CVS

8-timers flyrejse i uge 35?

13 indlæg i dette emne

Jeg ved, at der tidligere har været lignende indlæg, men nu spørger jeg lige igen :)

 

Jeg er blevet spurgt, om jeg kan tage med arbejdet en uge til Washington DC i uge 35. Jeg er nu 19 uger henne og indtil videre er graviditeten forløbet helt uden problemer, men jeg er i tvivl om en 8-timers flyvetur i uge 35 vil være for hårdt.

 

Er der nogen af jer, der har fløjet så langt så sent i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg floej til Thailand, da jeg var 4 mdr henne. Det var der ingen ben i. Til gengaeld var det haardt at flyve til og fra England, en flyvetur paa to timer, da jeg var i uge 35, men det var for at vaere med til min soesters bryllup, saa det var det vaerd. Min graviditet var ret ukompliceret og jeg kunne ellers det meste til det sidste.  

 

Men jeg ville ikke oenske at flyve saa langt i uge 35. Plus at det paa det tidspunkt er langt vaek hjemmefra, HVIS nu foedslen gaar igang tidligere. har du tjekket, om de overhovedet vil have dig med paa saa lang en flyvetur, naar du er saa langt henne? Nogle flyselskaber vil ikke... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i London i uge 32 og det gik fint, men tror ikke jeg ville flyve 8 timer så langt henne i graviditeten.

Måske kan du, måske ikke. Det er umuligt at vide hvordan man har det bare en uge frem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok! Ja, jeg tænker også det umiddelbart er for langt...specielt når kæresten ikke er med :(

Jeg har tjekket med både SAS og Gouda og ifølge dem kan jeg flyve til og med uge 36...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at Blomst27 fløj ret langt sent i graviditeten. Der kan være du kan se noget om det i hendes graviditetstråd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok! Ja, jeg tænker også det umiddelbart er for langt...specielt når kæresten ikke er med :(

Jeg har tjekket med både SAS og Gouda og ifølge dem kan jeg flyve til og med uge 36...

 

Altsaa, det er jo en lidt delikat situation at staa i, hvis nu du skulle faa det skidt derovre og saa er din kaereste ikke med. Og vil flyselskabet saa have dig med tilbage igen, hvis du har haft brug for laegehjaelp under opholdet?  

 

Aj, det er ikke for at male fanden paa vaeggen - nogen kan jo sagtens den slags :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok! Ja, jeg tænker også det umiddelbart er for langt...specielt når kæresten ikke er med :(

Jeg har tjekket med både SAS og Gouda og ifølge dem kan jeg flyve til og med uge 36...

Til og med uge 36? De fleste steder er det 4 eller 8 uger før termin. Hvilket her vel så betyder 36+0? Når du skriver, at du vil være i 35. uge - hvor tæt er du så på uge 36+0, når du skal rejse hjem?

Hvis det er meget tæt på, så ville jeg ikke turde. Tænk hvis et eller andet forsinkede dig. Enten arbejdsmæssigt, eller med graviditeten. Bare et par dages forsinkelse kan jo måske betyde, at du ikke kan komme hjem. Altså worst case.

Men det er jo kun dig selv, der kan mærke, om 8 timer er for langt i fly, og om det er for snert på grænsen for at komme med flyet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, huskede det ikke saadan, men M sagde det lige: "du kunne jo knap nok klare en koeretur paa en times tid til sidst" :D 

 

Og det er rigtigt nok, at min krop ikke gad sidde ned i statisk stilling i ret lang tid, saa hellere gaa og staa, men det blev jo ogsaa traettende i laengden... Og saa er en flyvetur med stoettestroemper og gaa og staa meget - og hvad hvis man flyver nat, hvor alle andre sover :blink Husker godt, at jeg ikke sov godt til Bangkok, men ville da have vaeret rigtig traels som hoejgravid... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fødte jeg 35+4, så nej det ville jeg ikke turde!

Jeg var i Spanien i uge 23, og det var en relativ kort flyvetur men ikke særlig behagelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også noget med at flyselskaberne kan kræve lægeerklæringer osv. Og hvis der opstår komplikationer kan det være sværere at komme hjem.

Men du skal jo nok være hjemme før 36+0

Flere selskaber lader ikke gravide flyve efter det.

For tvillinger er det efter 32. Uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For tvillinger er det noget mere individuelt, tror jeg. Jeg selv måtte fx ikke flyve fra 13+0. Men jeg har heller ikke haft det super optimalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså da jeg var i uge 35, ville jeg ikke have noget problem med det. Men det er i bagklogskabens lys og fordi jeg havde det rigtig godt. Det kan man jo ikke vide, om er tilfældet førend man står i det.

I et fly vil du kunne rejse dig op og gå lidt rundt - måske med støttestrømper. Derfor er det måske ikke så slemt. Og ja - man kan føde før tid - men hvis det er ens bekymring, så kan man jo dårligt bevæge sig væk fra sin bopæl under graviditeten.

Så hvis du gerne vil - så go for it! Jeg synes det lyder fedt (og den eneste grund til, at jeg ikke tog med mit arbejde til Paris, som jeg ellers skulle have været, i uge 36, var, at min chef syntes, det var en dårlig ide :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med tidl. graviditeter, men jeg ville personligt ikke selv flyve så sent.. man kan jo aldrig vide om der sker noget, og så selvom man har haft en ukompliceret gravidtet...vi er selv blevet inviteret med på oslobåden (weekendtur) en måned inden min termin og det har min man frarådet (som er læge) at vi tager med på...så vi har takket pænt nej, desværre....

 

Du må prøve at finde ud af hvad der føles rigtig for jer og så selvf sørge for at I er forsikret hvis der skulle ske noget  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER