Mette

Tip til at falde i søvn selv - tillægsspørgsmål

50 indlæg i dette emne

Dag 4: Manden puttede i går som han plejer, sad ved siden af hende til hun sov, ca 45 minutter. Da jeg gik i seng 23.30 ville jeg amme, men hun nægtede at vågne eller spise. Så lagde hende bare igen og hun sov til 5.20!!! Dvs fra ca 20-5.20 uden mad og rigtige opvågninger! Derefter var hun lidt småvågen fra 5.30-7. Sov lidt i mine arme osv, men kl 7 lagde jeg hende og vi sov til 8.15 :yay :yay

Det var lige præcis det her jeg havde håbet ville ske ved at lære hende at falde i søvn selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I bare gode og mega seje!!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 5: jeg puttede vigga!! Vildt som der sker fremskridt hver dag! Jeg lagde hende da hun var meget træt og sad med en hånd på hende i 10-15 minutter. Efter 20 kunne jeg gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 5: jeg puttede vigga!! Vildt som der sker fremskridt hver dag! Jeg lagde hende da hun var meget træt og sad med en hånd på hende i 10-15 minutter. Efter 20 kunne jeg gå :)

:glad  :glad wuhuuu håber natten bliver lige så god som i går ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt det går så godt!

Vil også lige sige tak for du oprettede denne tråd. Jeg har også fået nogle fif, og de sidste 3 dage er Noah puttet på 20 minutter :loveshower

:biglove BK fordi jeg ikke kan huske koden til "I love babyklar"-smileyen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sover endnu og har ikke sagt en lyd! Sååå fedt! Skynder mig at putte nu og er spændt på om hun ber om amning kl 23 som gun ellers plejede!

Fedt du har fået gavn af tråden Mille! 20 minutter er total acceptabel puttetid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sov fra 20-1 hvor jeg så ammede - men nu har hun bare leget fra 1-5.30 :O nu sidder jeg med hende så hun kan få noget søvn. Jeg lod hende bare ligge og lege i sengen og tænkte at hun vel faldt i søvn igen men det skete bare ikke :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sov fra 20-1 hvor jeg så ammede - men nu har hun bare leget fra 1-5.30 :O nu sidder jeg med hende så hun kan få noget søvn. Jeg lod hende bare ligge og lege i sengen og tænkte at hun vel faldt i søvn igen men det skete bare ikke :/

Øv. Men det er sjovt, som det svinger. Vi havde 4 super puttedage i sidste uge, så 2 dage, hvor det tog 2 hhv 1 time og nu i går var han super nem igen.

Man må tænke sådan, at de gode dage ikke kommer skidt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sov fra 20-1 hvor jeg så ammede - men nu har hun bare leget fra 1-5.30 :O nu sidder jeg med hende så hun kan få noget søvn. Jeg lod hende bare ligge og lege i sengen og tænkte at hun vel faldt i søvn igen men det skete bare ikke :/

Ej nej nej! Hvad sker der??? Håber I får en bedre nat i nat! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 7: nætterne er ikk de bedste for tiden. Den første del går ok men den sidste den er slem. Hun vågner og vil lege og kan kun falde i søvn på arm. Hun er ok til at falde i søvn selv - i hvert fald når far putter. Hun er lidt tosset når det er mig. Så vil hun hele tiden give mig sutten, sødt men besværligt. Pt har hun hikke også - tænker det blir en lang aften :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natten gik godt! I hvert fald nogenlunde. Der var mange indtryk at bearbejde og putning tog næsten 2 timer! Prøvede at vugge hende i mine arme men det var i sin egen seng hun til sidst overgav sig! Ammet 19.15, 00.30 og 6.30 og sov til 8 :D Hun var dog vågen flere gange men bare efter sutten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg er træt! Endnu en møg nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg er træt! Endnu en møg nat!

Hvad et en møgnat hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad et en møgnat hos jer?

(Kommentaren var vist skrevet i forkerte tråd, så træt er jeg :p)

En møgnat:

1 time om at blive puttet, vågnede hver halve time i et par timer, og så 1 gang i timen resten af natten. Der var 1 gang hvor der var næsten 2 timer i mellem. Fra kl 5 sov han stort set ikke.

Jeg er meget taknemlig om natten, og betragter en nat med 3-4-5 opvågninger som en fin nat. Vores bedste nætter er putning kl 19 som tager 20-30 minutter, opvågning 22, 00 og 4/5 stykker og op et sted mellem 6 og 7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Kommentaren var vist skrevet i forkerte tråd, så træt er jeg :p)

En møgnat:

1 time om at blive puttet, vågnede hver halve time i et par timer, og så 1 gang i timen resten af natten. Der var 1 gang hvor der var næsten 2 timer i mellem. Fra kl 5 sov han stort set ikke.

Jeg er meget taknemlig om natten, og betragter en nat med 3-4-5 opvågninger som en fin nat. Vores bedste nætter er putning kl 19 som tager 20-30 minutter, opvågning 22, 00 og 4/5 stykker og op et sted mellem 6 og 7.

Minder meget om vores nat! Dog tog vigga to timer om at falde i søvn, men sov så til 8

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville i gøre her? Vigga vågner ca en time efter hun er puttet for tiden. I går brugte vi hele aftenen på at putte og til sidst opgav vi og hun faldt i søvn efter vi var gået i seng... Ville i bruge hele aftenen på at prøve at få hende til at sove (når det absolut ikk virker) eller ville i bare lade hende ligge i sengen og se om hun selv faldt i søvn igen i løbet af nogle timer? Hun græder ikke, så går vi derind. Vi gir hende også sutten når vi kan høre hun har spyttet den ud. Har også overvejet at tage hende op for hun er helt vågen, men tænker det er dumt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade hende ligge og kun gå derind hvis hun græder.

Super, det er også det vi prøver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også lade hende lægge og kun gå ind og give sut, når hun selv siger til og ikke bare, når I kan høre, at hun har tabt den.

Vi havde også en periode, hvor Anabella vågnede ca. en time efter hun var puttet, men det ændrede sig, da hun lærte at falde i søvn HELT selv/alene.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efteren time faldt hun i søvn :) så må vi se hvor længe det varer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har selv problemer med Vega og power naps mv. Har læst meget i Helens bog om søvn. Og hun siger, at hvis børn ikke vil/kan sove, skal man tage dem op igen, for så har man ikke ramt søvntoget, og må vente til det næste kommer. Altså kun forbinde sengen til søvn og ikke et sted, man opholder sig og/eller er ked af det.

Men om det også gælder når Vigga vågner op igen er svært at sige. Altså de gange Vega har taget en kort lur på en time, har vi taget hende op, været oppe lidt, evt mad, og så startet forfra med putteritualerne, så hun lærer dem..

(Men det har også været i forbindelse mv ændring af rytmer mv), men kan helt klart anbefale Helens bog. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen kun der er en løsning på dette problem Mette: Du bliver NØD til at ringe til din homie Helen, og få et direkte råd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha har læst i Helens bog, og hun var pænt træt da vi puttede. Men vågnede så efter en time. Der var hun vågen en time m, faldt selv i søvn og sov resten af natten så tror bare vi skal ignorere når hun vågner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha har læst i Helens bog, og hun var pænt træt da vi puttede. Men vågnede så efter en time. Der var hun vågen en time m, faldt selv i søvn og sov resten af natten så tror bare vi skal ignorere når hun vågner :)

Ja, det lyder sådan :) for ellers lærer man måske at stå op og lege midt om natten/aftenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og det gider vi ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER