skruk

er det okay?

42 indlæg i dette emne

Læste en kommentar herinde, der fik mig til at tænke lidt over nogle etiske regler, hvis man kan kalde dem det ;) det var kommentaren om at smugle ting med i biografen, er det okay? Er det i orden, at gå i Superbest og købe slik til en brøkdel af, hvad det kostet i biografen? Og hvornår tænker I, at det er okay ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan starte med mig selv :)

Jeg har altid været vant til at have en bøtte gemt i tasken med lækkerier. Den primære grund for mig har så været, at jeg faktisk ikke har kunnet købe noget i biografen. Jeg har altid haft gulerodsstave, agurkestave, lidt frugt og noget sukkerfrit slik med :) men nu kan man vel godt købe de ting i biografen ? Alligevel har jeg altid med, så jeg ved, at der også er noget til mig, men jeg føler mig faktisk lidt som en smugler :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kunne jeg godt finde på! At jeg altid glemmer det er en anden sag :D

Må man egentlig ikke det? Det troede jeg faktisk ikke, at der var direkte regler omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at købe drikkevarer og popcorn og har så lidt slik med i tasken.. mest fordi jeg synes det er ustyrligt sindssygt vanvittigt dyrt, og jeg nægter jeg at betale.. Det er ikke så nemt at tage popcorn med, så der må jeg bøje mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke, men jeg har nu ofte noget med, i form af en flaske vand eller slik mv.. Men køber også ofte popcorn og slik..

Grunden til jeg snyder er:

1) ingen sunde alternativer

2) alt for dyre priser.

Faktisk ser jeg det ikke som snyd, da man jo betaler for filmen i forvejen, som må betragtes som hovedoplevelsen. Du må jo fx gerne tage madpakke med i zoo mv, og der betaler du jo også kun for hovedoplevelsen - dyrene!

Men ved godt det er forbudt, og normalt er jeg meget regelrytter-agtig og gør ikke forbudte ting.. Ved ikke hvorfor jeg synes det er anderledes her, egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vidste jeg faktisk ikke var forbudt :blink

Det har jeg godt nok tit gjort :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det var vist mig, der kom med den kommentar :badgirl

Altså alt hvad der kan købes i biografen, køber jeg i biografen. Men når de ikke har NOGETSOMHELST snack, som jeg vil spise, så kan jeg godt få mig til at tage lidt nødder og god chokolade med hjemmefra.

Jeg er ellers stor tilhænger af at respektere steders regler, og jeg betaler troligt de der sindssyge 30 kr for en flaske vand, og hvis det handlede om, at de ikke havde min yndlingsvingummi, så havde jeg bare købt noget andet slik.

Men jeg nægter at gå på kompromis med mine sunde vaner, og vil altså også have snacks til filmen, så derfor smugler jeg med ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vidste jeg faktisk ikke var forbudt :blink

Det har jeg godt nok tit gjort :blush

Det er heller ikke sikkert at det er alle steder, men det er i Nordisk Films biografer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan starte med mig selv :)

Jeg har altid været vant til at have en bøtte gemt i tasken med lækkerier. Den primære grund for mig har så været, at jeg faktisk ikke har kunnet købe noget i biografen. Jeg har altid haft gulerodsstave, agurkestave, lidt frugt og noget sukkerfrit slik med :) men nu kan man vel godt købe de ting i biografen ? Alligevel har jeg altid med, så jeg ved, at der også er noget til mig, men jeg føler mig faktisk lidt som en smugler :lol

Biocity i Kennedy arkaden har sukkerfrit slik, men ikke agurk og gulerødder (og det tror jeg aldrig, de får)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bleg for at gøre det, men har da prøvet næsten at blive taget med "smugler-sodavand" i en cinemaxx på fisketorvet. Heldigvis så C det og skyndte sig at gemme sodavanden inden jeg blev lyst i hovedet med en lommelygte :rolleyes

Det er jo et privat sted, så de kan helt som de vil lave regler for hvad man må have med ind. Men jeg synes godt nok det er dyrt at gå i biografen i Danmark!

Havde en australsk kammerat der flækkede af grin første gang han skulle købe en billet til en film. Han kunne simpelt hen ikke tro at det skulle være så dyrt, så han troede at billetsælgeren tog pis på ham. Der hvor han kom fra kostede en biografbillet ca 20 danske kroner..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det var vist mig, der kom med den kommentar :badgirl

Altså alt hvad der kan købes i biografen, køber jeg i biografen. Men når de ikke har NOGETSOMHELST snack, som jeg vil spise, så kan jeg godt få mig til at tage lidt nødder og god chokolade med hjemmefra.

Jeg er ellers stor tilhænger af at respektere steders regler, og jeg betaler troligt de der sindssyge 30 kr for en flaske vand, og hvis det handlede om, at de ikke havde min yndlingsvingummi, så havde jeg bare købt noget andet slik.

Men jeg nægter at gå på kompromis med mine sunde vaner, og vil altså også have snacks til filmen, så derfor smugler jeg med ind.

Ja, det var det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Biocity i Kennedy arkaden har sukkerfrit slik, men ikke agurk og gulerødder (og det tror jeg aldrig, de får)

Ja, men det er forholdsvis nyt, at de er begyndt med det ;) man kan faktisk også købe frugt derinde nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det er forholdsvis nyt, at de er begyndt med det ;) man kan faktisk også købe frugt derinde nu :)

Kan man??? Jeg synes ellers at jeg kiggede grundigt og jeg kunne ikke finde noget... Spurgte på et tidspunkt billetmanden, hvorfor der ikke var noget mere fornuftigt mad at købe, og hans svar var "Fordi det sviner, hvis folk spilder". Fordi det gør cola og popcorn jo slet ikke :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man??? Jeg synes ellers at jeg kiggede grundigt og jeg kunne ikke finde noget... Spurgte på et tidspunkt billetmanden, hvorfor der ikke var noget mere fornuftigt mad at købe, og hans svar var "Fordi det sviner, hvis folk spilder". Fordi det gør cola og popcorn jo slet ikke :rolleyes

Fedt svar ;) Ja, men det er forholdsvis nyt, folk har ikke altid gået så meget op i sundhed som de gør nu :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vidste jeg faktisk ikke var forbudt :blink

Det har jeg godt nok tit gjort :blush

Samme her. Jeg er godt nok overrasket :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I nogle biografer er det altså helt tilladt at have slik osv med selv.!!

Så ja, jeg har altid haft det og har altid haft det åbenlyst og der er aldrig blevet sagt noget til det..

De biografer jeg benytter i Århus har ingen regler..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtigt tjekket op på reglerne i vores biograf.

Men jeg har ikke smuglet slik med ind, da jeg kun spiser popcorn i biografen - og der er altså ikke noget bedre end helt nypoppede popcorn i biografen(I Hjørring popper de popcornene, når du beder om et bæger popcorn)

Sodavand smugler jeg heller ikke med ind, da popcornene er billigst hvis vi køber den "menu" med 2 sodavand og popcorn til 60kr. Så det deler mig og manden altid. :)

Jeg har dog intet imod folk smugler slik og sodavand ind i biografen, jeg havde også selv gjort det hvis jeg var mere til slik end til popcorn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig set nogen steder at det er forbudt. Jeg har gjort det nogen gange. Kan umiddelbart ikke se at der er noget galt med det. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skilter heller ikke med at det er forbudt, men det er det i langt de fleste biografer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skilter heller ikke med at det er forbudt, men det er det i langt de fleste biografer..

Men hvordan skal folk så vide det? Jeg kiggede på hjemmesiden på den biograf, som vi oftest benytter, og der står intet.

I den lille lokale biograf har de slet ikke udsalg af slik og sodavand osv, så det giver sig selv, at folk medbringer. Sådan har det altid været. Og derfor har jeg aldrig overvejet, at man ikke måtte medbringe noget selv i andre biografer.

Vi gør det så ikke - for ungerne er det en del af fornøjelsen at vælge lidt slik og få en popcorn/sodavand menu, når vi er i biografen. Men jeg ville ikke have overvejet, at det ligefrem var ulovligt, hvis vi havde haft noget med selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skilter heller ikke med at det er forbudt, men det er det i langt de fleste biografer..

De skilter meget tydeligt med det i Biocity i Aalborg :) Jeg mener, at det står ved billetlugen, der er et skilt ved kontrolløren, der er mindst tre plakater med det sammen med filmplakaterne og da vi var i biografen igår, viste de endda en lille film om det inden vores film startede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skilter meget tydeligt med det i Biocity i Aalborg :) Jeg mener, at det står ved billetlugen, der er et skilt ved kontrolløren, der er mindst tre plakater med det sammen med filmplakaterne og da vi var i biografen igår, viste de endda en lille film om det inden vores film startede.

Det sidste var nydt for mig ;) men jeg synes, kontrolløren er ekstrem emsig i biocity :) han var ved at smide min Tupperware bøtte ud :shooter indtil jeg vidste ham en lægeerklæring på sukkersyge og sagde at når de intet havde til mig, så blev jeg jo nødt til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg har alligevel aldrig oplevet at blive kontrolleret i Biocity i Aalborg? Gjorde de seriøst det??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg har alligevel aldrig oplevet at blive kontrolleret i Biocity i Aalborg? Gjorde de seriøst det??!

Ja, men min taske larmede også lidt :/ og var stor ;) men skulle jo have plads til snacks, tæppe, pung og pude :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan skal folk så vide det? Jeg kiggede på hjemmesiden på den biograf, som vi oftest benytter, og der står intet.

I den lille lokale biograf har de slet ikke udsalg af slik og sodavand osv, så det giver sig selv, at folk medbringer. Sådan har det altid været. Og derfor har jeg aldrig overvejet, at man ikke måtte medbringe noget selv i andre biografer.

Vi gør det så ikke - for ungerne er det en del af fornøjelsen at vælge lidt slik og få en popcorn/sodavand menu, når vi er i biografen. Men jeg ville ikke have overvejet, at det ligefrem var ulovligt, hvis vi havde haft noget med selv.

Forstår jeg heller ikke.. Blev også voldsomt overrasket, da jeg hørte om det? Synes ikke det giver mening..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER