Guest Felixmor

1. Lægebesøg

25 indlæg i dette emne

Så har jeg været til første lægebesøg og fået min vandrejournal :)

Da jeg har fået ny læge havde den stakkels læge læst journalen fra sidst og det var noget af en mundfuld. Men jeg vil blive tilbudt udvidet kontrol pga alle de ting der var sidst (kløe, streptokokker B, blærebetændelse bl.a.) og fordi jeg vil være disponeret for sukkersyge. Jeg ved endnu ikke hvad den udvidet kontrol betyder så det er jeg spændt på at finde ud af. Men da jeg havde en syg dreng med mig i dag ville jeg ikke bruge en masse tid på spørgsmål. Det skal jeg nok finde ud af.

Så nu skal jeg bare afvente indkaldelse til scanning og glukosebelastning på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tillykke med den. Så er man rigtigt i gang:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der på første lægebesøg?

 

lige nu har jeg fået to tider en til blodprøver når jeg er i uge 8 

og en samtale når jeg er i uge 9

 

- men hvad snakker man om? Bliver man scannet der så man kan se babyen? 

Jeg er første gangs gravid - så sys stadig det er meget syrealistisk - kan ikke helt forstå det hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der på første lægebesøg?

 

lige nu har jeg fået to tider en til blodprøver når jeg er i uge 8 

og en samtale når jeg er i uge 9

 

- men hvad snakker man om? Bliver man scannet der så man kan se babyen? 

Jeg er første gangs gravid - så sys stadig det er meget syrealistisk - kan ikke helt forstå det hehe

Nej man bliver ikke scannet og hører heller ikke hjertelyd. Man snakker om graviditeten og hvordan man har det. Og så snakker man om familiens sygdomshistorie ift. sukkersyge, allergi osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej man bliver ikke scannet og hører heller ikke hjertelyd. Man snakker om graviditeten og hvordan man har det. Og så snakker man om familiens sygdomshistorie ift. sukkersyge, allergi osv.

Jeps og så få man vandre journal med og jeg har altid fået en libero bog. Man vælger fødested og vælger om man ønsker nf og md scanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej man bliver ikke scannet og hører heller ikke hjertelyd. Man snakker om graviditeten og hvordan man har det. Og så snakker man om familiens sygdomshistorie ift. sukkersyge, allergi osv.

Hehe okay. Hvornår bliver man ofte scannet første gang? Sys stadig det er mega surrealistisk så glæder mig til at se "beviset" hehe. Det er svært at forholde sig til - kender i den følelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps og så få man vandre journal med og jeg har altid fået en libero bog. Man vælger fødested og vælger om man ønsker nf og md scanninger.

Hehe hyggeligt med bog :) ser frem til hele oplevelsen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe okay. Hvornår bliver man ofte scannet første gang? Sys stadig det er mega surrealistisk så glæder mig til at se "beviset" hehe. Det er svært at forholde sig til - kender i den følelse :D

1. Scanning er normalt ca. 12 uger henne til nakkefold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha idag skal jeg endnu en gang til lægen for at få lavet en vandrejournal, "vælge" hospital etc... Hospitalet er jo valgt i og med at vi har bestilt tid til NF på Riget :glad jeg glæmig og skal afsted om 25 minutter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha idag skal jeg endnu en gang til lægen for at få lavet en vandrejournal, "vælge" hospital etc... Hospitalet er jo valgt i og med at vi har bestilt tid til NF på Riget :glad jeg glæmig og skal afsted om 25 minutter :)

Spændende! Jeg skal også føde på Riget:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha idag skal jeg endnu en gang til lægen for at få lavet en vandrejournal, "vælge" hospital etc... Hospitalet er jo valgt i og med at vi har bestilt tid til NF på Riget :glad jeg glæmig og skal afsted om 25 minutter :)

Håber det er gået godt. Det er jo "bare" en masse spørgsmål og blodprøver. Hos mig laver de ikke gynækologisk undersøgelse da forskning har vist, at det er unødvendig. Jeg fik også en kopi af min svangrejournal. Mest fordi han havde fået printet en ekstra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det gik rigtigt godt - Jeg har jo ikke fået taget blodprøver i dag, da jeg fik dem taget ved selve bekræftelsen af graviditeten...

 

Jeg har blot besvaret de klassiske 1001 spørgsmål, fået min vandrejournal og lavet en urinprøve. DESVÆRRE var der en microskopisk smule af protein i min urin, så det skal der holdes lidt øje med, og jeg har allerede fået strenge instrukser om: ingen tinge løft, slappe af, arbejde mindre (p.t. 70 timer ugentligt da jeg er selvstændig) etc etc etc...

 

Men overordnet var alt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det gik rigtigt godt - Jeg har jo ikke fået taget blodprøver i dag, da jeg fik dem taget ved selve bekræftelsen af graviditeten...

Jeg har blot besvaret de klassiske 1001 spørgsmål, fået min vandrejournal og lavet en urinprøve. DESVÆRRE var der en microskopisk smule af protein i min urin, så det skal der holdes lidt øje med, og jeg har allerede fået strenge instrukser om: ingen tinge løft, slappe af, arbejde mindre (p.t. 70 timer ugentligt da jeg er selvstændig) etc etc etc...

Men overordnet var alt fint :)

Bortset fra urinprøven så var det da dejligt:-)

Pas på dig selv:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det gik rigtigt godt - Jeg har jo ikke fået taget blodprøver i dag, da jeg fik dem taget ved selve bekræftelsen af graviditeten...

 

Jeg har blot besvaret de klassiske 1001 spørgsmål, fået min vandrejournal og lavet en urinprøve. DESVÆRRE var der en microskopisk smule af protein i min urin, så det skal der holdes lidt øje med, og jeg har allerede fået strenge instrukser om: ingen tinge løft, slappe af, arbejde mindre (p.t. 70 timer ugentligt da jeg er selvstændig) etc etc etc...

 

Men overordnet var alt fint :)

Dejligt :)

Det var godt nok tidligt med protein. Så pas du hellere på jer begge. Men ja det kan da være svært når man er selvstændig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :)

Det var godt nok tidligt med protein. Så pas du hellere på jer begge. Men ja det kan da være svært når man er selvstændig.

Ja jeg måtte også højt og helligt love lægen at der blev skåret ned på arbejdet og tunge løft ;)

Det er nu fint nok - er mere bekymret for, at vi har en arvelig sygdom i familien, min far er ramt af, der hedder "Morphus Chron" (-en Tarm sygdom), som baby skal tjekkes for. MEN, som jeg forstod det, skete det via blodprøverne som en start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg måtte også højt og helligt love lægen at der blev skåret ned på arbejdet og tunge løft ;)

Det er nu fint nok - er mere bekymret for, at vi har en arvelig sygdom i familien, min far er ramt af, der hedder "Morphus Chron" (-en Tarm sygdom), som baby skal tjekkes for. MEN, som jeg forstod det, skete det via blodprøverne som en start :)

Tarm sygdom lyder ikke rart. Tror jeg har hørt lidt om den så krydser fingre for, at baby har det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen skal jeg have skrevet svangrepapirer og næste onsdag skal jeg til 1. Lægebesøg :yay

Selvom jeg selv arbejder i praksis og er vant til at sidde på den anden sidde af bordet så glæder jeg mig helt vildt til at være 'den gravide' :)

Så er der heller ikke længe til jeg kan bestille tid til NF :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tarm sygdom lyder ikke rart. Tror jeg har hørt lidt om den så krydser fingre for, at baby har det godt :)

Det er desværre også en rigtig forfærdelig én af slagsen. Det er en bakterie der på en måde ætser tarmene væk, således den i meget slemme tilfælde gør at man får stomipose og når det er helt slemt er den skyld i cancer i tarmene..

(Heldigvis er min fars tilfælde ikke så slemt - det er alvorligt nok i sig selv, men ikke med de to nævnte bivirkninger)

Jeg har idag fundet ud af at de via de første blodprøver tjekker om jeg har det latent i kroppen og dermed kan videregiver ved graviditet... Jeg krydser fingre for at prøven er negativ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre også en rigtig forfærdelig én af slagsen. Det er en bakterie der på en måde ætser tarmene væk, således den i meget slemme tilfælde gør at man får stomipose og når det er helt slemt er den skyld i cancer i tarmene..

(Heldigvis er min fars tilfælde ikke så slemt - det er alvorligt nok i sig selv, men ikke med de to nævnte bivirkninger)

Jeg har idag fundet ud af at de via de første blodprøver tjekker om jeg har det latent i kroppen og dermed kan videregiver ved graviditet... Jeg krydser fingre for at prøven er negativ ;)

Jeg krydser med dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser med dig :kram2

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til første lægebesøg i dag, hvor jeg er 9+0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til første lægebesøg i dag, hvor jeg er 9+0 :)

Held og lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 1. Lægebesøg idag, 8+4 :) Det er fedt at lave noget der har med graviditeten at gøre, også selvom det mest er en sludder for en sladder. :) jeg glæder mig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 1. Lægebesøg idag, 8+4 :) Det er fedt at lave noget der har med graviditeten at gøre, også selvom det mest er en sludder for en sladder. :) jeg glæder mig :yay

Held og lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER