48 indlæg i dette emne

Det er bare dyyyyyrt :rolleyes Og såvidt jeg kan se hverken aa-mærket eller Svinemørbrad?

svinemørbrad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte aftersun fra La roche possay (?) sidste år.... Den er vildt lækker! Overvejer kraftigt deres solcreme i år.

Er vild med alle deres produkter, som både Jesper og jeg bruger herhjemme. Deres solcreme er lige så nem at have med at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vild med alle deres produkter, som både Jesper og jeg bruger herhjemme. Deres solcreme er lige så nem at have med at gøre.

Lyder godt! Følger dem på FB, det virker til at være et godt mærke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde Derma til E sidste år og var egentligt glad for det fede i den, så kunne jeg se om jeg havde glemt nogle steder, fordi den bliver så hvid ;) :p

Så det bliver nok Derma baby igen i år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Derma er godt nok træls at smøre ud!

Enig!

Anna bruger faktor 30 og vi bruger 10/15.

Jeg var glad for den fra Levevis sidste år og har købt en spray fra Irmas tusindfryd-serie til i år. Jeg er klart fan af spray! (Haha, autocorrect rettede spray til sprut - det kunne der også ligeså vel have stået! :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

svinemørbrad?

Jeg gætter på Svanemærket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gætter på Svanemærket ;)

Haha ja :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://rebeccapersson.com/2012/04/solcremeguide-2012/

 

Den er meget dybdegående ift. hvilke(n) solcremer der anbefales og ikke gør. En del teknisk synes jeg også :)

 

 

Desuden står der en kommentar i dette link http://rebeccapersson.com/2013/04/fredagsbrevkassen-uge-16-2013/ at nr.2 Aubrey Natural Sun Unscented skulle være noget nemmere at smøre ud end Dermas Eco Baby Sollution :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge kræftens bekæmpelse er faktor 15 nok i DK, men hvis man så ikke smører helt nok på så vil jeg mene at en højere faktor er fornuftig. Der står ingen steder at faktor 30 anbefales til børn, kun at der er mindre allergi fremkaldene stoffer i børne solcreme (som jo oftest er faktor 30).

Solcreme skal ikke bruges som første og eneste solbeskyttelse men sammen med skygge, tøj, solhat og at blive væk fra solen mellem 12 og 15.

Er Uv indexet større end 3 er det tid til sol beskyttelse

Man kan hente en app der hedder "Uv index" fra kræftens bekæmpelse, som kan advare mod høj uv index.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte aftersun fra La roche possay (?) sidste år.... Den er vildt lækker! Overvejer kraftigt deres solcreme i år.

Jeg kan godt anbefale solcremen til børn. Har ikke prøvet den til voksne. Men der er slet ikke fed og svær at smøre ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var rigtig glade for remas sidste år (tror den hedder Sun circle). Den var svanemærket mm, nem at smøre på og så var prisen rigtig god.

Vi prøvede også dermas, men den var ikke til at mase på <_<

Jeg har læst, at solcreme sjældent behøver st være mere end faktor 30 - det er nemlig ikke sådan at en faktor 20 beskytter dobbelt så godt som en faktor 10, men forskellen mellem effekten er så lille, at de fleste voksne kan nøjes med 15 og børn 30. Dessudden skal der jo mere kemi i for at blokere mere for strålerne. Så vi holder os til faktor 30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange kritiserer Dermas solcreme ift. konsistens, men man kan jo få deres spray (børnesolcreme), den bruge vi sidste år, alle mand :) Jeg synes den var god, nem at smøre ud også var det sjovt samtidig med det lille "pift" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker egentlig ikke dermas til at være så umulig, men synes da godt nok, at den jeg har købt i år, er ca lige så let at smøre ud som havregrød :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg kører i rema1000 senere og køber deres :) tænker at jeg skal holde mig fra dermas, når en del af jer herinde synes den er besværlig at smøre ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har prøvet Matas egen solcreme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige købt apotekets egen sol lotion faktor 30 til Vigga - god konsistens, nem at smøre ud, fedter ikke og så farver den ikke huden hvid.

http://www.apotekeren.dk/produkter/hudpleje/solcreme/Apotekets-Sol-Lotion-Faktor-30-200-ML.aspx

Jeg købte alm i str 200ml - den findes også i en børneudgave hvor der kun er 100 ml der er dyrere, men det er nøjagtig det samme der er i - da jeg så spurgte dem hvorfor man skulle give dobbelt så meget for den bare fordi der stod Kids på den vidste de overhovedet ikke hvad de skulle svare, til sidst sagde de at det måske var fordi cremen var mere hvid og man derfor bedre kunne se hvor man havde smurt ud... Øøøøh det nægter jeg da at betale dobbelt så meget for, så vær lige opmærksom på om i bliver snydt når I køber børne solcremer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger matas og er sådan set fint tilfreds. Jeg synes en er en smule fedtet, men har aldrig fundet nogle der ikke fedter såå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har prøvet Matas egen solcreme?

Jeg slår ud på den :-/ Men jeg husker konsistensen som værende fin, så hvis man kan tåle den, tror jeg, det er et fornuftigt bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige købt apotekets egen sol lotion faktor 30 til Vigga - god konsistens, nem at smøre ud, fedter ikke og så farver den ikke huden hvid.

http://www.apotekeren.dk/produkter/hudpleje/solcreme/Apotekets-Sol-Lotion-Faktor-30-200-ML.aspx

Jeg købte alm i str 200ml - den findes også i en børneudgave hvor der kun er 100 ml der er dyrere, men det er nøjagtig det samme der er i - da jeg så spurgte dem hvorfor man skulle give dobbelt så meget for den bare fordi der stod Kids på den vidste de overhovedet ikke hvad de skulle svare, til sidst sagde de at det måske var fordi cremen var mere hvid og man derfor bedre kunne se hvor man havde smurt ud... Øøøøh det nægter jeg da at betale dobbelt så meget for, så vær lige opmærksom på om i bliver snydt når I køber børne solcremer :)

Hold kæft hvor latterligt!! Godt du sagde noget til dem. Men sådan er det også med så mange andre ting, så snart der står "børn" på, bliver det dyrere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså så længe det er astma og allergi mærket så er jeg ikke kritisk mht solcreme.

Vi har ofte brugt dermas spray og Matas. Jeg veksler gerne mellem spray og creme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har prøvet Matas egen solcreme?

Jeg slår også ud af den. Plus at jeg synes den er svær at smøre ud og laver nogle virkelig voldsomme mærker på tøjet. Så vidt jeg husker, mærker der ikke bare sådan går af i vask.

Jeg brugte apotekets sidste år, en af de eneste jeg har kunne bruge uden reaktioner på huden (er allergiker og har vist generelt en 'problem-hud') og synes den var nem at smøre ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slår også ud af den. Plus at jeg synes den er svær at smøre ud og laver nogle virkelig voldsomme mærker på tøjet. Så vidt jeg husker, mærker der ikke bare sådan går af i vask.

Jeg brugte apotekets sidste år, en af de eneste jeg har kunne bruge uden reaktioner på huden (er allergiker og har vist generelt en 'problem-hud') og synes den var nem at smøre ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes min erfaring er at derma baby solcremen er super træls i konsistensen men vælger man kids versionen så er den langt nemmere at smøre ud og rigtig god. Den bruger vi herhjemme og også den alm faktor 30.

Men den er så vist også med kemisk filter og ikke fysisk. Men jeg kan egentlig godt lide at de ikke bliver totalt hvide :-)

Så obs på om I har Derma baby el kids version, der er stor forskel!

Og vi har også oplevet de der brune mærker fra Matas solcremen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER