Krebsen

Hvilken ammepude skal jeg vælge?

32 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Jeg har brugt hele aftenen på at kigge på ammepuder - og nu er jeg bare endnu mere forvirret, end da jeg startede :wacko

 

Jeg har kigget på fossflakes ammepuden og på Doomoo. Jeg synes der er mange der skriver det er med "fossflakes" fyld, men det er ikke den originale fossflakes.

Et helt andet alternativ kunne være at få syet en ammepude med fyld af speltkerner.

 

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre om nogen af jer kan anbefale en ammepude - så hvilken ammepude har i købt, og har i været glade for den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en ammepude fra Smallstuff med en fossflakes pude i :) den er jeg virkelig glad for! Den er fast og giver en fantastisk støtte. Andrea bruger den også nogle gange som rygstøtte så hun kan sidde lidt op. Så jeg er fossflakes fan :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med den billige fra bilka, men den blev lynhurtigt skiftet ud. Al det der kunstmateriale gør at både du og barn sveder der hvor ammepuden er.

 

Jeg skiftede den ud med en fra Vivatex, som er med speltskaller og økologisk bomuld, jeg synes den er fantastisk og glæder mig til at bruge den igen inden længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved bare at det IKKE er det sted jeg vil spare næste gang! Købte også den billige fra Bilka, men efter bare et par måneder blev den flad og dum og et kæmpe irritations moment!

Så noget fast som den Kamillawn har!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kylede min billige ammepude langt væk efter 4 dage og købte en doomoo. Den er guld værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte i PureBaby, men har aldrig brugt den ;( jeg fandt aldrig en god stilling med den. Men den er øko, men speltkerner, så den bliver ikke varm mv, jeg kan nok bare ikke finde ud af ammepuder :)

Så jeg ammer uden støtte, ikke særlig sundt for kroppen, men uanset hvad jeg gør med puder mv, så lykkes det mig ikke at have kontrol og sidde godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en med fossflakes og er vildt glad for den.m. Den bliver på ingen måde varm og barnet er godt støttet.. Eneste minus er at man ikke kan forme faconen meget, så man skal sidde ret op ellers kommer der hurtigt et hul mellem mave og pude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra småfolk med fossflakes pude! Den holder perfekt formen og det fede er at både betræk og pude kan vaskes.. Jeg tror det er den bedste investering jeg har gjort til Liam!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en CozyFix, som er sådan en fast en med et lidt blødere toplag så den er behagelig for barnet. Den er rigtig god, men ikke særlig pæn... Den holder formen, støtter godt, og gjorde at min dumme ryg & nakke ikke gav problemer :yay

Ulempen er at den ikke kan bruges som andet end ammepude, altså den kan ikke bruges som siddestøtte til barnet, eller til at lægge barnet henover i kravlestilling osv. Og så er den dyrere end de fleste andre ammepuder. Men, for mig var den alle pengene værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv syet en med speltkerner i og det er bare rigtig godt. Jeg har prøvet sådan en med Krøyer kugler og den stak ligesom af og også en med pudefyld og den var ikke til at forme.

Jeg elsker tyngden fra speltkernerne og at den bliver hvor den skal. Jeg skal helt sikkert bruge den til nr 2 også, måske med nyt betræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en fra Bilka og den blir kylet ud. Den er slet ikk værd at bruge penge på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra babySam fra vanilla til 399 kr. Den er jeg rigtig glad for. Mener også der er det der fossflake fyld i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg synes stadig det er svært - men super dejligt at høre der er fortalere for alle tre slags!!! Konklusionen må være at Bilkas ammepude er dømt ude :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man få en tempur ammepude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en standard størrelse på ammepuder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man få en tempur ammepude?

Det er jeg ikke faldet over endnu - og jeg har virkelig Googlet i mange timer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en standard størrelse på ammepuder?

Nej det tror jeg ikke - dem jeg har set på er meget forskellige i størrelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ikke faldet over endnu - og jeg har virkelig Googlet i mange timer :-)

Øv, ville jeg virkelig gerne have :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra babySam fra vanilla til 399 kr. Den er jeg rigtig glad for. Mener også der er det der fossflake fyld i.

Sådan en har jeg lige købt, så er glad for at læse at du er tilfreds med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det tror jeg ikke - dem jeg har set på er meget forskellige i størrelsen :)

øv! Har nemlig en fra Sebra, som jeg gerne vil have en anden pude i :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv! Har nemlig en fra Sebra, som jeg gerne vil have en anden pude i :(

Måske du lige kan tjekke - mener måske sebra betrækkene passer til fossflakes puden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du lige kan tjekke - mener måske sebra betrækkene passer til fossflakes puden :)

ja det må jeg ha undersøgt! For det der pudefyld er bare noget hø i længden.... Sidst endte det med at jeg havde en tyk og en tynd "ende" og måtte alligevel altid bruge ekstra pude, dyne osv.

må lige ha undersøgt hvordan man måler sådan en pude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har planer om at når jeg engang får det gjort, så vil jeg "bare" genopfylde min med pudefyld fra IKEA. Du kan købe en pude i IKEA til 9 kr, og så "bare" genopfylde din Sebra hvis du er bare lidt fiks på fingrene :) Det er min plan, som sagt.

synes bare at fyldet falder for meget sammen, så jeg alligevel skal bruge ekstra "oppakning"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke om den er god men på www.myfirstdeal.dk er ammepuden fra Vanilla på tilbud til 200kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt ammepuden Vivatex med speltkerner fra Purebaby med begge børn. Den har jeg være rigtig glad for! Her til Bella Gry købte jeg bare en pose med ekstra speltkerner, så er den god som ny :) Kan virkelig anbefale den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER