Nea

Stige i vægt

15 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg er lidt halvtrist over at jeg allerede har taget 5 kg på. Er 15+5 i dag. Talte med JM omkring hvor meget jeg ville tage på igennem hele graviditeten, og hun mener ca 12 kg, puha så er jeg jeg jo næsten halvvejs i forhold til hvor meget jeg skal tage på ialt:( Skal måske lige indskyde at min startvægt var 70 kg.

Hvor meget har i andre taget på? Og tænker i meget over det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det næsten befriende, at høre at andre har samme bekymring , som mig! Jeg har taget 2-3kg på (startvægt 72kg) og er i 19. Uge.. Min kæreste sys jeg er tåbelig at jeg bekymrer mig om vægten. Jeg ved jo også godt, at jeg naturligvis tager på, men kan simpelthen ikke overskue, at tage 20-30kg på, som man høre nogle gør.. Jeg snakkede ikke med min jordemoder om det, men kunne være jeg skulle gøre det næste gang, for at det ikke skal fylde for meget i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig aldrig gået super meget op i min vægt. Men jeg er nu været lidt bekymret for at det ikke bare " falder af " af sig selv hvis jeg tager for meget på. Omvendt orker jeg næsten ikke at gå helt slanke-bananas. Vil bare gerne spise som jeg plejer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens huske det fra første gang - det gik lyn hurtigt i starten og tog så af. Jeg tog 13 kg på og kunne passe mine gamle jeans efter en uge..

Og husk lige at mange af dem som tager enormt på, har rigtig meget vand i kroppen. Det er ikke altid fedt som skal kæmpes med senere..

Spis fornuftigt som i plejer og bevæg jer lidt, og ellers nyd :)

Jeg har startet ud med at tabe mig den her gang, havde en lang sludder til NF om det, og hun svarede at så længe baby har det godt så er det okay - bare det ikke fortsætter. - og pt står vægten stille så mon ikke det vender igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens huske det fra første gang - det gik lyn hurtigt i starten og tog så af. Jeg tog 13 kg på og kunne passe mine gamle jeans efter en uge..

Og husk lige at mange af dem som tager enormt på, har rigtig meget vand i kroppen. Det er ikke altid fedt som skal kæmpes med senere..

Spis fornuftigt som i plejer og bevæg jer lidt, og ellers nyd :)

Jeg har startet ud med at tabe mig den her gang, havde en lang sludder til NF om det, og hun svarede at så længe baby har det godt så er det okay - bare det ikke fortsætter. - og pt står vægten stille så mon ikke det vender igen ;)

Er glad for at høre det aftog. Håber jeg også sker for mig. Kan udemærket se hvor de ekstra kilo har sat sig, har en fin mave som folk efterhånden kommentere på:) Glæder mig til man helt sikkert ligner en gravid!! Og så er brysterne blevet pænt store:)!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for at høre det aftog. Håber jeg også sker for mig. Kan udemærket se hvor de ekstra kilo har sat sig, har en fin mave som folk efterhånden kommentere på:) Glæder mig til man helt sikkert ligner en gravid!! Og så er brysterne blevet pænt store:)!!

Det skal nok ryge af igen :)

- dejligt med den struttende mave - jeg vokser også godt..

Og ja brysterne er også stærkt voksene her. Det så så komisk ud sidst - de var enorme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er dejligt med maven - synes bare det er gået meget stærkt!! Manden brokker sig i hvert fald ikke. Han mener bestemt han kan se dem gro hver dag;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jeres vægt? Jeg fokuserer stadig en del på det, og vejer mig 1 gang i ugen. Jeg er 22+0 i dag, og har taget ca 5kg på. Tænker det er ok, ift. hvor langt jeg er henne - men frygter stadig at vægten pludselig eksploderer med +10kg mere på kort tid ;) hvor finder I andre ventetøj? Jeg går stadig i nit vanlige tøj (dog ikke cowboybukser), men trænger snart til ventebukser. Synes bare udvalget er elendigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jeres vægt? Jeg fokuserer stadig en del på det, og vejer mig 1 gang i ugen. Jeg er 22+0 i dag, og har taget ca 5kg på. Tænker det er ok, ift. hvor langt jeg er henne - men frygter stadig at vægten pludselig eksploderer med +10kg mere på kort tid ;) hvor finder I andre ventetøj? Jeg går stadig i nit vanlige tøj (dog ikke cowboybukser), men trænger snart til ventebukser. Synes bare udvalget er elendigt!

Jeg startede med at tabe 4kg og står nu helt stille. Jeg er 19+6..

Jeg har lige nu stor fokus på at spise flere gange om dagen, da jeg helst ikke så meget længere ned nu.

Men 5kg lyder rigtig flot. Baby + vand og moderkage og sikkert også voksende bryster vejer jo altså noget :)

Men lad være med at bruge for meget krudt på det, det skal nok ryge af igen. Og skulle vægten pludselig eksplodere, så vil det ofte være vand, og det forsvinder igen af sig selv :)

I forhold til vente tøj så har jeg det fra sidste år ;) - mine bukser er fra h&m de er rimeligt billige, sidder og støtter godt og der er et ret stort udvalg.

Mine trøjer er helt almindelige toppe og cardigans.

Og så må je sige at jeg er stor fan af strømpebukser også fra h&m. De er virkelig gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 19+3 i dag og har taget ca 5 kg på, og det er jo faktisk helt ok. Maven er vokset og er allerede meget stor synes jeg,var ikke vild med lægens kommentar den anden dag om at hvis hun ikke vidste hvor langt jeg var henne, så ville hun ud fra livmoderens størrelse gætte på uge 24!!!!, "Sagde de at der var mere end 1".

 

Første gang to jeg 20 kg på tror jeg, og efter 6 uger, var intet af det tilbage og jeg tabte yderligere 10 kg, hvilket ikke var fantastisk da jeg endte med at rode rundt omkring 50 kg. Men jeg havde så meget vand i kroppe til sidst at jeg kunne se vægten stige næsten dag for dag, og jeg frygter lidt nu med endnu en sommergraviditet og varmen at det kan blive det samme. Men så længe at man tænker over hvad man spiser, så behøver det ikke at blive et problem senere at skulle af med dem, for så er det jo ikke et "usundt fedtlager" der sidder der. Og ammer man ja så har jeg i hvert fald behov for et pænt stor depot at tære på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 19+3 og vægten siger stadig +5 kg som da jeg oprettede denne tråd. Så er ikke så bekymret mere:)

Jeg måtte hurtigt i ventebukser, dem fra h&m er jeg glad for. De sidder godt på lår og om livet og der er dejlig plads til den voksende mave:) Bluser er de samme som før, men jeg er også super stolt over min mave og elsker at vise den frem. Synes næsten det er svært st finde noget i alm tøjbutikker som viser mave, det hele er åbenbart beregnet til folk som ikke vil vise en lille bule;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 19+2 i dag og vejede mig sidst for små tre uger siden tror jeg, og der stod vægten på +2 kg lige knap. Men ved faktisk ikke hvad den siger nu :) er ret elendig til at få mig vejet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 21+5 og har taget ca 5kg på, men i de sidste to graviditeter endte jeg også kun med at have taget ca 8-9kg på. Og alt røg heldigvis efter fødsel. Jeg startede også ud med at tabe mig et par kilo i starten af min graviditet. Nu er der så gået 10 år siden min yngste så det må vi se :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig over at høre at jeg har en fin og normal vægt, jeg er 20+5 og har taget 2,5 kg på, men har været bekymret for at det var for lidt (start vægt var på 65kg) så det er dejligt at høre andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig over at høre at jeg har en fin og normal vægt, jeg er 20+5 og har taget 2,5 kg på, men har været bekymret for at det var for lidt (start vægt var på 65kg) så det er dejligt at høre andre :)

Jeg har det faktisk ligesom dig. Er 20+2 i dag og har taget 2,2 kg på og har været bekymret for om det var for lidt. Tror bare jeg (med hjælp fra min mand) er nået til den konklusion at hver gravid 'kører sit eget løb' :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER