fasling

scanning

7 indlæg i dette emne

Når man nu ikke kan huske hvornår ens sidste mens var, kan man så gå på sygehuset og bliver scannet inden man skal derud, har været hos lægen og fået taget blodprøver i dag for at få at vide hvor langt jeg er henne, men ud fra det jeg kan huske Sådan ca. Så skulle jeg være i uge 16 ca. Sagde hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis din egen læge tror du er i 16. Uge, vil hun så ikke henvise dig til NF hurtigst muligt?? Du kan helt sikkert betale dig fra en skanning, hvor de kan give et ca skøn på hvor langt du er henne, men tænker da, at du skal til NF i stedet? Hvis du selvfølgelig er interesseret i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis din egen læge tror du er i 16. Uge, vil hun så ikke henvise dig til NF hurtigst muligt?? Du kan helt sikkert betale dig fra en skanning, hvor de kan give et ca skøn på hvor langt du er henne, men tænker da, at du skal til NF i stedet? Hvis du selvfølgelig er interesseret i den.

 

NF scanningen kan ikke laves efter 13+6. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF scanningen kan ikke laves efter 13+6.

Nej de vil i så fald lave en anden test (triple test) for at vurdere risiko for Down's mm, men jeg skulle da mene din læge stadig burde henvise til skanning, for at klarlægge termin. Det får man jo også normalt, selv før nf, hvis man ikke kender sidste mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at det skal du ikke selv betale for :)

Jeg blev sendt til terminsscan fordi jeg har svingende cyklus, så prøv lige at hør din læge om forløbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok Tak for jeres svar jeg hører hende ad når jeg skal til hende på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, du bliver sendt til scanning med henblik på at fastlægge din terminsdato ud fra fosterets størrelse.

Men nakkefoldsscanning er for sent ja, hvis de ca. 16 uger holder stik. De vil nok nærmere lave en slags tidlig misdannelsesscanning, som jo ellers er omkring uge 20. Og så lave den igen til rette tid ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER