Guest

Farvel til nat flasken med vand - hjælp?

24 indlæg i dette emne

Ok piger i er så kloge og fuld af gode og brugbare råd.

Mie vågner 1-2 gange om natten. Hun får lunken vand i flaske og så sover hun! Det tager 10 min fra jeg kommer til bevidsthed og til jeg ligger i sengen igen - det har været nemt og bekvemt og derfor har vi ikke taget kampen, det er jo bare vand og ikke mælk, sukker stads eller saft. MEN vi har hele tiden gået med håbet om at hun selv sagde fra ogpludselig begyndte at sove igennem - nu er hun så bare 19 mdr og hele seancen er en dårlig vane. Nu står påskeferien for døren og så vil vi tage den kamp det kan ende med at blive og så få sagt farvel!!!

Jeg har lige været inde ved hende hvor jeg (fuld af overskud og gå på mod) valgte kun at hælde kold vand i flasken, hun tog 5 slurke og så gad hun ikke mere, så det er første skridt: indtil påske er der INGEN lunken vand om natten, kun kold (hvem ved måske miraklernes tid ikke er forbi og hun selv siger fra).

Vi har i øvrigt prøvet med kop, hvilket resulterer i vand over alt fordi hun får et hysterisk anfald og så skriger hun i 30 min, indtil jeg kapitulerer af træthed og finder en flaske lunken vand. Vi har også prøvet at fylde hende op med væske om dagen, hvilket ikke havde anden effekt end meget våde bleer <_<

Jeg er ved at bygge en ekstra ting på putteritualet hvilket er det eneste der rent faktisk foregår på værelset, og det er at kramme dynen ned omkring hende, det elsker hun. (Hun er først for nylig begyndt at sove med dyne, ellers er den røget af før jeg havde givet slip, derfor er det først nu det er en mulighed) dette gør jeg fordi jeg håber at jeg med tiden bare kan ligge hende ned igen, kramme dynen omkring og gå.

Jeg kunne godt tænke mig jeres indput :) hvad gjorde i? Hvor lang tid tog det? Lå i på børnenes værelser? Gik i til og fra indtil de opgav og lagde sig til at sove (virker pisse hårdt at gøre om natten :( ) eller??? Kom frisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med. Vores er 22 mdr og efter flere mdr med meget sygdom så har hun indført natflasken igen. Og nu skal den væk. Og her er der mme i. Hvis den ikke varmes og hvis der ikke er nok pulver i kan jeg godt gå ud og lave en ny. Så det bliver ikke sjovt her. Vi har ferie om en uge og allerede nu vil vi begynde at tynde flasken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min plan i påsken er, at puste en luftmadras op i rummet uden for Lunas værelse... Og så gå til og fra. PT. Sover hun jo kun de første ca. 4timer på eget værelse, og så kommer hun med ned til os. Fordi det er nemt og så sover vi alle! - men det er svært at over bevise gemalen om PB2, når nr. 1 fortsat ligger inde ved os. Så nu må kampen tages!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min plan i påsken er, at puste en luftmadras op i rummet uden for Lunas værelse... Og så gå til og fra. PT. Sover hun jo kun de første ca. 4timer på eget værelse, og så kommer hun med ned til os. Fordi det er nemt og så sover vi alle! - men det er svært at over bevise gemalen om PB2, når nr. 1 fortsat ligger inde ved os. Så nu må kampen tages!

Vi har overvejet at skiftes til at sove på gulvet. Men kun hvis det bliver nødvendigt. Håbet er vel altid lysegrønt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det! :) men der bliver i hvert fald kamp til stregen hos os! Hold nu op, så stædig hun er for tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det gælder kampen om nattesøvnen er selv de mindste sejre vigtige. Igår fik hun jo koldt vand hvilket hun ikke gad men bare kunne ligges i seng igen. Nu er jeg LIGE kommet ud derinde fra og hun fik igen koldt vand, det var dog ikke populært men efter lidt hysterisk gråd (især efter jeg havde rejst mig for at putte hende igen og så et ekstra forsøg med flasken) blev gråden noget mere tør og til sidst rejste jeg mig op og gik hen mod sengen, så stoppede gråden og jeg puttede hende og gik ud :toot 2-0 til mor!!!

(Hun kaldte dog på far på et tidspunkt, mon han er mere eftergivende? :p )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det! :) men der bliver i hvert fald kamp til stregen hos os! Hold nu op, så stædig hun er for tiden!

Hvorfor skal de kampe også tages når man er mest træt? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrhmen! Hun er bare kamp-stædig og hysterisk for tiden! Ofte skal man passe på at man ikke kommer til at grine :)

men jeg skal nok vinde den kamp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det var en hård aften - nat!

3 gange var jeg derinde og der var rigtig meget klynk indimellem - jeg er MAX træt, skal op nu, men faldt først rigtig i søvn ved 1 tiden :zzz

Men jeg kapitulerede IKKE - hvor lang tid tager sådan en kamp mon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså W vil gerne ammes mange gange hver nat, for et par uger siden gik jeg i gang med kampen (som dog blev ødelagt af sygdom), og der gjorde jeg bare det at jeg krammer/nusser ryg i stedet for, for han har brug for støtte og kærlighed når han skal undvære brystet. Det blev vildt hurtigt bedre, altså at han vågnede lidt mindre og ikke søgte bryst. Nu er det så lidt forfra pga sygdom som er pænt øv, men altså, der er vist ingen vej uden om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det var en hård aften - nat!

3 gange var jeg derinde og der var rigtig meget klynk indimellem - jeg er MAX træt, skal op nu, men faldt først rigtig i søvn ved 1 tiden :zzz

Men jeg kapitulerede IKKE - hvor lang tid tager sådan en kamp mon?

Hm... Hvis du holder ved, og fortsat reducerer serviceniveauet i samme stil, indfører koppen igen som eneste vandvej, tjah.... Det kan vel gøres på en enkelt nat eller to.... Eller over en uges tid, afhængigt af dig selv ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... Hvis du holder ved, og fortsat reducerer serviceniveauet i samme stil, indfører koppen igen som eneste vandvej, tjah.... Det kan vel gøres på en enkelt nat eller to.... Eller over en uges tid, afhængigt af dig selv ;-)

Jeg er sej nok - nu er det altså nok, Anders derimod får slet ikke lov :D han ville give efter på et split sekund :D så det bliver min kamp og så må han leve med dødtræt kone og kompensere i dagtimerne hvilket han gerne gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vågnede efter 30 min i dag og hun fik så tilbudt vand i kop, i sengen, hvilket hun tog imod. Bagefter ville hun op til mig det kom hun, jeg fortalte hende at hun skulle ned og sove igen lige om lidt mens vi krammede, men da det gik op for hende at hun ikke skulle med ud blev hun sur, men kun indtil jeg vendte mig mod sengen og igen sagde at hun skulle med i sengen og putte.

:goodluck for natten!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg xxx'er for en go nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok for sent at introducer en ny strategi nu, men hvordan ville hun reagere hvis flasken var mindre? Altså, tømmer hun den og så accepterer at den ikke er større eller hvad?

Jeg overvejer nemlig når aftenflasken skal væk, at trappe ud ved at putte 30 ml mindre i den hver uge indtil der kun er 30 ml tilbage eller han selv siger fra, i håbet om at man så undgår hysteriet?

Til en hvis grænse, nu hvor det er vand er der jo ikke nogen blandings forhold så det har bare været en sjat fra termokanden over i det kolde der er i flasken i forvejen så hvor meget har varieret. er hun oprigtig tørstig tømmer hun, andre dage har det været 10-20 sut og så kunne vi ligge hende igen, derfor ved vi det er vane, ikke tørst, men hele ritualet med at komme op, over i amnestolen og få flasken har hun villet igennem.

Jeg tror ærlig talt vi er heldige med at ramme det rette tidspunkt lige nu. Jeg tror både hun OG jeg er klar. Hun har ALDRIG accepteret kop, men der gjorde hun i dag. Jeg er helt overbevist om at vi kan komme igennem denne uge uden at give efter for jeg er godt og grundig træt af natteroderiet! Nu er det nu - BASTA!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg xxx'er for en go nat!

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på det lykkes og :goodluck for en god nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte ikke mere!!! :yay eller jo, lidt klynk men det var vist sådan noget drømme halløj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte ikke mere!!! :yay eller jo, lidt klynk men det var vist sådan noget drømme halløj!

:yay

FEDT!

Her var der faktisk også succes! Hun sov i sin egen seng indtil KL 3.30!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu vi er i gang med opdateringerne kan jeg da lige fortælle at Mie ikke har fået vand i flaske i en uge nu.

Der har været onde nætter/episoder hvor jeg har været verdens ONDESTE mor for ikke at give efter. Men vi er kommet igennem med en god portion tålmodighed. 3 nætter (spredt ud over ugen) har hun sovet igennem, 19.30-20.00 til 6.30-7 det er første gang i år :blink :yay så nu :goodluck jeg for flere af de nætter!

Vi fangede vist bare et godt tidspunkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu vi er i gang med opdateringerne kan jeg da lige fortælle at Mie ikke har fået vand i flaske i en uge nu.

Der har været onde nætter/episoder hvor jeg har været verdens ONDESTE mor for ikke at give efter. Men vi er kommet igennem med en god portion tålmodighed. 3 nætter (spredt ud over ugen) har hun sovet igennem, 19.30-20.00 til 6.30-7 det er første gang i år :blink :yay så nu :goodluck jeg for flere af de nætter!

Vi fangede vist bare et godt tidspunkt!

Jeg tror på det er den rigtige metode, som i gjort. Vedholdenhed.

 

Vi gik fra flaske om aftenen med MME, over til flaske med mælk, derfra gik vi til kop med mælk, og nu kop med vand. Det er gået så let.

 

Hun får kun een kop med vand når vi putter, og det er dét.

 

Skulle det ske at hun vågner om natten, bliver hun aldrig tilbudt vand  - kun hvis hun er syg med feber.

 

 

Jeg tror på, at børn sover bedre, hvis de er vant til ikke at få noget om natten. Jeg tror kroppen vænner sig til at vågne og få "noget", og det er jo meget forstyrrende på sigt.

 

Her ville E også gerne give hende noget, hvis Anna nu vågnede om aftenen, inden vi gik i seng, men jeg har forklaret ham, at den vane skal han ikke give hende.

 

Så se sådan her på det; det er ikke kun jer der får uafbrudt søvn. Det er også Mie, og det er bedst for hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på det er den rigtige metode, som i gjort. Vedholdenhed.

Vi gik fra flaske om aftenen med MME, over til flaske med mælk, derfra gik vi til kop med mælk, og nu kop med vand. Det er gået så let.

Hun får kun een kop med vand når vi putter, og det er dét.

Skulle det ske at hun vågner om natten, bliver hun aldrig tilbudt vand - kun hvis hun er syg med feber.

Jeg tror på, at børn sover bedre, hvis de er vant til ikke at få noget om natten. Jeg tror kroppen vænner sig til at vågne og få "noget", og det er jo meget forstyrrende på sigt.

Her ville E også gerne give hende noget, hvis Anna nu vågnede om aftenen, inden vi gik i seng, men jeg har forklaret ham, at den vane skal han ikke give hende.

Så se sådan her på det; det er ikke kun jer der får uafbrudt søvn. Det er også Mie, og det er bedst for hende :)

Jeg er helt enig. Hun vælger selv vand i kop fra, så hun er jo ikke tørstig.

Hun ved ikke hvordan hun finder roen om natten og går faktisk lidt amok, jeg tager hende op og hun skiftevis knuger sig ind til mig og vrider sig i mine arme, alt imens hun skriger. Men så peger hun pludselig mod sengen og bum så snart hun ligger ned sover hun. Hun græder aldrig mere end 10-15 min og oftest meget kortere tid. Men det er hårdt, især fordi jeg er alene om at tage hende :(

Men når det er sagt sover hun mere igennem end hun har gjort i flere mdr. Så jeg er slet ikke i tvivl om at det er den rette beslutning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig. Hun vælger selv vand i kop fra, så hun er jo ikke tørstig.

Hun ved ikke hvordan hun finder roen om natten og går faktisk lidt amok, jeg tager hende op og hun skiftevis knuger sig ind til mig og vrider sig i mine arme, alt imens hun skriger. Men så peger hun pludselig mod sengen og bum så snart hun ligger ned sover hun. Hun græder aldrig mere end 10-15 min og oftest meget kortere tid. Men det er hårdt, især fordi jeg er alene om at tage hende :(

Men når det er sagt sover hun mere igennem end hun har gjort i flere mdr. Så jeg er slet ikke i tvivl om at det er den rette beslutning.

Vi har oplevet et par gange at Anna vågner pga mareridt. Vi tog hende selvfølgelig op, men fandt hurtigt ud (ligesom du) at Anna bare ville ned i sin seng! Slog med arme og ben ud i luften og pludselig pegede hun på sengen! Og ned kom hun, og så fandt hun ro!

 

Så hvis hun vågner nu og har mareridt, så tager vi hende aldrig op. Jeg aer hende bare lidt, imens jeg ligger hende ned på puden. Så nu har vi ikke problemer med det mere.

 

Måske er det mareridt/drømme Mie "lider af". Det kan i hvert fald godt give urolige børn om natten.

 

Men håber for jer det vender/fortsætter. Anna vågner ikke så tit med mareridt mere, så det kan måske også periodisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har oplevet et par gange at Anna vågner pga mareridt. Vi tog hende selvfølgelig op, men fandt hurtigt ud (ligesom du) at Anna bare ville ned i sin seng! Slog med arme og ben ud i luften og pludselig pegede hun på sengen! Og ned kom hun, og så fandt hun ro!

Så hvis hun vågner nu og har mareridt, så tager vi hende aldrig op. Jeg aer hende bare lidt, imens jeg ligger hende ned på puden. Så nu har vi ikke problemer med det mere.

Måske er det mareridt/drømme Mie "lider af". Det kan i hvert fald godt give urolige børn om natten.

Men håber for jer det vender/fortsætter. Anna vågner ikke så tit med mareridt mere, så det kan måske også periodisk :)

Helt sikkert drømme/mareridt - men hun rækker efter mig og vil op og så ud af værelset, men det kommer hun ikke "om natten sover man" siger moren :p

Jeg har faktisk overvejet at lade hende sidde, har forsøgt at ligge hende ned - det fungerer bare SLET ikke, så det bliver nok noget med at sidde til hun finder ro. Ellers må vi se hvad der sker, om hun sover igennem flere og flere nætter (så løser det sig jo selv ;) ), eller om hun skal have mere og mere hjælp, for så er det kampen værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER