123baby

NF og tanker om graviditet

30 indlæg i dette emne

Uh, hvor bliver det altså dejligt, når man skal se den lille (igen) ved NF. Jeg skal scannes den 31.03 - der er jo længe til...

Jeg synes ikke, at jeg rigtig er overlykkelig gravid. Det er helt uvirkeligt, at jeg er gravid - og selvom jeg blev scannet, da jeg var 7+2, så virker det altså bare uvirkeligt og ikke mindst skræmmende. Man kan ellers meget tydeligt se maven og brysterne er også vokset ret så meget. Så selvom tidligt på dagen er det ret tydeligt, at jeg er gravid (sikkert fordi det er 3. gang, at maven vokser så hurtigt).

Jeg har to børn i forvejen og tænker meget over, om de bliver tilsidesat fordi der kommer en tidskrævende søster/bror. Er jeg den eneste med de tanker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har de samme slags tanker som dig. Føler mig ikke sådan ovenud lykkelig som første gang, og er som dig lidt bange for at give min datter følelsen af at blive tilsidesat, når lillebrøster kommer til verden :unsure men samtidig ønsker jeg også at give min datter en søster eller bror som hun forhåbentlig kan blive tæt sammen med. Der vil blive 2 år og 4 måneders aldersforskel på Maja og lillebrøster. Der er 5, 10 og 15 års forskel på mine søskende og jeg, så vi har aldrig oplevet at være det samme sted i livet på samme tid. Jeg synes også, at jeg har lidt svært ved at forholde mig til at jeg er gravid. Vi skal ikke til tidlig scanning, så jeg må pænt vente 4-5 uger, inden jeg faktisk får syn for, at der ER liv i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de samme slags tanker som dig. Føler mig ikke sådan ovenud lykkelig som første gang, og er som dig lidt bange for at give min datter følelsen af at blive tilsidesat, når lillebrøster kommer til verden :unsure men samtidig ønsker jeg også at give min datter en søster eller bror som hun forhåbentlig kan blive tæt sammen med. Der vil blive 2 år og 4 måneders aldersforskel på Maja og lillebrøster. Der er 5, 10 og 15 års forskel på mine søskende og jeg, så vi har aldrig oplevet at være det samme sted i livet på samme tid. Jeg synes også, at jeg har lidt svært ved at forholde mig til at jeg er gravid. Vi skal ikke til tidlig scanning, så jeg må pænt vente 4-5 uger, inden jeg faktisk får syn for, at der ER liv i maven...

Det giver mig altså lidt ro, at jeg ikke er alene med følelsen. Jeg har så to børn på hhv. 8 og 5 år, så det her bliver en efternøler. De to store er meget tætte trods forskelligt køn, og de glæder sig meget til, at lillebror/-søster kommer. Så jeg håber selvfølgelig, at de har et omsorgsgen for den lille baby. Men ja, man kan jo aldrig spå, hvad der sker i fremtiden - men vi vil i hvert fald gøre meget for, at de to store ikke bare bliver tilsidesat men netop få forenet alle tre børn på en god måde i familien.

Suk, det er virkelig lang ventetid på en scanning, men for hvert minut der går, er vi tættere på end nogensinde:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikk alene med de tanker - jeg har dage med de samme tanker og jeg er ikke jublende lykkelig gravid. Men det kommer nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikk alene med de tanker - jeg har dage med de samme tanker og jeg er ikke jublende lykkelig gravid. Men det kommer nok.

Ja, det må komme:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min første baby, men er heller ikke jublende lykkelig endnu, tror det kommer når jeg giver mig selv lov på et tidspunkt, men lige nu er jeg nok for bange for at miste og så blive fuldstændig knust, så hellere være afventende lidt endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min første baby, men er heller ikke jublende lykkelig endnu, tror det kommer når jeg giver mig selv lov på et tidspunkt, men lige nu er jeg nok for bange for at miste og så blive fuldstændig knust, så hellere være afventende lidt endnu

 

Jeg har det ligesom dig Kristine, men jeg afventer også stadig ts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min første baby, men er heller ikke jublende lykkelig endnu, tror det kommer når jeg giver mig selv lov på et tidspunkt, men lige nu er jeg nok for bange for at miste og så blive fuldstændig knust, så hellere være afventende lidt endnu

 

Jeg er i fuldstændig samme båd som dig, Kristine... Jeg tør ikke tro og håbe alt for meget før NF, for TÆNK nu hvis... ;)

Men er sikker på, at når jeg har været til NF så tør jeg boble af glæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i fuldstændig samme båd som dig, Kristine... Jeg tør ikke tro og håbe alt for meget før NF, for TÆNK nu hvis... ;)

Men er sikker på, at når jeg har været til NF så tør jeg boble af glæde :)

 

Ja lige præcis, satser også på at glæden får lov at flyde frit efter NF :)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis, satser også på at glæden får lov at flyde frit efter NF :)..

Det er jeg 100% sikker på den får lov til...

Er egentlig ikke så bekymret for MD hvis NF går vel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er nok heller ikke særlig bekymret for MD, en lille smule for NF, men egentlig heller ikke specielt bange, med min alder er der ca 1/1000 risiko for downs, det er egentlig ikke odds der bekymrer mig specielt :), men glæder mig nu alligevel en del til den er overstået. Også fordi at på den scanning vi lige har fået, der ligner den jo ikke specielt en baby, var da glad for at der var et kraftigt bankende hjerte (vi kunne se det banke selv på sort/hvid billedet :7himmel ), men glæder mig til det ligner en baby, så bliver det ligesom sådan rigtig virkelig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er nok heller ikke særlig bekymret for MD, en lille smule for NF, men egentlig heller ikke specielt bange, med min alder er der ca 1/1000 risiko for downs, det er egentlig ikke odds der bekymrer mig specielt :), men glæder mig nu alligevel en del til den er overstået. Også fordi at på den scanning vi lige har fået, der ligner den jo ikke specielt en baby, var da glad for at der var et kraftigt bankende hjerte (vi kunne se det banke selv på sort/hvid billedet :7himmel ), men glæder mig til det ligner en baby, så bliver det ligesom sådan rigtig virkelig.

Åååh ja vi så også det lille hjerte hamre derud af... Det var meget surrealistisk. Vi vidste det var baby's hjerte før JM overhovedet sagde noget :7himmel - det var et fantastisk øjeblik...

Hvor gammel er det nu du er Kristine?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet 22 :), så ret ung :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt indlæg....jeg er heller ikke over lykkelig, tror nu mest det handler om, at jeg ikke tør glæde mig. Dog glæder jeg mig over de små ting eks.

Hver gang jeg runder en ny uge .... Som er imorgen 9+0 så får j en lille juhuu følelse :) jeg har været bekymret da jeg stort set ingen symptomer har. Er slet ik mere træt, har næsten ingen kvalme, kun få lugtgener, er dig sulten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig været ret så lykkelig og glædet mig over graviditeten. Jeg havde en MA i slutningen af oktober 2013, så jeg var bare utrolig glad over, at jeg blev hurtigt gravid og over at det føltes meget som min første graviditet, hvor jeg ikke pletblødte og havde det rigtigt godt indtil 3. trimester (vi har en datter fra december 2011).

 

Nu er jeg så begyndt at pletbløde, så jeg var ved lægen i går og skal scannes i morgen. Jeg tør faktisk ikke håbe på, at alt er ok, for det minder om begyndelsen til enden sidste gang jeg var gravid :(

 

Jeg har hele tiden haft det sådan, at jeg nægtede at gå og være bange for at miste, men det er jo lidt svært, når der så tilstøder komplikationer. Men i det mindste får vi vished i morgen og så må vi jo tage den derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig været ret så lykkelig og glædet mig over graviditeten. Jeg havde en MA i slutningen af oktober 2013, så jeg var bare utrolig glad over, at jeg blev hurtigt gravid og over at det føltes meget som min første graviditet, hvor jeg ikke pletblødte og havde det rigtigt godt indtil 3. trimester (vi har en datter fra december 2011).

Nu er jeg så begyndt at pletbløde, så jeg var ved lægen i går og skal scannes i morgen. Jeg tør faktisk ikke håbe på, at alt er ok, for det minder om begyndelsen til enden sidste gang jeg var gravid :(

Jeg har hele tiden haft det sådan, at jeg nægtede at gå og være bange for at miste, men det er jo lidt svært, når der så tilstøder komplikationer. Men i det mindste får vi vished i morgen og så må vi jo tage den derfra.

Jeg krydser fingre for, at alt er helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have :kiss

Hvordan gik scanningen, babydyr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

 

Det gik ikke godt til scanning :(

 

Fostret er gået til i uge 9 og jeg fik en udskrabning fredag. Så nu er det anden gang vi har mistet på den måde (1. gang var den 28. oktober hvor jeg var 12+0 da vi fik at vide, at fostret var gået til).

 

Det har været nogle hårde dage og jeg har været meget ked af det ind imellem, men det lysner heldigvis.

 

Det hjælper også, at det er langt mere skånsomt at få en udskrabning end det er at få en medicinsk abort (som jeg for øvrigt slet ikke måtte få sidst fordi jeg var for langt henne, men det er en anden historie...).

 

Så nu sunder vi os lidt ovenpå det hele og nyder vores datter på 2 år endnu mere.

 

Jeg håber, at jeg snart bliver gravid igen og at det rent faktisk resulterer i en sund og rask baby!

 

Og så håber jeg, at jeg er den sidste i denne gruppe, som er nødt til at forlade den på denne måde. Jeg krydser virkelig fingre for, at I alle sammen får lov til at komme godt igennem jeres graviditeter og stå med lækre små babyer i armene i oktober.

 

Stort knus fra mig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Det gik ikke godt til scanning :(

Fostret er gået til i uge 9 og jeg fik en udskrabning fredag. Så nu er det anden gang vi har mistet på den måde (1. gang var den 28. oktober hvor jeg var 12+0 da vi fik at vide, at fostret var gået til).

Det har været nogle hårde dage og jeg har været meget ked af det ind imellem, men det lysner heldigvis.

Det hjælper også, at det er langt mere skånsomt at få en udskrabning end det er at få en medicinsk abort (som jeg for øvrigt slet ikke måtte få sidst fordi jeg var for langt henne, men det er en anden historie...).

Så nu sunder vi os lidt ovenpå det hele og nyder vores datter på 2 år endnu mere.

Jeg håber, at jeg snart bliver gravid igen og at det rent faktisk resulterer i en sund og rask baby!

Og så håber jeg, at jeg er den sidste i denne gruppe, som er nødt til at forlade den på denne måde. Jeg krydser virkelig fingre for, at I alle sammen får lov til at komme godt igennem jeres graviditeter og stå med lækre små babyer i armene i oktober.

Stort knus fra mig :kram

:kram

Jeg vil til en hver tid også vælge en udskrabning selv om chancen for komplikationer er større. Men det at bløde det ud selv er bare ikke nogen god oplevelse.

Håber inderligt det snart lykkes for jer. Og husk det er helt ok at være i sorg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv babydyr :( det var ikke lige den opdatering jeg havde håbet på :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha NF overstået og det gik rigtig fint :-)

 

Har eller været meget nervøs da jeg ikke rigtig har haft nogle graviditets symptomer. MEN lille "blob" farer lystigt rundt og har fin hjerterytme. vurdering lå på 1:12000 så vi skulle kunne trække været ganske roligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha NF overstået og det gik rigtig fint :-)

Har eller været meget nervøs da jeg ikke rigtig har haft nogle graviditets symptomer. MEN lille "blob" farer lystigt rundt og har fin hjerterytme. vurdering lå på 1:12000 så vi skulle kunne trække været ganske roligt :-)

Dejligt! Stort tillykke med den fine scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha NF overstået og det gik rigtig fint :-)

Har eller været meget nervøs da jeg ikke rigtig har haft nogle graviditets symptomer. MEN lille "blob" farer lystigt rundt og har fin hjerterytme. vurdering lå på 1:12000 så vi skulle kunne trække været ganske roligt :-)

Mange gange tillykke med en fin nakkefoldascanning :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER