stilletten

Fysisk forberedelse til fødslen

16 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg har svært ved at finde noget, der kan hjælpe mig med at lære vejrtrækningsteknikker, og små øvelser, der gør kroppen klar til fødslen.

Da jeg bor nær esbjerg skal det jo enten være noget man kan gå til der, eller fx nogle videoguides online, eller en bog.

Kender I til noget der kan anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan Anja Bay metoden anbefales (smertefri fødsel)?

Altså, med bækkenløsning og så kraftige ødemer i fødder og ben og arme, at jeg kun lige akkurat kommer omkring som det er, og må sove med benene oppe, lave venepumpeøvelser i et væk...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smertefri fødsel er genialt og jeg kan 100% anbefale det! Der er ikke øvelser du ikke kan lave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også anbefale smertefri fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået til noget, der hedder mindful moving på Sjælland ganske vist, og været meget glad for det. Du kan se på hendes hjemmeside engodbehandling.dk og se om du kan finde noget tilsvarende hvis det er. Det er i hvert fald billigere end smertefri fødsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ugentligt til graviditetsyoga. Ud over det svømmede jeg en gang om ugen, og yderligere fitness også.

De sidste par måneder var det dog mest svømning og cykling, men var aktiv til det sidste, og tror det har hjulpet mig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har KUN hørt godt om smertefri fødsel! Jeg gik til mavedans for gravide med efterfølgende fødselsforberedelse sidst, det var det bedste overhovedet for min mentale forberedelse til fødslen. Det er DESVÆRRE nedlagt derfor vil jeg gå til smertefri fødsel næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået til gravid yoga ved to af mine graviditeter, det er ikke svært og de fleste af øvelserne kan laves selv om man har bækkenløsning, man skal bare undgå asymetriske bevægelser. Og jeg syns især at vejrtræknings- og afslapnings- øvelserne var virkelig gode og hjalp mig med at slappe af og acceptere ve smerter under fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik også til gravid- yoga med indlagt fødselsforberedelse. Jeg brugte nogle af teknikker, og selve øvelserne var rare. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tak for svar!

Jeg tror gravid yoga er hvad Esbjerg formår i bedste fald. Smertefri fødsel starter for sent op for mit vedkommende med kun 14 dage til terminen ved første kursusgang. Og som hjemmestudie er jeg ikke sikker på, det bliver nogen succes. Men jeg er mest ude efter nogle mentalt forberedende øvelser og vejrtrækningsteknik.

Jeg regner heller ikke med at kunne gå smertefrit igennmenfødsel, men jeg vil bare gerne kunne arbejde med veerne og turde slappe af og stole på min krop og lade fagpersonerne stå for deres del uden at skulle forholde mig til en masse hvor de alligevel er eksperterne. Så for mig at se er det en succes hvis jeg kanfinde ro og lade oxytocinerne myldre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tak for svar!

Jeg tror gravid yoga er hvad Esbjerg formår i bedste fald. Smertefri fødsel starter for sent op for mit vedkommende med kun 14 dage til terminen ved første kursusgang. Og som hjemmestudie er jeg ikke sikker på, det bliver nogen succes. Men jeg er mest ude efter nogle mentalt forberedende øvelser og vejrtrækningsteknik.

Jeg regner heller ikke med at kunne gå smertefrit igennmenfødsel, men jeg vil bare gerne kunne arbejde med veerne og turde slappe af og stole på min krop og lade fagpersonerne stå for deres del uden at skulle forholde mig til en masse hvor de alligevel er eksperterne. Så for mig at se er det en succes hvis jeg kanfinde ro og lade oxytocinerne myldre.

Fornuftig tilgang. Smertefri fødsel er også IMO et åndsvagt navn - det burde hedde noget i stil med "rolig fødsel" eller noget i den stil der ikke lover noget det ikke kan holde! Selv en epidural er ikke perfekt, jeg kunne SAGTENS mærke mine veer de sidste par timer inden presse veerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fornuftig tilgang. Smertefri fødsel er også IMO et åndsvagt navn - det burde hedde noget i stil med "rolig fødsel" eller noget i den stil der ikke lover noget det ikke kan holde! Selv en epidural er ikke perfekt, jeg kunne SAGTENS mærke mine veer de sidste par timer inden presse veerne.

 

Det er et navn der får folk til at stejle, men det er også fordi der arbejdes med positiv tilgang. Man kalder det heller ikke for veer i Smertefri Fødsel, for det er noget som alle ser som noget smertefuld og negativt. Det kaldes sammentrækninger. En fødsel er, i Smertefri Fødsel regi, ikke smertefuld, men hårdt arbejde.. Min oplevelse var at det først begyndte at gøre sådan rigtig ondt da jeg var omkring 7-8 cm åben - inden det var det bare rigtig hårdt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tak for svar!

Jeg tror gravid yoga er hvad Esbjerg formår i bedste fald. Smertefri fødsel starter for sent op for mit vedkommende med kun 14 dage til terminen ved første kursusgang. Og som hjemmestudie er jeg ikke sikker på, det bliver nogen succes. Men jeg er mest ude efter nogle mentalt forberedende øvelser og vejrtrækningsteknik.

Jeg regner heller ikke med at kunne gå smertefrit igennmenfødsel, men jeg vil bare gerne kunne arbejde med veerne og turde slappe af og stole på min krop og lade fagpersonerne stå for deres del uden at skulle forholde mig til en masse hvor de alligevel er eksperterne. Så for mig at se er det en succes hvis jeg kanfinde ro og lade oxytocinerne myldre.

 

Det er lige præcis det Smertefri Fødsel handler om :) Men rigtig ærgeligt at det starter for sent :( 

Mht hjemmestudie, så er det selvfølgelig ikke det samme. Der er dog lydfiler osv. med, så man lærer vejrtrækningen rigtigt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lånte nogle bøger på bib og en cd med vejrtrækningsøvelser, som jeg så gik og øvede mig på i den sidste tid derhjemme. Det hjalp mig rigtig meget :) så jeg kan anbefale en tur på bib!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tak for svar!

Jeg tror gravid yoga er hvad Esbjerg formår i bedste fald. Smertefri fødsel starter for sent op for mit vedkommende med kun 14 dage til terminen ved første kursusgang. Og som hjemmestudie er jeg ikke sikker på, det bliver nogen succes. Men jeg er mest ude efter nogle mentalt forberedende øvelser og vejrtrækningsteknik.

Jeg regner heller ikke med at kunne gå smertefrit igennmenfødsel, men jeg vil bare gerne kunne arbejde med veerne og turde slappe af og stole på min krop og lade fagpersonerne stå for deres del uden at skulle forholde mig til en masse hvor de alligevel er eksperterne. Så for mig at se er det en succes hvis jeg kanfinde ro og lade oxytocinerne myldre.

 

Jeg har været såå glad for motherbynature's fødselsforberedelse ved begge mine fødsler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været såå glad for motherbynature's fødselsforberedelse ved begge mine fødsler :)

Google google google.... Det kender jeg ikke ;-)

Det lyder rigtigt spændende. Det må jeg prøve!

Evt. Nogen der sælger deres brugt? Betaler gerne portoen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER