Forunderligt

Hvad vil du gøre anderledes næste gang

17 indlæg i dette emne

Tænkte vi ku lave en hygge tråd til os som glæder os / håber på næste gang vi skal blive gravide, være gravide, føde, ha en nyfødt osv. Er der noget du ville gøre anderledes næste gang? Eller ting som du helt sikkert ville gøre ligesom sidst?

 

Jeg ku fx tænke mig at næste gang vil jeg:

:seng

Ha sex efter lyst og prøve på ikke at tænke for meget på frugtbare perioder :whistling

Ikke teste for tidligt - det kan jo ikke betale sig, og man blir overhovedet ikke mere gravid af at teste, det skal nok vise sig hvis man har lidt tålmodighed (men det blir svært!)

:gravid

Fortsætte med at træne lidt hver dag hele vejen igennem graviditeten

Spise som om jeg havde sukkersyge fra starten i håb om ikke at få det igen

Købe en scanning omkring uge 8-9 - det var fantastisk at se den lille bønne sidst, på et sårbart tidspunkt i graviditeten

Vente til MD scanning med at få kønnet at vide - kønsscanningen var ikke nogen rigtig god oplevelse sidst

Bede om at få kendt JM til konsultation

:stork

Bede om at få kendt JM til fødslen (ved ikke om det er en mulighed)

Bede om at få lov at blive sat i gang hvis jeg går over termin

På forhånd frabede os besøg den første uge efter fødslen

 

Det var hvad jeg lige ku komme i tanker om - hvad med jer BK piger, hvad drømmer I om at gøre anderledes, eller hvad vil I gøre igen?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil planlægge og fylde fryseren med SUNDT mad inden jeg bliver gravid.

Jeg vil forsøge at komme i form inden graviditeten. Jeg vil tage flere vitaminer.

Jeg vil være bedre til at sige "det er midt i Babys lur så vi kommer efter"

Jeg vil holde på at vi har dage uden besøg minimum hveranden dag, den første måned.

Jeg vil ikke gå til alt muligt baby halløj, men vælge en enkelt ting + evt mødregruppe (eller lave en selv som sidst).

Jeg vil forsøge at skabe rytme og gode sovevaner længe før. Amning er ikke noget jeg vil kæmpe for OVERHOVEDET!

Det jeg vil gøre igen er: slappe af omkring det at blive gravid. Undgå kemi, spise det jeg må.

Gå til en form for fødselsforberedelse - fx smertefri fødsel.

Købe en kønsscanning.

Tage til kiropraktor med babyen (det er det bedste jeg gjorde)

Der er sikkert mere når man står i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for scanning man kan købe i uge 8-9? Og hvor køber man den henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for scanning man kan købe i uge 8-9? Og hvor køber man den henne?

Det er vel det man kalder en tryghedsscanning - der er forskellige klinikker landet over som tilbyder dem. Prisen er 4-600,- kr og jeg syns bestemt det var pengene værd at se den lille ha det godt der inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. Selv om der ikke er sat endelig dato for pb2, så har jeg da gjort mig nogle tanker.

Jeg vil forsøge at nyde min graviditet mindst lige så meget som sidste gang.

Jeg vil have massage ca. 1 gang om måneden, gerne mere mod slutningen. Det virkede helt fantastisk mod min bækkenløsning sidste gang, og jeg er ærgerlig over at jeg kun fik 2 behandlinger.

Jeg vil gå til gravidyoga så længe som muligt, gerne hele graviditeten.

Jeg vil muligvis føde hjemme! Manden er ikke helt overbevist, men jeg vil så gerne.

Jeg vil frabede mig besøg den første uge, udover måske et enkelt besøg af bedsterne.

Jeg vil forsøge at stole bedre på min intuition de første uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, jeg vil helt bestemt ha zoneterapi igen, i hvert fald under graviditeten men måske også før, hvis vi ikke blir gravide så hurtigt som jeg håber. Syns det hjalp rigtig meget på graviditets gener og velbefindende :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh sjov tråd :)

Det vil jeg gøre igen:

- Bede nogen tage billede af os sammen efter fødslen

- Være striks med antal besøg i starten

- Kæmpe for amning (men håber selvfølgelig at det går lettere anden gang :))

- Bruge stofbleer indtil ca dp start

- Holde fast i, at baby ikke skal passes før VI har behovet

- Få baby tjekket ved kiropraktor

- Købe dyrt smart babytøj (på udsalg) selvom de kun kan passe det i en måned eller to

- Tage masser af billeder og skrive alle de små ting ned

Det vil jeg gøre anderledes:

- Være bedre til at drikke væske i graviditeten

- Begrænse lakridser i graviditeten

- Gå flere ture i graviditeten

- Gå til fødselsforberedelses kursus

- Begynde at strikke babyting INDEN baby kommer

- Have kønsscanning

- Bede om at få lavement-sager med hjem, så jeg kan nå at få det INDEN vi kommer på sygehus (Hvor jeg tvivler på, at der bliver tid til det)

- Pakke MEGET mindre i hospitalstasken

- Undersøge muligheden for kendt JM til fødslen

- Være bedre til at komme ud af huset med baby

- Blive pæn efter fødslen hurtigere (Tænke bare lidt over mad, blive klippet, nyt tøj...)

- Blive bedre til at sove når baby sover

- Selv blive tjekket ved kiropraktor

- Begynde at malke ud til grød tidligere

- Prøve at indkøre rytme tidligere (4 mdr istedet for 6)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden graviditeten:

- Tabe mig, og leve sundere, så jeg forhåbentligt ikke bliver syg under graviditeten

- Afslutte mit studie, så jeg har tid til at nyde graviditet og barsel

 

Under graviditeten:

- NYDE det!!!

- Huske at få taget mavebilleder (er SÅ ked af, at jeg næsten ingen har :boo )

- Dyrke motion

- Være mindre "hysterisk" (ikke gå så meget op i alle mulige regler)

 

Fødsel og efterfølgende:

- Huske Michael på at tage nogle flere billeder i forbindelse med fødslen

- Stole mere på mig selv og min intuition

- Være bedre til at sige fra på mit barns vegne

- Have meget mere ro end sidst - i særdeleshed frabede mig for mange (og ligegyldige) besøg

- Ikke have for travlt med at komme hjem fra hospitalet

- Passe bedre på mig selv, og huske at drikke vand

- Huske at sove, når der er mulighed for det

- Gøre noget ud af mig selv, og huske at være kone (ikke kun mor)

- Indføre faste rutiner og sovetider noget før

 

 

Der er sikkert tusind andre ting, som jeg ikke lige kan komme på, men under alle omstændigheder skal jeg jeg stole mere på mig selv, have mere ro, og huske at gøre ting som gør mig glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg igen:

 

Få en kønsscanning, det var der at det blev virkeligt for mig. Og tanken om at jeg skulle have en dreng, frem for "bare" en baby, gjorde at jeg kunne forholde mig til det.

Prioritere amningen lige så højt.

Indføre faste rytmer så tidligt.

Elske mit 2. barn ligeså meget som jeg elsker William (selvom det er SÅ svært at forestille mig at det er muligt).

Gå lige så meget op i mit barns kost - og give det en god start der.

 

 

Det vil jeg gøre anerledes:

 

Stole MEGET mere på mig selv, og ignorere folks kommentarer (det øver jeg mig allerede på nu)

Få flere scanninger under graviditeten og snakke meget mere "worst case" og generelt "hvad kan der ske" - jeg vil være meget mere forberedt på hvad der kan ske i forbindelse med fødslen.

Insistere på hurtigere kontakt med baby hvis det ender med kejsersnit igen. Få taget billede med baby lige når baby kommer ud.

Ikke have besøg den første uge. Måske (og virkelig kun måske) kan bedsteforældrene komme, men jeg tvivler på at jeg overhovedet vil det.

Stole på at det jeg gør med baby er godt nok, og lade baby ligge mere selv - i mens jeg sidder ved siden af på gulvet. Man kan godt være nærværende uden at holde baby, og jeg tror måske at jeg har begrænset Williams udvikling en lille bitte smule ved at jeg hele tiden har underholdt og holdt ham.

Insistere på at far tager mere ansvar FRA START!

Have mig tid, HVER DAG. Bare lige at have tid til et blad/bad/slappe af eller lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opper lige denne her:-)

Næste gang (åh, hvor jeg håber, at det er snart) vil jeg:

Drikke endnu mindre kaffe under graviditeten,

Dyrke lige så meget motion,

Spise sundere,

Planlægge barnedåben i god tid (uanset min mands protester),

Stole på, at amning går lige så fint som sidst,

Lægge mig til at sove i samme øjeblik, jeg mærker noget, der KUNNE blive en ve - jeg skal ikke en gang til ende i en fødsel, hvor jeg er udmattet allerede, inden det går i gang,

Bede min mand om de ting, jeg gerne vil have, at han gør - istedet for at gå og vente på, at han selv tilbyder,

Beskytte baby bedre mod andre menneskers velmente opmærksomhed, uanset min mands og andres dumme kommentarer >:-(

Holde længere barsel - jeg har vist større fornøjelse af det end min mand (som ellers har gjort det rigtig fint hjemme med junior:-)

Nyde nyde nyde nyfødt-tiden - den var magisk med vores søn, og var ALT for hurtigt slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IGEN:

 

Jeg vil holde mig i super form ved at træne og motionere som hidtil - gud hvor det hjalp mig under fødslen af Anna!

 

Jeg vil få mange scanninger fra uge 20-40, da det er fantastisk at få billeder og lyd med hjem!

 

Jeg vil tage graviditetsbilleder hver uge

 

Holde en lang barsel

 

Jeg vil nyde hver dag til fulde

 

 

OMMER:

 

Jeg vil øge min vægt mere end sidst, for at kunne amme 4 fulde måneder istedet for 3 mdr.

 

Ikke købe tøj inden barnet kommer, da jeg havde to poser ubrugt tøj sidst

 

Nyde det ENDNU mere end sidst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS jeg får en mere bliver det ved gud i himlen ved kejsersnit!!!!

 

Og så vil jeg indføre nogle ordentlige putte/sove lur-ritualer lige så snart baby er ude over sove hele tiden. 

 

Og så vil jeg i øvrigt sørge for at få en lige så skøn, smuk, fuld af humor og humør, dejlig unge, som jeg fik første gang!  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke gøre noget anderledes, andet end at nyde, at vi denne gang er to (tre med storesøster) om bebs. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Være bedre til at huske/notere mærketidspunkterne ned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil undgå at baby bruger mit bryst som sut

Lære baby at bruge narresut

Lære baby at falde i søvn selv i barnevogn, vugge og seng

Lade far komme mere på banen, så jeg kan nyde tid med min "store" pige også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror faktisk ikke rigtigt jeg vil gøre noget anderledes udover at lade far komme mere på banen, så jeg kan nyde Ida samtidigt også.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den her gang vil jeg gerne ha min mand med ved fødslen :)

Ellers vil jeg gerne blive bedre til at tro på at baby nok skal overleve, hvis jeg nupper et bad/går på toilettet og hun evt skulle vågne imens.

Og så vil jeg gerne se om jeg ikke kan vænne lillesøster til at hun kan sove, selvom der er lidt støj omkring hende - jeg listede rundt som en anden ninja med Sebastian, og det bliver svært at gentage denne gang med en fireårig i huset :D

 

Ellers tror jeg ikke der er så meget jeg bevidst vil gøre anderledes. Synes jeg var god til at se/føle, hvad Sebastians behov var, da han var spæd og så agere på det. Tog ikke så meget hensyn til, hvad andre mente ifht hvad der var rigtigt for os, så det vil jeg bare holde fast i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER