Pumpkins

Hvad har I købt til foråret?

120 indlæg i dette emne

1,7 cm. Angulus er så smarte at de har lavet sandalerne nogle mm længere end skoene i samme størrelse. Så både sko og sandaler er købt i en 23.

WOW det var stort!

 

Anna har str. 22 i begge. Jeg synes det aaalt for stort for dem at rende rundt, hvis der er meget mere end 1 cm!

 

Men hun må dælme have sture fusser hende SIlke Elia, for en str. 23 er da 15,1 cm eller noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altsaa, hvis det saa er enten 1,3 eller 1,7, saa ved jeg faktisk ikke... jeg oensker virkelig ikke, at Noah skal gaa i for store sko og for lidt stoette, saa hellere koebe to par sandaler, hvilket nok giver mere mening hernede end i DK. Sko bruger vi jo virkelig naermest ikke om sommeren, for regner det en dag, er det jo alligevel gummistoevler. 

Jeg synes 1,7 er alt for langt. De skal jo løfte tippen af skoen med op, og det må jo alt andet lige være en ekstra belastning. Så ja, jeg vil også hellere købe to par så.

 

Men altså nu har du måske en længere sommer med sandalvejr end os, men her er det jo som regel kun MAX 4 mdr.!, de kan rende i sandaler, og jeg tror altså ikke et par fusser vokser 1,7 cm i længde på den tid! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW det var stort!

 

Anna har str. 22 i begge. Jeg synes det aaalt for stort for dem at rende rundt, hvis der er meget mere end 1 cm!

 

Men hun må dælme have sture fusser hende SIlke Elia, for en str. 23 er da 15,1 cm eller noget lignende?

Min Anna brugte str. 24 sidste sommer, da hun var 1½ år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes 1,7 er alt for langt. De skal jo løfte tippen af skoen med op, og det må jo alt andet lige være en ekstra belastning. Så ja, jeg vil også hellere købe to par så.

 

Men altså nu har du måske en længere sommer med sandalvejr end os, men her er det jo som regel kun MAX 4 mdr.!, de kan rende i sandaler, og jeg tror altså ikke et par fusser vokser 1,7 cm i længde på den tid! :D

Men når de købes nu, skal de jo også passe om 6 mdr. ;) Sidste forår/sommer (fra primo april til ultimo august) voksede Annas fødder mere end 1 cm! Anna brugte sandaler længe sidste sommer, med en periode med strømper i både før og efter selve højsommeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når de købes nu, skal de jo også passe om 6 mdr. ;) Sidste forår/sommer (fra primo april til ultimo august) voksede Annas fødder mere end 1 cm! Anna brugte sandaler længe sidste sommer, med en periode med strømper i både før og efter selve højsommeren :)

Ja man kan selvfølgelig bruge med strømper. Men jeg ville nu alligevel ikke bruge sandaler mere end primo maj - slut august (Max).

 

Men jeg vil stadig ikke mene en fod kan vokse 1,7 cm på 6 mdr. Men 1 cm er jo også meget mindre, og det er jo også det man anbefaler til begyndere - ikke mere. (Nu ved jeg godt Anna ikke er begynder mere, men det anser jeg min Anna for at være stadig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW det var stort!

Anna har str. 22 i begge. Jeg synes det aaalt for stort for dem at rende rundt, hvis der er meget mere end 1 cm!

Men hun må dælme have sture fusser hende SIlke Elia, for en str. 23 er da 15,1 cm eller noget lignende?

Silke Elia fødder er 13 cm, hendes forårssko 14,5 og sandaler 14,7 (der er forskel på en str 23 på de forskellige Angulus modeller åbenbart). Hendes fødder er ikke vokser en millimeter (i hvert fald ikke for en måned siden) siden vi købte vinterstøvler i oktober, derfor er de ikke købt mindre, da der kun ville være ca. 0,8 mm til at vokse i. De må da snart vokse igen. Men igen, de er købt et sted de kan byttes hvis de er for store/små når de skal bruges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved der er flere butikker der gør det. Dette var hos Elle-belle.dk - dog deres fysiske butik i Viborg.

Du bor i staden, ikk? Mener der er en i Vanløse (åh har glemt navnet lige nu) der også gør det.

Edit: den hedder Rend og Hop :)

Tusind tak!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan selvfølgelig bruge med strømper. Men jeg ville nu alligevel ikke bruge sandaler mere end primo maj - slut august (Max).

Men jeg vil stadig ikke mene en fod kan vokse 1,7 cm på 6 mdr. Men 1 cm er jo også meget mindre, og det er jo også det man anbefaler til begyndere - ikke mere. (Nu ved jeg godt Anna ikke er begynder mere, men det anser jeg min Anna for at være stadig)

De 0,8 er glidetilæg ifl sko eksperter :) fandt på par-sko.dk en udregning hvor man kan se hvad reelt voksetillæg er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes 1,7 er alt for langt. De skal jo løfte tippen af skoen med op, og det må jo alt andet lige være en ekstra belastning. Så ja, jeg vil også hellere købe to par så.

 

Men altså nu har du måske en længere sommer med sandalvejr end os, men her er det jo som regel kun MAX 4 mdr.!, de kan rende i sandaler, og jeg tror altså ikke et par fusser vokser 1,7 cm i længde på den tid! :D

 

Her kan vi jo "risikere" at skulle bruge sandaler til og med oktober. Saadan var det ikke sidste aar, men det var det aarene foer. Sidste aar koebte jeg sandaler som Noahs begyndersko, og de blev selvfoelgelig koebt, saa de passede helt praecist. Vi endte med at koebe et par mere sidst paa sommeren og dem koebte svigermor i Le Marche regionen, fordi der er megabilligt og godt skindfodtoej direkte fra fabrikkerne - men de var muuuligvis en anelse for store, faktisk, dog kun den sidste lille sommermaaned  :oops Jeg gaar efter et tillaeg paa maks 1,3 cm, naar det ikke er vinterstoevler med pels, og saa som Susanne, at de kan reguleres godt ved baade ankel og fod. 

 

Jeg tror, desuden at jeg koeber nogle halvsko/sandaler til at starte paa foraar/sommer og saa et par dejlige sandaler til sommer/sommer. Og saa et par gummistoevler i naeste str. Saa er der lidt at vaelge imellem. Jeg taenker, at jeg nok skal finde et par sandaler sidst paa saesonen, hvis ikke de holder saesonen ud og selv, hvis vi skal ud i 3 par, saa er det altsaa bedre i mine oejne, end at Noah skal gaa i for smaa eller for store. Jeg synes ikke, han ville gaa, da han havde 1,7 i de Primigi vinterstoevler, jeg koebte, men da han kom i RAP, som passede mere praecist, saa gik det upaaklageligt... Saadan maa det vaere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker gode tilbud, har lige fået købt termotøj til Caroline i babysam til 125 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, de  er faktisk lige vokset en halv cm, de smaa fusser! Indenfor 3 uger :blink Og jeg er stadig den, der haaber at skoene ikke bliver for smaa, inden vi naar en tid, hvor det giver mening at koebe aabne sko og sandaler  :P Men ellers stikker jeg ind til skopusher og nupper noget udsalgs... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige denne artikel omkring sandaler til små fødder: http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/familieliv/ECE695654/saadan-finder-du-de-rigtige-sandaler-til-barnet/

Ifølge den skal sandaler - i modsætning til sko og støvler - passe til foden (altså uden voksetillæg), så jeg overvejer at bytte de sandaler, jeg lige har købt til min søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige denne artikel omkring sandaler til små fødder: http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/familieliv/ECE695654/saadan-finder-du-de-rigtige-sandaler-til-barnet/

Ifølge den skal sandaler - i modsætning til sko og støvler - passe til foden (altså uden voksetillæg), så jeg overvejer at bytte de sandaler, jeg lige har købt til min søn.

 

Ok, jamen, that settles it :) Og det med to dimser til at spaende med, det har jeg allerede paa listen, sammen med lukket haelkappe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har termotøj og en sommerjakke. Overvejer regntøj, men ved ikke om de får brug for det når de er så små? Noah er pt 7 måneder og bliver et år sidst i august.

Alt hvad der hedder sko og støvler venter vi med til behovet opstår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er 8 mdr nu, og vi har et sæt termotøj og en miniature sommerjakke.

Så har vi conversesko, pom pom sko og melton sko. (Mest til pynt og holde varme lige nu)

Rigtig prewalkers venter jeg med til det bliver aktuelt om lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har termotøj og en sommerjakke. Overvejer regntøj, men ved ikke om de får brug for det når de er så små? Noah er pt 7 måneder og bliver et år sidst i august.

Alt hvad der hedder sko og støvler venter vi med til behovet opstår.

Du kan evt snuppe et par af de der Voelein regnbukser til at give ham paa, hvis han skal sidde i en fugtig sandkasse eller hvad nu. De er med foedder. Dem overvejde jeg, men saa blev det sommer og derefter var han jo stor nok til regntoej :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan evt snuppe et par af de der Voelein regnbukser til at give ham paa, hvis han skal sidde i en fugtig sandkasse eller hvad nu. De er med foedder. Dem overvejde jeg, men saa blev det sommer og derefter var han jo stor nok til regntoej :)

Dem har vi! Syntes de er rigtig gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem har vi! Syntes de er rigtig gode :)

 

Til en ny baby vil jeg ogsaa have dem, hvis der er behov for den slags. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er lige pludselig vokset ud af gummistoevlerne(!) og synes egentlig ogsaa hans regnbukser er ved at vaere til en gode side af smaa.... han ville heller ikke saa gerne gaa igaar, men det er da klart naar baade fod og saal er 13 cm lange!

 

Det maa blive til nogle nye gummistoevler i en farve - taenker enten gule, lyseblaa eller turkis. Hvad siger panelet? Regntoej vil jeg have fra Traktor i brunt, har jeg bestemt. Det er uden garanteret flourstoffer(det er meget regntoej nu, faktisk, isaer hvis det er gummiagtigt at maerke paa). Saa passer regnbukserne til hans dusede lyseblaa Miniature jakke og det er unisex, just in case  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er lige pludselig vokset ud af gummistoevlerne(!) og synes egentlig ogsaa hans regnbukser er ved at vaere til en gode side af smaa.... han ville heller ikke saa gerne gaa igaar, men det er da klart naar baade fod og saal er 13 cm lange!

 

Det maa blive til nogle nye gummistoevler i en farve - taenker enten gule, lyseblaa eller turkis. Hvad siger panelet? Regntoej vil jeg have fra Traktor i brunt, har jeg bestemt. Det er uden garanteret flourstoffer(det er meget regntoej nu, faktisk, isaer hvis det er gummiagtigt at maerke paa). Saa passer regnbukserne til hans dusede lyseblaa Miniature jakke og det er unisex, just in case  :rolleyes

Turkis er så fint til brun, synes jeg! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turkis er så fint til brun, synes jeg! :)

 

Ja, det bliver det nok saa! Jeg kan bare ikke finde en biks, der har baade regntoej fra Traktor og gummistoevler fra Celavi.... Men kids-world.dk har saa regntoej fra Celavi i brunt, bare mere moerkt.... 

 

Celavi

post-2587-0-99477800-1396616508_thumb.jp

 

Traktor

post-2587-0-05396400-1396616554_thumb.jp

 

Saa er der gummistoevlerne, som er turkise

post-2587-0-70009900-1396616616_thumb.jp

 

ELLERS - turkis regntoej og saa nogle fine gummistoevler - men saa er det ikke fint med regnbukser til overgangsjakken... 

post-2587-0-68464000-1396616657_thumb.jp

post-2587-0-70728400-1396616694_thumb.jp

post-2587-0-67562100-1396616704_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det bliver det nok saa! Jeg kan bare ikke finde en biks, der har baade regntoej fra Traktor og gummistoevler fra Celavi.... Men kids-world.dk har saa regntoej fra Celavi i brunt, bare mere moerkt....

Celavi

product_thumb (1).jpg

Traktor

T210101676_bgn.jpg

Saa er der gummistoevlerne, som er turkise

product_thumb.jpg

ELLERS - turkis regntoej og saa nogle fine gummistoevler - men saa er det ikke fint med regnbukser til overgangsjakken...

product_thumb (2).jpg

product_thumb (3).jpg

product_thumb (4).jpg

Hmm altså ud fra min BK opfattelse af din Noah ville jeg gå efter brunt tøj + turkise støvler synes den kombi matcher din Noah mest! Det andet er også sødt men synes brunt/turkis er mere stylish = matcher din lille italienske verdensmand :loveshower

Det fra traktor kan jeg nok allerbedste lide, der er lidt nougat over det :), men celavi's er nu også fint.

Men du skal selvfølgelig vælge lige det du bedst kan lide! Kender jo også kun Noah herinde fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia fødder er 13 cm, hendes forårssko 14,5 og sandaler 14,7 (der er forskel på en str 23 på de forskellige Angulus modeller åbenbart). Hendes fødder er ikke vokser en millimeter (i hvert fald ikke for en måned siden) siden vi købte vinterstøvler i oktober, derfor er de ikke købt mindre, da der kun ville være ca. 0,8 mm til at vokse i. De må da snart vokse igen. Men igen, de er købt et sted de kan byttes hvis de er for store/små når de skal bruges :)

Ja der må noget forskel så. Annas fødder er ca. 13-13,5 også, og hun har fået 14,2 og 14,6 :)

 

Ja måske vokser de, men jeg tror ikke på de vokser halvanden cm. på een sæson. :) Det er da iøvrigt super smart at i kan bytte dem uanset hvor længe i har haft dem - hvor er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det brune regntøj til de turkise støvler er SÅ fint! Det ville jeg så meget gå efter hvis jeg stod og skulle købe lige nu! Sad faktisk lige og overvejede om man skulle købe gummistøvler til når han engang skal bruge sådanne, men det er nok LIDT risci når jeg ikke ved hvor store hans fødder er OG han ikke går endnu :lol

 

Ja, ikke?  :loveshower

 

Jeg er ogsaa ganske hooked paa, at det bliver saadan, om det saa bliver Celavi eller Traktor. Jeg er ret glad for det Celavi, vi har, men farven paa det fra Traktor er lige det lysere... Det fra Celavi er naesten ikke til at opdrive i str 90, altsaa, og saa har de aldrig gummistoevlerne i samme butik, hvis den er der! :klap

 

Hehe, kender godt det med lysten til at koebe forud... sad med et par Angulus den anden dag, men toer simpelthen ikke spaa om de smaa foedders str naeste vinter...  :unsure  :P

 

Hmm altså ud fra min BK opfattelse af din Noah ville jeg gå efter brunt tøj + turkise støvler synes den kombi matcher din Noah mest! Det andet er også sødt men synes brunt/turkis er mere stylish = matcher din lille italienske verdensmand :loveshower

Det fra traktor kan jeg nok allerbedste lide, der er lidt nougat over det :), men celavi's er nu også fint.

Men du skal selvfølgelig vælge lige det du bedst kan lide! Kender jo også kun Noah herinde fra

 

Ihhh, jamen, tror da ogsaa, du rammer plet med hensyn til min lille italienske verdensmand, hi hi ;)  :kiss

 

Medmindre jeg finder en butik med de trukise gummistoevler OG enten det ene eller det andet brune saet i aften, saa koeber jeg gummistoevlerne foerst, for ellers staar vi uden indtil midt i maj - ikke det fedeste i denne her regnperiode, saa saadan maa det blive. Han kan jo stadig passe sit blaa i str 80 lidt endnu ;) 

 

Men det fra Traktor har IMO den paeneste farve, det er vi enige om  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 0,8 er glidetilæg ifl sko eksperter :) fandt på par-sko.dk en udregning hvor man kan se hvad reelt voksetillæg er :)

Forstår ikke hvad du mener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER