Betty87

Hjælp! Mug på madrassen!

11 indlæg i dette emne

Liam er en varm dreng og sveder ofte når han sover! Jeg vasker hans sengetøj 1 gang i ugen og lufter her også madras og dynen! Så det skulle jeg til i går og opdager en grå/grøn mug på indersiden af madrassen samt på pladen i vuggen, hvor madrassen ligger!

Hvad gør man lige?

Jeg har skrubbet pladen i rodalon og det samme med madrassen!! Men er der så garanti for at muggen er væk? - der er stadig pletter på omslaget til madrassen efter det er blevet skrubbet! Der er også stadig pletter på trækpladen!

Jeg har det super skidt med at Liam har lagt i det og ville lige høre jeres mening omkring, hvad i ville gøre? Jeg havde jo planer om at bruge vuggen indtil han vokser ud af den eller indtil han fast kun spiser 1 gang om natten!

Ville i smide madrassen ud?

Det er sådan en skummadras med hør på den ene side!

Er det nok at skrubbe med Rodalon?

Hvad kan jeg gøre for at forhindre det igen? Jeg lufter jo sengen 1 gang i ugen! Skal jeg gøre det hver dag? Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville købe en ny madras.

Kan du vende bunden i vuggen, så du vender den anden side op ?? - så tror jeg at det er ok med rodalon. Og ellers ville jeg nok finde en anden løsning..

Og så holde øje med det.. Måske skal du rejse madrassen op når i står op, så det kan tørre helt..

Jeg har også en meget varm dreng. Kan sover i ren uld, og det holder både ham og seng tør.. - vi har helsemadrasser i både seng og barnevogn, og synes de fungere rigtig godt :)

Håber du får bugt med problemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en ny madras.

Kan du vende bunden i vuggen, så du vender den anden side op ?? - så tror jeg at det er ok med rodalon. Og ellers ville jeg nok finde en anden løsning..

Og så holde øje med det.. Måske skal du rejse madrassen op når i står op, så det kan tørre helt..

Jeg har også en meget varm dreng. Kan sover i ren uld, og det holder både ham og seng tør.. - vi har helsemadrasser i både seng og barnevogn, og synes de fungere rigtig godt :)

Håber du får bugt med problemet.

Ja jeg hælder også mest til at købe en ny madras! Og overvejer at få T til at lave en ny plade!

Tak for dit svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der lufthuller i pladen? Det kunne være en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der lufthuller i pladen? Det kunne være en god idé :)

Ja lidt! Men måske vi skal lave flere! Bum bum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er også er varmt barn, og vi bruger derfor uld/silke-bodyer inderst, ellers sveder hun! Og ja helsemadras. Jeg ville købe en ny, ville ikke turde satse på, at fugten er væk. :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også købe ny madras. Bunden tror jeg nemmere man kan få rigtig ren med rodalon.

Vi er ved at sælge vores vugge, ved ikke om du kunne være interesseret i den madras? Kan ikke lige huske hvor du bor, det kan nok ikke betale sig hvis den skal sendes...

Den er brugt 4 måneder (nærmere 3, da Noah sov i liften den første måneds tid). Det er en helsemadras fra Babysam. Kan ikke lige huske målene, men sig til hvis jeg skal måle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skifte madrassen og bruge et af babysams tisunderlag, der består af 100% bomuld. De er super gode. Mads har ikke formået at tisse igennem endnu på trods af efterhånden en del uheld, så ville da tro, at det også kunne opsuge sved.

 

Jeg ved ikke rigtig med pladen.. først tænkte jeg at give den en gang maling, men det er jo heller ikke fantastiske dampe at ligge i for en lille fyr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplevede det samme med tremmesengen. Der var simpelthen får få lufthuller. Både seng og madras røg ud. Og vi købt nyt helt magen til, med planen om selv at lave flere huller i bunden. Det var dog ikke nødvendigt, da IKEA havde lavet helt ny og anderledes bund til sengen..

Hvilket minder mig om at jeg endnu ikke har fået skrevet til dem - synes det er for dårligt man ikke kan købe den nye bund som reservedel, når de nu selv har lavet den om. De må jo været blevet opmærksom på problemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en rigtig god ide at få en ny plade i, evt med lidt flere små lufthuller..

Og så ville jeg nok stille madrassen op om dagen, evt bare mens du lufter ud..

Og ja uld nattøj, så bliver de holdt tørre. - Valdemar sover med sommerdyne, den anden er alt for varm for ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger tak for jeres input! T har lavet en ny bund til vuggen - hurra for en håndværkere-mand :glad Den har desuden fået ekstra huller!! Og har købt en ny madras! Og så er jeg begyndt at lade være med at svøbe Liam stramt - det giver nogle ekstra opvågninger lige pt, men mon ikke vi overlever (læs: har lovet tinkerbell ikke at brokke mig ;) )

Så nu sveder han ikke så meget! Madrassen bliver så løftet op hver dag, selvom det er noget være bøvl, for så skal sengeranden bindes op og tages af og lagen og pudebetræk skal lægges på igen, når jeg reder hans seng! Men jeg lader den altså stå op det meste af dagen - jeg skal sq ikke risikere noget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER