sætte noget som helst igang.. Derfor skal jeg istedet have taget endnu en blodprøve på tirsdag-.-

Jeg vil bare meget gerne snart videre i mit liv.. Nu har jeg vidst i snart 4 uger at der nok var noget galt, så vil jeg bare gerne have det overstået...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Sikke dog noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har det sådan lidt, at lægens ord er ikke lov. Man har simpelthen ret til indflydelse på sin behandling. Så bed lægen om en god grund til det, hun gør. For det første kommer det så måske til at give mening for dig - og hvis ikke, så bed om det, du gerne vil have, der skal ske. Det er altså din krop - ikke lægens!

 

Og i øvrigt :kram det er sgu da skide hårdt det der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Jeg bliver snart lettere sindsyg.. Min læger mener ikke det er faldet nok til at hun vil sætte noget som helst igang.. Derfor skal jeg istedet have taget endnu en blodprøve på tirsdag-.-

Jeg vil bare meget gerne snart videre i mit liv.. Nu har jeg vidst i snart 4 uger at der nok var noget galt, så vil jeg bare gerne have det overstået...

Det er godt nok lang tid, kan godt forstå du ikke synes det er sjovt :( :kram2

Er du blevet scannet igen? Jeg tænker at du nu burde kunne være sikker på at se hjerteblink, hvis der skulle være noget håb tilbage.

Jeg kan godt forstå lægen gerne vil være sikker - prøv at tænk hvis det ikke er en MA!? Så vil det blive en provokeret abort :(

Jeg endte med at blive scannet to gange om målt hcg to gange af gynækologen. Men på sygehuset skulle der stadig være to (nye) øjenvidner på at der ikke var liv, så der blev jeg scannet igen!

Jeg håber snart du får en afslutning, så du kan komme videre. :kram2 Ved du om du vil have en medicinsk eller kirurgisk abort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke blevet scannet med henvisning fra lægen.. Så tænker at jeg ber om at blive henvist på tirsdag når jeg har fået svar ang HCg..

Ja, jeg har undersøgt meget og læst for og imod og jeg vil helt sikkert vælge kirurgisk. Medicinsk er simpelthen for voldsomt for mig at skulle gå igennem, og med det samme jeg har taget pillerne så ved jeg at jeg vil gå i panik og blive bange for hvad der kommer til at ske!

Men ja, det bliver godt at få det afsluttet trods alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej 

 

Jeg står p.t i samme situation som dig. Afventer blodprøve nr. 4 (!)  på fredag. 

 

Hvad er status med dig? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er jeg så inderligt ked af at høre!!!

Jamen jeg fik svar på 3. Blodprøve i går, den var gået fra 11.800 til 7900..

Jeg skal derfor scannes i morgen for at se hvad der sker inde i min mave.. Men det er nok en MA..

Jeg vil rigtig gerne høre om dit forløb!

Du får en kæmpe krammer herfra!! Det er så hårdt med alt den ventetid og uvished!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh det er jeg så inderligt ked af at høre!!!

Jamen jeg fik svar på 3. Blodprøve i går, den var gået fra 11.800 til 7900..

Jeg skal derfor scannes i morgen for at se hvad der sker inde i min mave.. Men det er nok en MA..

Jeg vil rigtig gerne høre om dit forløb!

Du får en kæmpe krammer herfra!! Det er så hårdt med alt den ventetid og uvished!

 

Det er jeg ked af at høre. Du får en kæmpe krammer tilbage. Det er så uendelig hårdt at gå igennem! Har en MA og en SA i baggagen, og er nu 5+4 og ved endnu ikke, om det bliver denne gang vi skal have en baby... :( 

 

Jeg vil gerne skrive om mit forløb, men vil gøre det imorgen når jeg har fået denne dag lidt på afstand...

HVIS det nu viser sig at du skal have en abort, så vil blot anbefale dig en kirurgisk. Ved ikke om du kan bruge mit råd, og undskyld hvis jeg blander mig, men jeg så lige dine overvejelser længere oppe. 

Stort kram, og held og lykke i morgen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at det lykkes for jer denne gang!!

Jeg kan virkelig godt forstå at du vil have det på afstand!!!

Sådan har jeg det også nogen dage..

Jeg vil kun gå med til en kirurgisk i fuld narkose, ellers går jeg hjem! Jeg har læst om den medicinske og den nægter jeg efter at have hørt folks erfaringer.. Jeg ved bare ikke om man selv må vælge..

Jeg er i 9+5 men fosteret var kun ca 5+5 sidst jeg blev scannet hvor de mente at det ik udviklede sig mere.. Og har hørt at man skal være over uge 8 før en kirurgisk er på tale, og så stort er fosteret jo ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også begge gange fået en kirurgisk, kunne bare SLET ikke arbejde med en medicinsk. Det er gået ret nemt for mig begge gange, er mødt ind om morgenen, fået nogle smertestillende og kvalmestillende, blevet kørt på operationsgangen og været tilbage ca. 1 time efter og hjemme et par timer senere. Jeg har næsten heller ikke blødt efterfølgende. Helt klart den rigtige beslutning for mig. Men forbered dig på at de på sygehuset vil prøve at overtale dig til en medicinsk, det gjorde de i hvert fald ved mig, de spurgte mig MANGE gange om jeg nu var helt sikker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De laver da kun kirurgiske i fuld narkose.. Det er jo et operativt indgreb, så synes du skal stå fast på en udskrabning. Jeg havde en MA ved 6+2/3, på trods af blødning, som gjorde de sagde det var en SA, så ville det ikke komme ud selv. Men der gik 1 uge fra det hele startede og til jeg havde fået udskrabningen.

Håber det bedste for jer piger, sikke en omgang :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Du må selv vælge. Jeg vil også anbefale udskrabning (som reelt er en udsugning) under fuld narkose. Det var for mig en positiv oplevelse (taget omstændighederne i betragtning).

Jeg så liv ved 6+3 og ved 8+4 var der ikke liv og jeg kunne sagtens få en udskrabning - jeg har ikke hørt om man skal være så og så langt henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste på nettet at hvis man ikke får det foretaget på sygehuset men en gyn. Eller speciallæge med egen praksis, så var det lokalbedøvelse:I

Jeg har forberedt ALLE mine argumenter for kirurgisk abort, så de kan bare komme an, så bliver jeg skrap;)

Det med at man skal være i uge 8 for at få foretaget abort er også bare noget jeg har læst i et forum som dette:)

Men tak for jeres erfaringer! Jeg glæder mig til den dag hvor jeg kan fortælle jer at der er en rigtig baby på vej! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste på nettet at hvis man ikke får det foretaget på sygehuset men en gyn. Eller speciallæge med egen praksis, så var det lokalbedøvelse:I

Jeg har forberedt ALLE mine argumenter for kirurgisk abort, så de kan bare komme an, så bliver jeg skrap;)

Det med at man skal være i uge 8 for at få foretaget abort er også bare noget jeg har læst i et forum som dette:)

Men tak for jeres erfaringer! Jeg glæder mig til den dag hvor jeg kan fortælle jer at der er en rigtig baby på vej! :-)

Sidst jeg var gravid fik jeg at vide at medicinsk abort er indtil uge 8 og derefter er det kirurgisk, men at man godt kunne få kirurgisk inden 8 uger.

Nu ved jeg ikke ifbm fosteret ikke har udviklet sig, men jeg mener bestemt du har ret til at vælge selv hvad det skal være. Grunden til de anbefaler medicinsk indtil uge 8 er bedøvelsen ikke er nødvendigt og den er altid en risiko når det er fuld bedøvelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev ikke spurgt. Man opdagede 8+4 en tom blommesæk og jeg fik bare piller med hjem. Det var så psykisk hårdt for mig og der var så meget blød. ved kontrol ugen efter var der arvvæv tilbage og det blev fjernet ved udskrabning. Det tog et kvarter fra de sagde godnat til jeg vågnede. Minimale smerter og blødningen stoppede efter 5 dage. Dog gik der længe inden min mens kom men oplevelsen var meget bedre.

Håber helt klart for dig at du selv får liv at vælge og at der snart er gevinst igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felixmor, jeg har fundet ud af at lægen SKAL tage beslutningen i samråd med kvinden, så man kan selv bestemme. Men præcis som du oplevede, oplevede jeg også at lægen på sygehuset "pålagde" mig medicinsk abort. Han sagde at den eneste måde det ville komme ud på var ved de piller. Så blev jeg bare så ked af det, bange og nervøs at jeg begyndte at græde (hvilket jeg aldrig gør normalt) og fortalte ham at det turde jeg simpelthen ikke, hvortil han sagde "jamen hvis du ikke føler du kan det, så får du en kirurgisk abort, det kan du sagtens få".

De er bare SÅ dårlige til at give udtryk for at man selv må vælge! -.-

Men ja, onsdag d. 13. April sker det. Og dagen efter flytter vi i drømmehuset og starter på en frisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker som om du er meget afklaret med det hele. Det er sejt af dig :) 

 

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER