Barbamama

Billede i jobansøgninger?

37 indlæg i dette emne

Jeg har billede på mit cv sammen med det afsnit, hvor jeg har beskrevet mig selv. Det er også et portræt, men dog i sort/ hvid. Så ved jeg nemlig, at det kommer til at se ok ud, hvis de printer det, eller hvis deres skærm eller printer har andre farvertoner end min skærm :)

Synes ikke det hører til i en ansøgning, men kan godt lide at have det med i mit cv, da det giver et godt helhedsindtryk. Ansøgningen er imo mere specifik om hvorfor og hvordan jeg opfylder deres krav eller ønsker, mens mit cv er mere en basis beskrivelse af hvem jeg er og hvad jeg har lavet og kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan godt bruge dem, du viser frem her (tag det skarpeste:-) - jeg synes, du gør et fint indtryk på billederne. Når nu de selv har lavet muligheden for upload, så vil de jo ikke synes, at det er noget mærkeligt noget at sende et. Måske er det heller ikke helt irrelevant som psykolog, hvilken fremtoning man har, og billeder giver jo altid en anden følelese af at kunne forholde sig til ansøgeren.

 

Det være sagt så er jeg jo selv jurist - og på min arbejdsplads virker det sq noget pudsigt, når ansøgere sender et billede med... I den første udvælgelsesproces, er vi stort set kun interesserede i CV og eksamensbevis... Men vi er også noget støvede i min branche ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det eller det første med tørklæde på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu også jeg ville lægge et billede ved, det giver bare et andet indtryk af ansøgeren.

Jeg ville nok ikke vælge nogen af dem du har lagt op, og det er ikke fordi du ikke ser SKØN ud, men fordi de ikke er i fokus, og så virker det lidt uprofessionelt hvis du forstår?

Det klæder dig i øvrigt med brillerne :)

Hvad med det øverste billede i andet indlæg? Det ser skarpt ud på min skærm? :unsure

Og tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg synes du ser godt ud :kiss

(Og helt klart med tørklæde :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge det første billede i indlæg nr.2, da det er skarpest. Det er også helt fint, og passende i forhold til jobansøgning. Selv har jeg en gang fået at vide, at det var rigtig godt jeg havde billede på mit CV, da de syntes det gav et vidst indtryk af hvem jeg var, og at jeg virkede imødekommende og venlig (jup, altså mente de at kunne læse dette ud fra mit selvudløserbillede...). Det skal også siges, at jeg fik jobbet :) Jeg har også været med til ansættelsesproces (indenfor sundhedssektoren), og mine chefer gav klart udtryk for, at de godt kunne lide at ansøgerne havde billede på sit CV.  Det er ikke fordi, at nogle bliver valgt fra hvis de ikke er attraktive, men mere en ekstra bonus i den kategori der hedder "information om ansøgeren". Man får sat et ansigt på de mange fine ord, kan man sige.

 

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres kloge og søde ord :balloons Jeg sender det skarpeste billede med, det giver da lidt et indtryk af, hvordan jeg ser ud. :) Wish me luck! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres kloge og søde ord :balloons Jeg sender det skarpeste billede med, det giver da lidt et indtryk af, hvordan jeg ser ud. :) Wish me luck! :goodluck

:goodluck hvornår får du svar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck hvornår får du svar?

Der er samtaler D 25, så senest der, må man tænke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, dem så jeg slet ikke :) Det øverste er rigtig fint. Håber det går godt :D

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er fint, du vælger at sende billede med. Om man skal gøre det eller ej - det afhænger af hvem, du spørger. Spørger du mig, er svaret nej. Jeg synes lidt, det er noget "pjat". Men som du kan se, er der masser af andre folk, der synes, det er rigtig vigtigt og gør et godt indtryk at sende et billede med. Så derfor er mit bedste råd - hvem er du? Er du en person, der sender et billede med eller ej? Hvordan synes du, du præsenterer din ansøgning bedst - med eller uden billede, og det svar er så det rigtige :) Synes jeg i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck

(Jeg er på "MED billede holdet" og syntes det skarpe billede er :super til formålet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER