fru-lkh

Gravid, fester og humørsvingninger

16 indlæg i dette emne

Hej piger.

Ved slet ikke hvor jeg skal starte eller slutte. Men jeg er 7+1 og er selvfølgelig ekstremt glad for at være blevet gravid efter 1,5 års kamp :)

Men her den sidste uges tid har jeg bare været så sur og græder hele tiden. Frygten for at miste igen sidder nok stadig i en. Men det værste synes jeg er festerne. Synes det var så træls nytårsaften at sidde og være den eneste der ikke drikker. Jeg ved man stadig godt kan hygge sig, men på en eller anden måde følte jeg mig helt uden for fællesskabet. Det endte med jeg vendte mig indad og bare var negativ da vi kom hjem.

I aften fik vi ligepludselig gæster til overnatning som gerne vil sidde og hygge og efterfølgende vil i byen. Med det samme melder jeg mig fra og siger kl 22 at jeg går i seng. På en eller anden måde kan jeg bare ikke magte at skulle 'være uden for fællesskabet' igen. Men da jeg så gik i seng lå jeg bare og græd for jeg ville jo gerne...

Jeg ved godt jeg er vildt underlig og sådan har jeg aldrig været før. Men er der nogle af jer der har prøvet noget lignende?

Ved simpelthen ikke hvad der sker med mig :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det værste er lidt at manden kommer i seng her for lidt siden og han er bare sååå ekstra sød ved mig da han er lidt beruset. Men så går jeg totalt i baglås og er sur og mopset. Synes virkelig det er forfærdeligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Åh ja kan godt huske det, jeg var også en mopset hormonbombe af rang i starten af graviditeten, jeg troede dog at skjulte det meget godt, men da jeg offentliggjorde det på arbejdet blev jeg så efter lykkeønskningerne mødt af kommentaren, når det er derfor du har været så sur de sidste par uger...

Hold ud det bliver bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps, jeg var så langt ude at jeg midt i et norwegianfly satte mig til at tude over en tegnefilm, om en gyngehest, hvor drengen var blevet for stor til at lege med den, for jeg kunne jo sætte mig fuldstændig ind i at den følte sig forladt og uden for.

Behøver jeg skrive at min mand syntes at jeg var max pinlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge dig. De hormoner er ikke sjove. Men det blir bedre. :kram

Har også de sidste par uger bidt hovedet af min mand, lige meget hvad han gjorde.

Han syntes jeg var max pinlig da jeg (åbenbart) til julefrokosten blev ved at sige at han var en lille smule fuld. :blus

Jeg sad og stor tudet over tegnefilmen frost i biografen igår. Og syntes selv det var rigtig pinligt da der var mange børn inde og se den. Og kunne se at jeg var den eneste der blev så ked af filmen.

Og sidste gang var det en børnesang der fik tårnene til at trille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormoner kan bestemt være slemme, men må jeg foreslå, at du ikke vælger den kedelige danskvand-tilgang til festligheder? Du skal da have fiiiiin cocktails bare uden sprut. :) Det har jeg gjort en enkelt gang i byen, og det var fantastisk. :yay Det er virkelig en måde, hvor man kan føle, at man ikke er udenfor, og at man oven i købet bliver forkælet i stedet for, at man skal gå martyr-vejen og kigge på et kedeligt glas danskvand eller melde sig helt ud...

 

Selv hvis de ikke har alkoholfri cocktails på kortet, så kan man sagtens gå op til en bartender og spørge, om han vil lave en god alkoholfri cocktail. Hvis han er bare lidt god, så spørger han til, hvad man kan lide, og så laver han noget lækkert - mums  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor "sjovt" (med en god skefuld ironi selvfølgelig :) ) lige præcis i uge 7+ irriterede ALT ved min kæreste mig. Og han er virkelig verdens sødeste væsen! Det var så slemt at jeg selv tænkte, "hvis han overlever det her, så må jeg have været moder Teresa i mit tidligere liv..." 

Men det går over!

 

Det med festerne tror jeg er en blanding af psyke og hormoner. Hvis man er i en "nede" periode er det altså også svært at sætte maske på. Jeg har haft deltaget som jeg plejer, og så trukket stikket, når de andre blev fulde at høre på - det gælder om at gøre det i rette tid, inden de bliver så irriterende, at man går muggen fra festen ;)

Jeg tror simpelthen det gælder om at tænke, "jeg sidder over nu, fordi der venter mig noget, der er så meget bedre!"

 

Og tillykke i øvrigt  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar!:) I er bare for skønne og hvor bliver jeg dog mere rolig :)

Og det var da en god ide som snublefod skriver med alkoholfri cocktails :)

Jeg har det også meget bedre i dag. Men ihh de hormoner er altså ikke altid rare :/ men dejligt at høre at jeg ikke er den eneste i verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk på alt det gode der kommer til dig i stedet for at hægte dig ved generne.

Evt. Kan det også hjælpe at dyrke venskaber, der ikke skal foregå i baren, men fx over en middag hjemme eller et frokostcafe besøg eller en gåtur osv. Så er du med på lige fod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk på alt det gode der kommer til dig i stedet for at hægte dig ved generne.

Evt. Kan det også hjælpe at dyrke venskaber, der ikke skal foregå i baren, men fx over en middag hjemme eller et frokostcafe besøg eller en gåtur osv. Så er du med på lige fod.

Det har du helt ret i :) 

Jeg har desværre fået en MA. Men alle jeres gode fif vil jeg huske til næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du helt ret i :)

Jeg har desværre fået en MA. Men alle jeres gode fif vil jeg huske til næste gang :)

Det er jeg ked af at høre.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( Ihhh, sikke dog noget :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormoner kan bestemt være slemme, men må jeg foreslå, at du ikke vælger den kedelige danskvand-tilgang til festligheder? Du skal da have fiiiiin cocktails bare uden sprut. :) Det har jeg gjort en enkelt gang i byen, og det var fantastisk. :yay Det er virkelig en måde, hvor man kan føle, at man ikke er udenfor, og at man oven i købet bliver forkælet i stedet for, at man skal gå martyr-vejen og kigge på et kedeligt glas danskvand eller melde sig helt ud...

Selv hvis de ikke har alkoholfri cocktails på kortet, så kan man sagtens gå op til en bartender og spørge, om han vil lave en god alkoholfri cocktail. Hvis han er bare lidt god, så spørger han til, hvad man kan lide, og så laver han noget lækkert - mums :7himmel

Nemlig :) Jeg bestiller altid mojito på dansk vand! Så ligner og smager det næsten af noget ;) Jeg har endnu ikke prøvet en bartender der ikke vil lave det. Denne gang blev jeg gravid lige op til alle julefrokosterne, og der var ikke nogen der skulle vide noget så det var en god løsning ;)

Iøvrigt så hører det bare med, det med hormonerne. Det er VIRKELIG irriterende, men det bliver bedre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du helt ret i :)

Jeg har desværre fået en MA. Men alle jeres gode fif vil jeg huske til næste gang :)

Øv :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej!

Sikke da en omgang. Æv, det skete da pludseligt så?

1000 kæmpekram og knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej!

Sikke da en omgang. Æv, det skete da pludseligt så?

1000 kæmpekram og knus

Ja, eller var til scanning i tirsdags hvor vi ku se at fosteret var gået til grunde. Så i går fik jeg pillerne til medicinsk abort, men det er godt nok begrænset hvad der sker:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER