Mette

Hvor meget fylder børnene?

36 indlæg i dette emne

Kan huske da jeg blev gravid sagde jeg at stuen aldrig skulle ende som legeplads - men må indrømme vigga efterhånden fylder en del. I den ene ende af stuen har hun skumgulv med stativ og bobles og så har hun en hel spand med legesager og hylde med bøger. Hvor meget fylder jeres børn i stuen?

LVJbQY7.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Luna har værelse med legetøj, en reol med klodsekasser i spisestuen og så har hun efterhånden en del i tvstuen også! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixies værelse er ret lille, så hendes legetøj fylder snart halvdelen af stuen :D

Men sådan var det vist også da de to store var små :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius fylder stort set hele stuen. Han gider jo ikke sidde nede i den anden ende af huset, når vi er i stuen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har et Aktivitetstæppe og en mavetræner i stuen. Plus lidt løst legetøj og en stofble eller tre...

Han fylder meget, selvom hans værelse er lige ved siden af stuen, men så længe han er så lille, skal han være sammen med os der hvor vi er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har fyldt meget i stuen, da hendes værelse er lille, men nu har vi rykket lidt rundt, så nu har hun scooter, stor sækkestol, 3 bobles (kylling, krokodille, elefant), bøger og det legetøj som hun er i gang med at lege med. Tidligere havde hun også legekøkken, dukkevogn, og flere kasser legetøj, men det er nu flyttet ind på værelset. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra fylder en del. Hun har kasser med legetøj stående i vores dagligstue og legetøj i spisestuen,. Hendes værelse er 2 etager over vores dagligstue så der er lidt langt for at hente legetøj, men vi har nu også den holdning at børn godt må fylde.

Sebastian fylder knap så meget. Hans ting er mest på hans værelse eller i skuffer i stuen så som brætspil og computerspil  Han stoppede med at fylde omkring 3-4 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aktuelt har Valdemar et legekøkken, en kasse legetøj, sit bobles, sin bilbane, og et boldtelt i stuen. Men nu har det jo også lige været jul ;) (Og derfor er stuen generelt proppet - også med vores julegaver).

Men jeg tror egentlig aldrig, at jeg har tænkt det sådan, at der var "hans" og "vores" rum. Han har sit værelse, og der må han gerne lege, men stuen er alles, så jeg synes det er helt naturligt at der er (meget) legetøj der. Men nu har vi heller ikke verdens flotteste og mest stilerene stue anyway :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha en weekenddag, hvor Mads har været på hele dagen, fylder han hele underetagen (på trods af mellemoprydninger ;)).

 

Ellers kan hans ting udover hans værelse ovenpå begrænses til 4 kasser i stuen plus det løse som hoppeko, bobbles, legekøkken, scootere...

 

Jeg sagde også engang, at sådan skulle vores hus aldrig ende. Men sådan er det altså nu. Og Mads bor her jo også, og det er da i orden, at man kan se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga fylder jo ingenting  :D

 

Noah har et hjoerne med et taeppe og puder, hvor han kan smide sig. Det er op ad koekkenet og der er boeger og de der stabletaarne med pind, som han er ret glad for. Overfor, paa den anden side af koekkendoeren, har han en plastikkasse fra IKEA med ting, saa en kasse med Duplo og omkring liggende alskens toejdyr, puttekasse, knoppuslespil etc. Naar det er ryddet op, saa fylder det ikke saa meget, som det lyder til, men maaske 3 kvadratmeter ialt og stuen er ret stor. Saa har han et legekoekken mellem mit skrivebord og TV-arrangementet, hvor hans koekkengrej og kaffestel er. Og en spand med bolde i et hjoerne, samt lille stol og et lille bord, som staar lidt random. Han har ogsaa sit vaerelse, men det er mest til at sove, pusle og saa lege, hvis ham og M gaar derind for at give mig ro til noget andet :)

 

Det er ok, men jeg kan godt blive lidt  :angry, naar alt ligger spredt paa gulvene! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk lige præcis i dag fået styr og orden i alle Anabellas legesager!

Så nu er der kun en gyngehest i stuen, hvor hendes værelse er lige op til. Så i løbet af en dag ender en hel del af der i stuen igen, men nu er det muligt at rydde op - indtil nu har alt bare været i stuen!

I køkkenet har vi både legekøkken, lille bord og stole, nogle bObles ting der bliver brugt til skammel og er par andre sager - vi er rigtig meget i køkkenet, da det nærmest er underetagen og stue og værelser er ovenpå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har værelse i kælderen ved siden af vores soveværelse men hun bruger det KUN til st sove i, dvs alt hendes legetøj er i stuen. Vi har en sort vasketøjskurv (i sådan noget flet) til en del af hendes ting, så er der 2 hylder under akvariet, biler, scooter, dukkevogne, hoppedyr, gigant-tøj-tiger, kasse med LEGO og det nyeste skud på stammen er hendes køkken og legemad. Så jeg vil mene Mie fylder mere end vi gør :p men det er ikke noget der generer os andet end når der er fremvisning af lejligheden. Når vi flytter (forhåbentlig engang i nærmere fremtid) vil jeg gerne at vi får lavet et mere specifikt hjørne med skabe med låger i så man kan skjule lidt, ens kurve til det hele og en bænk/kiste.

Jeg syntes det er skønt med alt det legetøj over det hele :p det er hvad jeg forbinder med et hjem - men min mor var også DP og havde 4 børn med 13 års spredning, så det var bare altid legetøj over alt da jeg var barn, nu har min mor så et helt værelse spækket med legetøj til børnebørnene så det er det samme igen når vi er hjemme - paradis for børnene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har intet legetøj i stuen. Nu har C lige fået legekøkken og den står i køkkenet.

Hun har til gengæld et stort værelse lige ved siden af stuen så hun leger der. Men hun tager da nogle gange ting med ind i stuen,, men det bliver ryddet op når hun kommer i seng. Så der er aldrig noget i stuen om aften.

Hun har dog taget halvdelen af kontoret til opbevaring af hendes duploklodser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly har ikke eget værelse, så hun har et par legesager i soveværelset, hvor hun godt kan lide at hænge ud med far, som har sit kontor der inde, og ellers har hun 2 kasser legetøj inde i stuen, som dagligt blir spredt og samlet sammen igen. Skumgulvet er hun simpelthen for vild til at ha fremme længere, hun flår det fra hinanden og kaster rundt med det, men ellers havde hun sådan et, som blev flyttet lidt rundt efter behov. Jeg syns faktisk ikke hun fylder så meget på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har faktisk ingen faste ting i stuen. Hans værelse ligger lige ved siden af stuen, så alle hans ting er der. Selvfølgelig slæber han en masse legetøj ud i stuen i løbet af dagen og leger med det der. Men om aftenen rydder vi op og lægger det på plads i kasserne på hans værelse igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her er et billede af vores stue: 6pdg8OS.jpg

Hvor ser det hyggeligt ud! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør selvfølgelig en stor forskel om børneværelset er tæt på stuen eller ej... Viggas værelse ligger ovenpå så situationen havde nok været anderledes hvis hun havde haft værelse ved siden. Men i har ret i at det da er hyggeligt man kan se der bor børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det hyggeligt ud! :)

Tak :) det syntes jeg også her er! Men som sagt har jeg en drøm om at have muligheden for at pakke mere væk, bare sådan når der er gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid tænkt at børnene skulle have en plads i stuen (den er jo som Mette skriver alles). Så Erica har sit eget hjørne indrettet med legetæppe og sine egne møbler og opslagstavle (når den engang kommer op :whistling). Jeg har også planer om at tapetsere hjørnet så det bliver endnu tydeligere markeret at det er hendes hjørne. Hjørnet er desværre for lille til legekøkkenet, så det står i spisestuen i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil egentlig helst have hendes legesager i stuen, for så er vi sammen, når hun leger. I starten havde hun en lille kasse og et skumgulv/ legetæppet og et legestativ. Men jo ældre hun er blevet, jo mere fylder hun :D

Dette er min udsigt fra sofaen, taget i dag. Det bliver ryddet op mindst 1 gang om dagen, men det holder ikke ret længe :p

076CD755-0EA0-49DD-8B7B-B860BF886472_zps

Så ja, hun fylder en del :p Dog kun i stuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har et hjørne af stuen, men er kun når hun ikke er vågen, det er begrænset til hjørnet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har legegulv i stuen på 4x5 brikker, som er det han sådan fylder hvis man spørger mig. Men det er nu sjældent at legetøjet lige ligger der :P Der er godt spredt ud i begge stuer og til tider når det også køkkenet :)

 

 

Nu er Theodors værelse på 1. sal. Kunne forestille mig at vi ville være bedre til at samle hans sager på værelset, hvis det var tættere på. :)

 

 

Har i øvrigt aldrig forestillet mig det anderes, og jeg synes det er lige som det skal være :) Men jeg nyder når legetøjet lige bliver samlet for en stund, så man ikke er ved at falde over en wheely bug hele tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vent Mette :P Silke Elia fyldte heller ikke meget i den alder, men hun spreder sig efterhånden som hun får mere legetøj, men lige så meget fordi hun selv bevæger sig rundt over det hele. Sådan en omgang LEGO og køkkenmad/redskaber flyder over hele stuen når hun først går i gang.

Pt er vores tv-møbel i hvert fald mere praktisk end pænt :lol

ncBmJME.jpg

(Okay lidt mørkt, men vi mangler stadig lamper ;) )

I den modsatte ende står hendes legekøkken. Hendes værelse er stadig ikke indrettet, men hun er der aldrig alligevel, da det ligger i den anden ende af huset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg savner også nogle gange den tid, hvor de ikke kunne tage ting med sig. Den gang man ikke faldt over bamser i køkkenet, fandt læbepomaden i sine sko, eller fyrfadslys i opvaskemaskinen (opdagede det heldigvis inden jeg startede maskinen) og den gang dvd'reolen ikke var en leg i sig selv at tømme. Hvis man vil holde et ryddet hjem med en tumling må man kravle efter og rydde op i hælene på dem :D

Men det har også sine fordele, for selv om det roder en del, så er det også hyggeligt at se sit barn selv tulle rundt og rode det hele til på sin egen måde i sin egen leg. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER