Hvorforikke

Frygter fødslen :-/

8 indlæg i dette emne

Hej skønne damer...

Pu ha, jeg burde slet ikke sidde her og frygte hvad der skal ske om mange uger...

For dette er 6 gang jeg skal igennem en fødsel...

Mine 4 første er født på max 3 timer fra første ve og nummer 3 og 4 er født på 2 timer...

Men sidste gang......

En lørdag i uge 37..... Jeg havde sovet på sofaen og min mand kom hjem kl 17.36 fra arbejde. Jeg rejser mig for at tisse og så vælter der fostervand ud.... Og kl 18 er vi på vej ud af døren...

Kl 18.20 undersøger de mig på sygehuset, her er jeg 10 cm åben og må gerne presse...

Han bliver født lidt over 19.

Få min efter stopper han med at trække vejret og så starter læger og sygeplejesker deres magi...

Jeg har en skøn knægt på 2 år....

Jo jeg havde sindssygt ondt de 40 min fra vandet gik til jeg var på sygehuset, men jeg har haft veer mens jeg sov og af en eller anden grund kunne jeg ikke mærke dem.

På sygehuset kunne jeg heller ikke mærke dem når jeg lå på ryggen... E forklaring kan de ikke give...

Jeg ser fødsler som en kæmpe opgave der skal udføres...

Men det her turbo noget... Det har taget overhånd :-)

Åh jeg har brug for de på sygehuset gør et eller andet... Er så bange for at jeg ikke når på sygehuset..

Kh Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå din angst :kram ved min egen fødsel gik der kun 3 timer fra første ve til min datter var ude, så jeg er da også lidt bekymret for hvor hurtigt det vil gå her anden gang og om jeg når på sygehuset. Og det er jo vand ved siden af hvad du har oplevet.

Har du snakket med jm om en evt plan for din fødsel, om der er nogen måde man kunne forebygge på? Med din forhistorie med hurtige fødsler, baby der ikke trækker vejret og så at du ikke mærkede dine veer, så kunne du måske blive sat i gang før tid, så du er sikker på at være på hospitalet?

Håber alt går vel når det bliver din tur :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker hjemmefødsel. Kendt jordemoderordning og aftale om at de kommer susende i samme sekund du mærker det første tegn.

Men hvor er din fødedygtighed imponerende! Det er jo klart at kroppen nemmere kan udvides efter det høje antal fødsler, den i dit tilfælde har prøvet. Jeg kan godt forstå din bekymring. Det virker næsten lige til at du måske først opdager det ved presseveerne, eller som sidst at du kommer halsende ind ad døren 10 cm åben på sygehuset. Og måske det er bedre givet ud at du er hjemme end at du føder i bilen, i værste fald. Jeg ville i hvert fald overveje at lade jordemoderen ræse hen til mig end omvendt selv at ræse ind på sygehuset.

Men det er selvfølgelig noget helt andet at føde hjemme end på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber du får en rigtig god JM som du kan få vendt alle dine tanker og bekymringer med, og som vil hjælpe dig med at lægge en god fødselsplan.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker så at en hjemmefødsel ikke er særlig betryggende, hvis man har oplevet at føde et barn der skal have hjælp til at komme i gang med at trække vejret. Der ville jeg i hvert fald være mere tryg ved ved at være på sygehuset hvor der også er læger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens forstå din frygt.

Jeg ved ikke om det overhovedet er muligt. Men når man er tilmeldt hjemmefødsels ordningen, når kommer kordemoderen jo selvfølgelig hjem. - hvis man så senere fortryder og vil på fødegangen, så tager jodemoderen med og bliver til fødslen er over..

Min tanke var at du skal snakke med din jordemoder om du evt kan blive hentet hjemme af en jordemoder. Så hun i hvertfald er der, uanset hvor fødslen sker..

Og er der slet ikke mulighed For det, så synes jeg bestemt du skal ringe efter en ambulance. De er uddannet til at kunne håndtere en fødsel. Og mon ikke din mand kan et par tricks også hvis det skulle ske på landevejen..

Men tænker at du måske kan finde tryghed i at blive hentet af en ambulance.

Nu bliver det sgu lidt rodet, men kan huske jeg engang har set "redningskvinder" el. Hvor en kvinde ringer efter en ambulance fordi hun er i fødsel og ikket ror hun når fødegangen, de sender en jordemoder ud til hende, så hun bliver møde både af jordemoder og ambulancen..

Det må altså være muligt at få lavet en aftale, der kan gi lidt tryghed..

Og i forhold til at din søn havde brug for lidt hjælp, så synes jeg ikke du skal være nærvøs for at det sker igen. Både jordemoder og ambulance har udstryret og ressourcerne til at hjælpe..

Jeg håber inderligt at du når fødegangen og får en så rolig fødsel somoverhovedet muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt få lov at blive sat i gang før tid. En i min søsters mødregruppe kan ikke rigtig mærke veer og det er ret voldsomt at blive mor på 20 min fra vandet går! Så hun skulle først have født hjemme men fik i stedet lov til at blive sat i gang og havde en rigtig god fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

Med mine piger er er jeg blevet sat igang, hvilket har været nogle gode oplevelser.

Med William skulle jeg have været sat igang om mandagen, hvor han valgte at komme om lørdagen..

Jeg ville ikke turde at føde hjemme, i bund og grund ved jeg godt William ikke fejlede noget med var max påvirket af den hurtige fødsel.

Og skal jeg ud i flere hurtige fødsler skal jeg være på et sygehus...

Jeg skal på sygehuset og snakke med en fødselslæge d 1/4.. Jeg har for lavt stofskiftet så derfor er de obs i forvejen...

Men et eller andet skal være en plan :-)

Og til jeg har fået nej så ved jeg jo ikke om de er forstående

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER