MBillen

Flytning fra SE til DK - sygehus valg?

12 indlæg i dette emne

Jae.. Nu kom turen jo endelig til mig, og jeg er de dejligste 20+1 henne idag! <3

Men jeg bor pt. I Sverige og er derfor registreret i det svenske sygehus register, og skal føde på Ystad Lazarett.

Jeg flytter nu til Danmark pr. D. 1.5.14 og jeg glææææder mig til at komme væk fra Sverige! Hehe..

Men nu atår jeg og skal vælge sygehus.. Jeg kommer til at bo i Slagelse så jeg har vidst nok Holbæk, Næstved og... Roskilde? Jeg er ikke sikker på hvilke 3 men de to første ihvertfald.. Nogen erfaringer?

Jeg har hørt en masse dårligt om Næstved og kvinder der er kommet til skade eller døde og man bliver jo lidt skræmt, det er vores første barn :O Hehe..

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen af jeres meninger og erfaringer og evt. Folk der bor i Slagelse område og har samme sygehus udvalg? :)

Jeg glæder mig til at komme tilbage til skønne Danmark! ;)

Ha' en god dag, Ladies og jeg glæder mig til at høre jeres input!

:-*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fantastisk - og liiiige om lidt VELKOMMEN hjem :)

Jeg fødte min første på Kolding sygehus, da vi boede ved Middelfart. Det var 40 min transport i bil med veer - kan ikke anbefales.

Så hvis jeg var dig ville jeg overveje afstanden.

Det er selvfølgelig også vigtigt at det er en god fødegang. Men for mig at de handler det hele om jordemoderen. Og uanset hvilket sygehus det er, så ved du ikke hvem du bliver mødt af.

Der er gode og mindre gode jordmødre alle steder og det handler om kemien..

Ta evt og snus lidt rundt på deres hjemmesider, der står tit noget om deres "politikker"..

Derudover må jeg sige at je havde en fantastisk oplevelse på en lille fødegang, der er i snit 8 fødsler som dagen, jeg var i flere timer den eneste på hele fødegangen. Og vi var bestemt ikke bare et par i rækken.

Men igen det handler om hvem der er JM. :)

Mærk efter i din mave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) ved du om man i Danmark kan komme ind og "besøge afdelingerne" så msn sådan kan få et indtryk af det?

Det kan man nemlig i Sverige og det syns jeg var rigtig dejligt! Hvis altså nu man skulle føde i Sverige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det tror jeg godt du kan. Man kan i hvert fald i Aalborg, for vi var inde da vi ventede den første. Det var arrangeret igennem jordemodercenteret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) ved du om man i Danmark kan komme ind og "besøge afdelingerne" så msn sådan kan få et indtryk af det?

Det kan man nemlig i Sverige og det syns jeg var rigtig dejligt! Hvis altså nu man skulle føde i Sverige ;)

Jeg har indtryk af at flere fødesteder har "åbenhus" og ellers er det sikkert muligt..

Fx Kolding har ikke, men de har så lagt en video med billeder på deres hjemmeside..

Men jeg tror ikke der er så stor forskel, der er det nødvendige udstyr. Men det er ikke udpræget uhygget. Det gode er bare, at når du kommer ind med veer, så er du ligeglad ;)

- for mig handler det 100% om kemien med jordmoderen.

Hvis du har planer om at overnatte på patienthotel så kan de måske svinge i standart, har jeg indtryk af. Men har ingen erfaring, da vi tog hjem med det samme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Næstved for 7 år siden og jeg var kun rigtigt meget tilfreds de var søde og rare og der var ikke nogen problemer, jeg skal føde der igen til August og ser da frem til det igen, Jeg skal føde på Næstved pga. mit BMI da de ikke har udstyr til det her i Nykøbing F. hvis der skulle ske noget, det har de i Næstved, samtidig så er Neonatalafdl, i forlængelsen af barselsgangen så man skal ikke rende så langt hvis barnet skulle ende på Neonatalafd. Så jeg kan varmt anbefale Næstved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtryk af at flere fødesteder har "åbenhus" og ellers er det sikkert muligt..

Fx Kolding har ikke, men de har så lagt en video med billeder på deres hjemmeside..

Men jeg tror ikke der er så stor forskel, der er det nødvendige udstyr. Men det er ikke udpræget uhygget. Det gode er bare, at når du kommer ind med veer, så er du ligeglad ;)

- for mig handler det 100% om kemien med jordmoderen.

Hvis du har planer om at overnatte på patienthotel så kan de måske svinge i standart, har jeg indtryk af. Men har ingen erfaring, da vi tog hjem med det samme..

Nej jeg tænker også at man nok ikke tænker så meget over det når først man er i veer og det er tid, men det ville nok bare være meget rart at vide hvor man skal hen og om folk har gode eller dårlige erfaringer med stedet :)

Jeg ville ihvertfald gerne vælge et hospital hvor min kæreste kan overnatte med mig, hvis jeg skal overnatte.. Og det er vidst ikke alle steder der er mulighed for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Roskilde. Jeg svingede ikke specielt godt med den JM jeg havde det længste stræk, hvorimod hende jeg havde til sidst virkede meget kompetent og handlekraftig.

Da jeg skulle have AK var alt tip top. Det kan jeg ikke sætte en finger på.

Efter fødslen må manden sove en nat. Der er ikke mad til ham, så det skal han købe i kiosken eller have med hjemmefra. Alternativt smutte ud efter en pizza.

Der er flere 4-sengsstuer, nogle 2-sengs samt få enestuer på barselsgangen. Så man kan komme til at ligge sammen med 4 andre nybagte mødre og småbørn. Ved ikke hvordan det er på de andre hospitaler?

De har rundvisninger hver onsdag, men anbefaler man er 35 uger henne når man deltager, men måske du kan snige dig med alligevel?

Jeg vil dog overveje afstanden nøje! Jeg blev sat i gang, hvilket betød at jeg skulle frem og tilbage fra sygehuset flere gange om dagen i mange dage. Et par gange alene, da manden jo ikke havde barsel endnu... Der var jeg glad for at det kun tog mig 15 min i bil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte også på Roskilde. Personalet under selve fødslen var fantastisk!! Opholdet på barselsgangen var rædselsfuldt, grænseoverskridende - virkelig ikke anbefalelsesværdigt. Men jeg tror ikke, at der er ret mange sygehuse, der kan tilbyde noget særligt... 

Personligt ville jeg synes, der er alt for langt fra Slagelse til Roskilde. Jeg bor 10 minutters kørsel derfra, og hvis jeg skal have flere børn, skal jeg føde der igen (uanset barselsgangen) For mig ville afstanden have meget at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de steder hvor der er barselshotel kan din kæreste overnatte..

Men skulle det fx ende med et kejsersnit, så ligger du måske på en afdeling og der tror jeg ikke han for lov at sove uanset..

Min søn er født kl 17 så vi tog hjem og sove, det var ønsket hele vejen igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen erfaring med nogen af de 3 sygehuse, men jeg ville også have afstanden som en meget vigtig faktor, det er bare IKKE fedt at køre langt i bil med veer.

Jeg bor i Sverige (er rigtig glad for det :) ) og fødte på Glostrup. Det var en køretur på 35 minutter, det var liiiiidt langt.

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen erfaring med nogen af de 3 sygehuse, men jeg ville også have afstanden som en meget vigtig faktor, det er bare IKKE fedt at køre langt i bil med veer.

Jeg bor i Sverige (er rigtig glad for det :) ) og fødte på Glostrup. Det var en køretur på 35 minutter, det var liiiiidt langt.

 

:)

Det havde jeg egentlig ikke tænkt så meget over (afstanden altså) men det er da rigtigt nok, at det er da vigtigt at være tæt på sit valgte sygehus..

Jeg spurgte faktisk for nyligt om man kunne føde i DK selvom man var svensk bosat men til det svarede de, at det kunne man godt hvis man betalte for hele cirkuset selv :O hehe..

Men efter en hård skilsmisse har jeg valgt bare at flytte tilbage til danmark igen :)

Tak for alle jeres svar, jeg går i tænkeren og prøver at undersøge lidt her og der. En god kombi af sygehus tæt på med et godt patient hotel så min kære dame kan overnatte også, det er målet! Tak ladies <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER