Mette

Tip til at falde i søvn selv - tillægsspørgsmål

50 indlæg i dette emne

Vigga falder altid i søvn på vores arm om aftenen. Om dagen falder hun i søvn i barnevogn uden at blive trillet. Vi synes egentlig ikk det er bøvlet at hun falder i søvn på armen men hun vågner meget om natten og kan ikk falde i søvn igen selv, så tænker at hun måske skal lære det. Har i gode råd?

Pt er hendes tremmeseng ved siden af vores så hun skal falde i søvn der. Ligger hende når hun er meget tæt på at sove men alligevel vågner hun, og så smiler hun bare og vil lege.det hjælper ikk at holde hende i hånden eller på maven for hun karter bare rundt. Tager sutten ud og sparker dynen af. Det kan stå på i timer (dog kun anden dag vi prøver). Skal hun have lov at ligge og dreje sig og lege eller skal jeg blive ved at give dyne på og give sut? I går sov hun først kl 23 da hun til sidst kom i mine arme og jeg ammede hende i søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, god tråd! Håber der kommer en masse gode fif, for her er det bestemt heller ikke altid Noah falder i søvn i egen seng selvom vi prøver.

Hvis Noah er i sparke-dyne-af humør tager jeg dynen af ham og ligger den på igen når han sover. Sådan synes jeg han bliver mest rolig.

Jeg har to sutter, så når han smider den ene får han som oftest en ny.

Nogen gange er han puttet på 15 min andre gangen 1,5 time.

Så har ikke så mange råd, men håber de kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 1: putning startede kl 19 med nattøj og amning. Hun blev lagt i sin seng ca. 19.30. Jeg sad ned hende i den første fase hvor hun legede. Så overtog manden og hun blev ked. Fik nusseklud og rullede om på siden hvor hun bare lå mens han holdte en hånd på hende. Kl 21 kunne han gå, dvs 1,5 time efter. Det synes vi egentlig var godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået! Fedt at det kunne lade sig gøre. :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl vil faktisk helst falde i søvn selv - mærkelig baby. ;)

Jeg gør det, at jeg ammer af, og så får han lige lov til at sidde og putte lidt hos mig. Når han er rolig, bliver han lagt i sin seng, får sut og krammebamse, og så synger jeg en sang for ham. Når den er færdig, fortæller jeg at han skal sove, og så bliver han lagt på siden (sådan sover han bedst), og jeg tager hans hånd og lægger mig ved siden af ham (hans seng står ved siden af vores).

Nogle gange falder han hurtigt i søvn, andre gange skal der lidt brok og roden rundt til. For det meste er det bedst jeg bliver liggende (så han ikke ruger krudt på at skulle se på mig), men det kan også ske, at jeg sætter mig op med en hånd på sskuldren og en på hoften for at hjælpe ham med at falde til ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så starter dag 2... Hun sov ellers let da hun blev puttet men vågnede nu helt op - typisk. Hun skiftevis karter rundt og ligger stille med nusseklud... Er ved godt mod, men har indtil videre kun forsøgt 20 min. Om en halv time tager manden over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at første putning gik så fint :) Håber det går ligeså godt i aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dag 2: nøjagtig samme scenarie som i går - så ok succes. men det er som om hun først forstår det er alvor når manden overtager, der bliver hun ked for til sidst bare at ligge og kigge rundt, og så sove.. ved mig leger hun hele tiden, også selvom jeg ikke leger med.. hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dag 2: nøjagtig samme scenarie som i går - så ok succes. men det er som om hun først forstår det er alvor når manden overtager, der bliver hun ked for til sidst bare at ligge og kigge rundt, og så sove.. ved mig leger hun hele tiden, også selvom jeg ikke leger med.. hmm

 

Vi har det omvendt herhjemme. Simon kan ikke putte fordi hun bare leger og jeg er den alvorlige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dag 2: nøjagtig samme scenarie som i går - så ok succes. men det er som om hun først forstår det er alvor når manden overtager, der bliver hun ked for til sidst bare at ligge og kigge rundt, og så sove.. ved mig leger hun hele tiden, også selvom jeg ikke leger med.. hmm

Det er vel et spørgsmål om at blive hængende så? For hvis du forlader hende mens hun leger og J så tager over og hun falder i søvn når han er der, så tænker hub vel at det er sådan det hænger sammen.

Ellers er der vel generelt bare om at hænge i. Theodor falder som regel i søvn ved flasken. Men hvis han er vågen når vi lægger ham, så går vi ikke ind til ham igen før han bliver ked/ utilfreds. Vi kan høre han står op og fjoller rundt, men der går bare endnu mere leg i den for ham, hvis vi kommer og lægger ham ned hele tiden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel et spørgsmål om at blive hængende så? For hvis du forlader hende mens hun leger og J så tager over og hun falder i søvn når han er der, så tænker hub vel at det er sådan det hænger sammen.

Ellers er der vel generelt bare om at hænge i. Theodor falder som regel i søvn ved flasken. Men hvis han er vågen når vi lægger ham, så går vi ikke ind til ham igen før han bliver ked/ utilfreds. Vi kan høre han står op og fjoller rundt, men der går bare endnu mere leg i den for ham, hvis vi kommer og lægger ham ned hele tiden. :)

I morgen er jeg alene hjemme så der må hun nøjes med mig, det er jeg spændt på.

Gid vi også bare ku gå men det kan vi ikke.1) hun forvilder sig hele tiden op i hovedenden på tværs og kan ikk komme tilbage selv endnu. 2) der er åben side i tremmesengen ind mod min seng hvor hun så kan møve sig ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det omvendt herhjemme. Simon kan ikke putte fordi hun bare leger og jeg er den alvorlige ;)

Gør i noget for at ændre det eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige lært Thea at falde i søvn af sig selv for en lille måned siden. Indtil da sad vi altid med hende i vores arme til hun faldt i søvn :blush Så hun var vel omkring 10,5 måneder før hun lærte det.

Vi har et fast putteritual hvor hun får nattøj på, får d-dråber og får børstet tænder og så får hun hendes godnat-flaske. Og så dæmper vi lyset, ligger hende i tremmesengen og siger godnat. Og så går vi :)

Selvom hun ligger og tumler rundt eller pludrer går vi ikke derind igen. Vi går kun derind hvis hun græder, og der tager vi hende ikke op, medmindre hun er helt ude af den og vi ikke kan trøste hende uden at tage hende op. Ellers giver vi hende sutten og nussekluden, putter dynen over hende og går igen.

 

Hvis Vigga ligger og hygger sig i tremmesengen, så synes jeg bare i skal lade hende være :) gå ud af rummet og gå først derind hvis hun bliver ked. Hvis vi går ind til Thea mens hun ligger og pludrer, så tror hun at hun skal op igen, og så går der helt kludder i putningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige lært Thea at falde i søvn af sig selv for en lille måned siden. Indtil da sad vi altid med hende i vores arme til hun faldt i søvn :blush Så hun var vel omkring 10,5 måneder før hun lærte det.

Vi har et fast putteritual hvor hun får nattøj på, får d-dråber og får børstet tænder og så får hun hendes godnat-flaske. Og så dæmper vi lyset, ligger hende i tremmesengen og siger godnat. Og så går vi :)

Selvom hun ligger og tumler rundt eller pludrer går vi ikke derind igen. Vi går kun derind hvis hun græder, og der tager vi hende ikke op, medmindre hun er helt ude af den og vi ikke kan trøste hende uden at tage hende op. Ellers giver vi hende sutten og nussekluden, putter dynen over hende og går igen.

Hvis Vigga ligger og hygger sig i tremmesengen, så synes jeg bare i skal lade hende være :) gå ud af rummet og gå først derind hvis hun bliver ked. Hvis vi går ind til Thea mens hun ligger og pludrer, så tror hun at hun skal op igen, og så går der helt kludder i putningen.

Vi kan ikke gå :( det er afprøvet. Hun ligger sig om på maven og møver sig helt op i enden af sengen og kan ikk komme tilbage. Men måske på sigt kan det lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan ikke gå :( det er afprøvet. Hun ligger sig om på maven og møver sig helt op i enden af sengen og kan ikk komme tilbage. Men måske på sigt kan det lade sig gøre :)

Sker der noget ved hun møver sig derhen? Theodor har aldrig bare ligget fladt på ryggen - hvertfald ikke efter han lærte st bevæge sig en lille smule bare. Han kan sove i de underligste stillinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør i noget for at ændre det eller?

 

Nej ikke rigtig. Men syntes heller ikke det er et problem som sådan ;) O møvrer sig også helt op i det ene hjørne, og ligger helt på skrå i sengen. Men vi lader hende bare være. Bliver Vigga ked af det når hun ikke kan komme længere ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke rigtig. Men syntes heller ikke det er et problem som sådan ;) O møvrer sig også helt op i det ene hjørne, og ligger helt på skrå i sengen. Men vi lader hende bare være. Bliver Vigga ked af det når hun ikke kan komme længere ?

 

ja hun falder i hvert fald ikke lige umiddelbart i søvn haha. her er det lidt et problem fx i dag hvor jimmy ikke er hjemme og jeg står for putningen - derfor er det rimelig vigtigt at vi begge kan putte hende... men altså, jeg kan jo amme hende i søvn haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hahaha æder alle mine ord!! Ammede Vigga, lagde hende i sin seng og gik efter lige at have siddet hos hende 5 minutter. hun knirkede lidt, legede med nusseklud og efter 10 minutter sov hun!! What! Kan det virkelig passe at det kun tog 3 dage at lære hende at falde i søvn selv!?! eller mon hun vågner om lidt haha

 

mig:  :toot  :toot  :toot  :toot  :toot  (selvfølgelig uden lyd så Vigga ikke vågner)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog også kun 3 dage at lære det til Dicte i sin tid, så det kan da sagtens passe. Dog kan det jo godt gå lidt frem og tilbage, men det er bare så fedt at vide det kan lade sig gøre :D SEJT!!! Det lønner sig at tage kampene op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tre dage passer godt. Vores SP sagde altid at når babyer skal lære noget nyt, er de meget sure/kede første dag, lidt bedre anden dag og tredje dag har de ofte forstået det og accepteret den nye ændring!

Og mega fedt, hvis hun fremadrettet ka falde i søvn selv :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja nu er hun skisme lige vågnet - håber sutten er nok til hun falder hen igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt går vi ind til Noah når han brokker sig. I dag har jeg virkelig trukket den, og gik kun derind da det var lige ved at blive til gråd. Sang endnu en godnatsang og holdt ham i hånden i mens. Han småbrokkede derefter i 5 min, og så (7-9-13) sov han!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at det gik så fint ! Jeg tænker at hvis Simon er alene med hende, så finder de ud af det  :D Jeg har til gengæld lige brugt en time på konstant at gå ind og prøve at putte O  :huh men altså lagde hende også fr tidlig i seng tror jeg. Hun var slet ikke træt nok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har været vågen 3 gange indtil videre :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men altså, hun falder stadig i søvn selv hver gang. Gir sutten og går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER