Hønemor

Babyhulen

13 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der er ved at have en synlig gravid-mave? Jeg synes det går sååååå langsomt! Er i 17. Uge imorgen, og har ikke en bule på maven endnu, men kan mærke det på mine bukser.. Synes det bekymrer mig lidt, når nu jeg snart er halvvejs i graviditeten. Ser frem til MD scanning D 17/3, hvor vi forhåbentlig kan se, at den lille trives derinde.

Håber at I alle har det godt i jeres graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er forskellige fra kvinde til kvinde, jeg kunne slet ikke se nogen før uge 18, og nu i ugen 24 er det bare en lille bule, hvis jeg tage en løs bluse så kan man ikke se noget. Alligevel JM sagde at alt var i orden, størrelsen er fint så jeg skulle glæde mig for jeg kan stadig passe mine tøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i 14. uge og man kan godt se det lidt på mig. Mest om aftenen dog. Ser ikke sådan synderlig gravid ud, mere 'tyk med fast mave' agtigt. Min mand og dem der ved det kan se det, men en veninde fik det af vide i lørdags og hun kunne intet se overhovedet, selvom det var aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i uge 13, og her kan det sagtens ses. Og har kunnet det i nogle uger efterhånden. Jeg kan ikke rigtig passe mine bukser længere, og har fundet kassen frem med ventebukser, den går nok ikke rigtig så meget længere uden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det meget tydeligt -første gang jeg var gravid blev jeg også stor hurtigt..

Jeg kan på ingen måde passe mine almindelige bukser og har efterhånden været i ventebukser nogle uger :)

Det er enormt forskelligt fra kvinde til kvinde - nogle er længere om det end andre. Ligeså vel som at nogle ser alm gravide ud i uge 40 mens andre ligner en der er ved at sprænge..

Jeg blev kæmpe på maven sidste gang, det så helt fjollede ud tilsidst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der er ved at have en synlig gravid-mave? Jeg synes det går sååååå langsomt! Er i 17. Uge imorgen, og har ikke en bule på maven endnu, men kan mærke det på mine bukser.. Synes det bekymrer mig lidt, når nu jeg snart er halvvejs i graviditeten. Ser frem til MD scanning D 17/3, hvor vi forhåbentlig kan se, at den lille trives derinde.

Håber at I alle har det godt i jeres graviditet :)

Min første graviditet var også langsom om at vise sig - den tog til gengæld revanche senere, for var stor som et hus til sidst. 2 gang gik det hurtigt, maven er nok slappere  :unsure  :unsure  og giver bare efter. Sådan virker det også denne gang :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes også jeg har læst flere steder, at 2. gangs gravide hurtigere får synlig mave end 1. gangs. jeg må prøve at finde tålmodigheden frem :) kan dog begynde at se en bule når jeg ligger ned. 

har nogen mærket liv? jeg har flere gange tænkt, om jeg mon lige mærkede et spark, da jeg har læst, at det mærkes, som luft i maven.. men er stadig ikke sikker på, hvornår det er barnet, og hvornår det er... ja, luft ;) skal til jordmoder på tirsdag. så håber jeg at kan få lov til at høre hjertelyd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes også jeg har læst flere steder, at 2. gangs gravide hurtigere får synlig mave end 1. gangs. jeg må prøve at finde tålmodigheden frem :) kan dog begynde at se en bule når jeg ligger ned.

har nogen mærket liv? jeg har flere gange tænkt, om jeg mon lige mærkede et spark, da jeg har læst, at det mærkes, som luft i maven.. men er stadig ikke sikker på, hvornår det er barnet, og hvornår det er... ja, luft ;) skal til jordmoder på tirsdag. så håber jeg at kan få lov til at høre hjertelyd!

Jeg blev meget hurtigt stor første gang, men det gør hurtigere den her gang - ser bestemt gravid ud..

I forhold til sparkene mærkede jeg dem omkring uge 16 første gang, ikke som bobler men nærmere som små smølfespark indefra.

Jeg er 14+6 og har ikke oplevet spark endnu, men får plukveer hver gang jeg løfter min søn op fra gulvet..

Nyd tiden nu uden spark og den første tid hvor de er tydelige, det kan gøre virkelig ondt til sidst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der tager billeder af maven, så i kan se udviklingen? Og måske er med på at fylde tråden med nogle hyggelige mavebilleder? :)

Jeg har haft taget et par billeder, men ikke sådan regelmæssigt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der tager billeder af maven, så i kan se udviklingen? Og måske er med på at fylde tråden med nogle hyggelige mavebilleder? :)

Jeg har haft taget et par billeder, men ikke sådan regelmæssigt endnu.

Jeg har lige taget mit første - det er sjovt. Det er hyggeligt og se tilbage på sådan en række, og på hvor forskelligt gravid man kan være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der tager billeder af maven, så i kan se udviklingen? Og måske er med på at fylde tråden med nogle hyggelige mavebilleder? :)

Jeg har haft taget et par billeder, men ikke sådan regelmæssigt endnu.

Jeg har ikke regl mæssigt, men lidt for at sammenligne med første gange..

De meget sjove at ha..

- især billederne fra den sidste del sf graviditeten, det der helt fjollet ud, jeg var enorm sidst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes nemlig også at det er lidt sjovt :) jeg har taget et morgen og aften en dag for at se hvor oppustet jeg egentlig blev - og hold da op :D

Mine tanker kom også mere af, at min mand foreslog i søndags at han begyndte at tage billeder hver gang vi gik ind i en ny uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nærmest kunne se at jeg var gravid fra starten af, er 3. gangs fødende, men også rimelig slank, så det er nok derfor. Jeg har dog mest synes det har været oppustethed om aftenen i starten som gjorde at det var synligt.

 

Nu synes jeg ikke min mave er så stor, men den skal jo heller ikke være lige pt! Den vokser og jeg kan i hvert fald ikke passe mine bukser - Æv.

 

Jeg har også været hurtig til at tage før/efter billeder. Det er nu meget sjovt at følge med i :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER