Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Jeg skal til ny kønsscanning i morgen...

Er begyndt at blive spændt, for det handler meget om hvordan babyen lægger og om den vil flytte på sig ...

Håber det lykkes.. Er snart 15+ og jeg har INTET købt. Vil gerne snart noget....

Mærker lidt liv efterhånden men på trods af det er 6 barn kan jeg stadig skjule det med mit tøj :-))

Ha en skøn dag

Wow 6. Barn :)

Hold da op, og her sidder jeg og forstiller mig hvor hårdt det monstro bliver med 1 barn ;)

Jeg krydser fingre for dig i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du bad om et hint, og et hint du fik ;)

Nu ka du da begynde at tælle ned :p

:numse :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hedder det jordemoderbesøg idag. Lidt spændt er jeg nu - vil gerne høre hva de gør når baby er stor. Ikke at jeg er bange for at føde en knap 5 kg baby igen. Men sidst fik jeg af vide at jeg måske ikk sku gå så langt tid over tid, hvis den næste også er stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hedder det jordemoderbesøg idag. Lidt spændt er jeg nu - vil gerne høre hva de gør når baby er stor. Ikke at jeg er bange for at føde en knap 5 kg baby igen. Men sidst fik jeg af vide at jeg måske ikk sku gå så langt tid over tid, hvis den næste også er stor.

Skal du så til glukosebelastning og tjekkes for diabetes, når baby var stor sidst? Det læste jeg faktisk igår, at man kommer som flergangsfødende, hvis man tidligere har født en stor baby...

Og held og lykke idag hos jordemoderen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til ny kønsscanning i morgen...

Er begyndt at blive spændt, for det handler meget om hvordan babyen lægger og om den vil flytte på sig ...

Håber det lykkes.. Er snart 15+ og jeg har INTET købt. Vil gerne snart noget....

Mærker lidt liv efterhånden men på trods af det er 6 barn kan jeg stadig skjule det med mit tøj :-))

Ha en skøn dag

Held og lykke idag til kønsscanningen. Krydser fingre for at i kan se kønnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du så til glukosebelastning og tjekkes for diabetes, når baby var stor sidst? Det læste jeg faktisk igår, at man kommer som flergangsfødende, hvis man tidligere har født en stor baby...

Og held og lykke idag hos jordemoderen

Det regner jeg med at jeg skal. Jeg var afsted en gang med den første pga mine bedstefædre har diabetes 2 (det er ligegyldigt om det type 1 eller 2). Så jeg tror at jeg skal ha to glukosebelastninger denne gang pga min søn var stor.

Det er på den ene side lidt 'farligt' at være inden for sygehusverden i og med at jeg jo selv udfører de belastninger på arbejdet, så ved jeg jo hvilke faktorer der ska til for at man ska igennem dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ NYSGERRIG for hvornår i skal til scanning... Er der ikke bare et lille bitte, lille bitte , HELT LILLE hint? Kan jeg lokke med chokoladekage med chokolademousse på? ;)

Der er update i min tråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte nyheden til mine forældre i lørdags... Eller det vil sige at Maja gjorde :) jeg spurgte "Maja hvad har mor i maven" Maja svarede "navle" jeg sagde "jah og hvad mere" "hmmm... BABYYY!" :D det virkede til, at de blev glade for nyheden :) mandens børn har fået det at vide i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte nyheden til mine forældre i lørdags... Eller det vil sige at Maja gjorde :) jeg spurgte "Maja hvad har mor i maven" Maja svarede "navle" jeg sagde "jah og hvad mere" "hmmm... BABYYY!" :D det virkede til, at de blev glade for nyheden :) mandens børn har fået det at vide i dag :)

Hvor fint :) og navlen er jo ikke forkert :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har gjort rent i dag og har nu då ondt i lænden at jeg snart ikke kan sidde op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte nyheden til mine forældre i lørdags... Eller det vil sige at Maja gjorde :) jeg spurgte "Maja hvad har mor i maven" Maja svarede "navle" jeg sagde "jah og hvad mere" "hmmm... BABYYY!" :D det virkede til, at de blev glade for nyheden :) mandens børn har fået det at vide i dag :)

Hvor dejligt :glad Så var der slet ingen grund til bekymring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv skal vist have fat i lægen i morgen. Felix kan måske have fået lussingesyge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv skal vist have fat i lægen i morgen. Felix kan måske have fået lussingesyge :(

Øv! Er det en af de sygdomme der er problematisk hvis man er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er så træt i øjeblikket... Sådan hvor jeg faktisk har svært ved at holde øjnene åbne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er så træt i øjeblikket... Sådan hvor jeg faktisk har svært ved at holde øjnene åbne ;)

Tager du din jern? Det kan godt være det kun er i mit hoved, men de dage hvor jeg tager min jern føler jeg mig mindre træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager du din jern? Det kan godt være det kun er i mit hoved, men de dage hvor jeg tager min jern føler jeg mig mindre træt :)

Altså jeg tænker på at tage min jern... Den står og stirrer på mig, men åh jeg får så hård mave af dem :-/ Sorry for details

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tænker på at tage min jern... Den står og stirrer på mig, men åh jeg får så hård mave af dem :-/ Sorry for details

Prøv et andet mærke så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv et andet mærke så.

Ja, det har jeg OVERVEJET.. Er ikke nået længere end dét :oops

Har hørt at Kräuterblut (tror jeg det hedder) smager forfærdeligt, men ikke giver dårlig mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har jeg OVERVEJET.. Er ikke nået længere end dét :oops

Har hørt at Kräuterblut (tror jeg det hedder) smager forfærdeligt, men ikke giver dårlig mave

Jeg bruger hemojern og har ikke haft det problem :). Men det kunne godt være du skulle prøve at tage dem og se om det hjalp på trætheden, og så leve med de andre gener ;) bare indtil du får købt noget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger hemojern og har ikke haft det problem :). Men det kunne godt være du skulle prøve at tage dem og se om det hjalp på trætheden, og så leve med de andre gener ;) bare indtil du får købt noget andet :)

"Hemo jern"? Er det et mærke eller hvordan?

Dem jeg tager nu er "Matas JERN hæmoglobin"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Hemo jern"? Er det et mærke eller hvordan?

Dem jeg tager nu er "Matas JERN hæmoglobin"...

Ja hemojern er et mærke. En grøn pakke der fåes i Bilka og Føtex. Sikkert også i Matas.

Spiser selv hemojern og oplever ikke forstoppelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hemojern er et mærke. En grøn pakke der fåes i Bilka og Føtex. Sikkert også i Matas.

Spiser selv hemojern og oplever ikke forstoppelse.

Tusinde tak. Fandt dem akkurat på Matas' hjemmeside. Det må jeg købe i morgen og forhåbentlig virker det på min træthed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh er også træt. Og har glemt min jern i morges. Men var også træt i går (sov omkring 22-8)

Det må være al den lækre påskemad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står i hvert fald at hemojern er skønsomt for maven på pakken :)., og har lige været ude og tage dem og mine vitaminer, er så elendig til at huske det.. Har stadig vitaminer i glasset og der burde kun være til tre måneder, jeg købte dem i november :s...

Skal vi egentlig ikke snart se nye mavebilleder af nogen af jer andre :D?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh er også træt. Og har glemt min jern i morges. Men var også træt i går (sov omkring 22-8)

Det må være al den lækre påskemad ;)

Du skriver at du spiser dine jern om morgenen. Er det sammen med morgenmaden?

For det anbefales at der går 1-2 timer fra man har spist før man indtager jern plus det kan ikk binde sig i kroppen, hvis det indtages sammen med kalk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER