Lovely Lady

Når baby siger fra på amning...

8 indlæg i dette emne

Hvordan foregår det - hvordan lurer man, at det er dét, der er i gang...?

Jeg synes, at sønnike virker mindre interesseret end ellers.. Brokker sig, tager fat, brokker sig igen... Nogle gange er det svært at ham til at tage noget reelt fra - og bliver han forstyrret undervejs af en spændende lyd ellers farens stemme, så kan jeg glemme at få ham til at tage ved igen...

Han er 6 1/2 måned, spiser godt af mos og mad, får mme af kop, far er på barsel og jeg arbejder. Jeg forsøger at amme 3-4 gange i døgnet, men det bliver sværere og sværere... Ret trist - jeg er glad for at amme...:-( Men hvis han ikke gider mere, så skulle jeg måske bare lade ham være... Om natten ved opvågning vil han dog rigtig gerne have brystet...

What to do...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at det er en fase, mere end at han siger fra. Vi har været der, men jeg mente det var for tidligt og hang i, nu har det kørt pænt mange måneder i træk og W er 10 måneder i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan opførte min datter sig også lige da hun var 6 1/2 mdr. Og jeg stoppede med at amme. det var en kamp hver gang, hun brokkede sig, nev mig, og var virkelig urolig. :) så gik vi over til at give flaske og så var der slet ingenting.

Dermed ikke sagt det ikke bare er en fase, som der også bliver beskrevet. Men jeg kunne ikke hænge i længere, da jeg blev møg frustreret over hun ikke rigtig spiste og sys det var brand ærgeligt at sku kæmpe med hende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjalp det med fuldstændig ro under amning. Ingen tv, snak osv.. Og far skulle også helst sidde stille et sted og ikke lave lyde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er også 6 måneder og vil kun amme, når der er totalt ro, og hun ermeget nemt at distrahere, som du også beskriver. Jeg tror ikke, at din baby har mistet interesse, men at det er en fase. Fordelene ved at amme videre er mange, så jeg håber, du vil blive ved. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Finten er, at når han ikke rigtig vil tage fra, så er der jo heller ikke sp meget for ham at komme efter:-( Nedlæbet er også blevet langsommere, så nogle gange taber han tålmodigheden og bliver sur - gerne lige så det så løber ud over det hele, når han slipper - men tage fat igen? Nææææh nej... Suk...

Jeg vil rigtig gerne holde det igang et par måneder endnu (vi er ikke purunge og skal i gang med behandling om ikke alt for længe for at få bestilt en søskend til ham, så det med at supplere til de 12 måneder kommer til at knibe) - jeg kan lide at amme, og jeg vil gerne give ham de fordele, der er ved det. Jeg vil på den anden side have, at det skal være noget positivt og ikke alt for stor en kamp - jeg er så lidt hjemme nu, at det helst skal være rart at være sammen.... Og han jo dog heldigvis fået masser af modermælk op til nu:-)

Det spiller også ind for mig, at hvor min mand meget gerne ville have, at jeg skulle amme, da junior var helt lille, så er han nu ret hurtig til at sige, at det jo nok bare er svært at holde igang, når jeg arbejder - så når junior brokker sig ved brystet, er der ikke den store opbakning fra manden...:-/

Jeg fortsætter så vidt muligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Formentlig er det ammenedtrapning, hvor han ikke laengere har behov for helt saa mange amninger, fordi han nu faar mos ogfaar mme fra kop. Det fik Noah ikke, men han fik saa vand(ville og vil stadig ikke have noget, der ligner maelk af kop/flaske etc). 

 

Noah var virkelig obs paa alt i den alder og havde ogsaa travlt med andet end at amme. men stategisk gode tidspunkter var foer og efter lure og om sent aftenen/natten. Der var en fase, hvor Noah kun ville ammes liggende om dagen, saa jeg har ammet liggende i lillebitte sofa i legestuen og paa sofa i IKEAs cafeteria. Det gaar over... 

 

Det beste raad, jeg har faaet, er at lade vaere med at taenke for meget over amningen, saa det giver jeg hermed videre. Lad ham styre det og jeg tror bestemt ikke, han vil stoppe. Han skal nok faa det, han har brug for og du har lige praecis det, han har brug for. Nedloebet vil blive mindre maerkbart paa et tidspunkt, saa det skal du ikke bekymre dig om. Slap af og forestil dig, at det loeber i stride stroemme, saa skal det nok loebe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det! Jeg kan rigtig godt forstå, at du ikke vil have, at det skal være en kamp, og at det skal være noget positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER