Mia maya

Missed abort

25 indlæg i dette emne

Hej!

Vil fortælle min historie herinde, da jeg netop nu gennemgår en MA :-/ , og vi valgte ikke at skulle fortælle nogen om graviditen før efter NF...

Blev gravid i første forsøg og har ingen symptomer haft på graviditet - ingen kvalme - ingen brystspændinger - ingenting - kun en periode med træthed. Min kæreste og jeg blev enige om, at jeg nok bare var en af de heldige med hensyn til symptomer ... :-)

Sådan skulle det desværre ikke gå. Havde et par gange sagt til min kæreste: Jeg er ikke sikker på, at der en lille bebs i maven ... Og derfor var jeg ekstra spændt og nervøs ved NF som så viste at "barnet" var gået til uge 7+4. Så har gået med det i maven i 5 uger uden at vide det....

Er egenligt meget afklaret med at barnet er gået til - og sikkert pga af fejl. Det der er værste, er de tanker man har nået at have omkring barnet, barsel - og at nu er der kun 6 mdr til at det titter frem :-)... Osv.

Jeg gennemgår så i disse dage en medicinsk abort og håber så meget at alt væv kommer med ud, så jeg ikke også skal igennem en kirurgisk abort.

Er det nogle af jer, der har oplevet et lignende forløb ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør mig ondt at du og din kæreste har måttet opleve det - jeg tror det er enhver ny-gravids store frygt, og jeg har desværre læst andre meget lignende historier før. Som du selv skriver, har der formentlig været noget galt med den lille, men derfor er det jo et stort tab alligevel. Håber medicinen virker og I snart er klar igen, held og lykke!

 

PS

Syns tråden her måske sku flyttes til Abort af hensyn til de gravide her inde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det.

Hvordan flytter jeg tråden ? Jeg er ny her :-)

Det er klart , jeg ønsker selvfølgelig ikke at andre skal blive nervøse :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det.

Hvordan flytter jeg tråden ? Jeg er ny her :-)

Det er klart , jeg ønsker selvfølgelig ikke at andre skal blive nervøse :-/

Du kan skrive til de søde admins i Til/fra redaktionen nederst på forsiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dejligt at høre, at det lykkes for dig at blive gravid et stykke tid efter ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram :kram

Har også oplevet en MA, som dog havde lidt forskellige meldinger fra at det var en SA, mulig tvillingegraviditet mm. For at ende med en kirurgisk abort. Dette lige før jeg med gravid med vores datter, det er hårdt og et nervepirrende forløb :(

Håber I har mod på at klø på, så I kan få en frisk og rask baby :kram2

Du kan få flyttet tråden ved at skrive et tråd i "Til og fra redaktionen" og linke til den også skrive hvor den skal flyttes hen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For tre år siden havde jeg en MA med tvillinger. Det blev opdaget i uge 10 og scanningen viste at de havde været gået til grunde et par uger før. Jeg fik en kirurgisk abort. Det er rigtig hårdt for psyken at komme igennem. Mit bedste råd til at komme videre er, at I skal give hinanden lov til at være kede af det og så gå snakket med nogle om det. Jeg har i dag en datter på 17 måned. Held og lykke jeres videre PB.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en MA i marts måned. Opdaget i 9. Uge. Jeg fik en medicinsk abort. Det er det værste jeg nogensinde har oplevet og jeg gør det ALDRIG frivilligt igen! Det var det værste blodbad og det var så ulækkert. Det er ikke for at skræmme dig det var bare forfærdelig for mig. Til tjek scanning sad der stadig rester, hvilket jeg viste, da jeg havde mavesmerter. Så efterfølgende fik jeg en udskrabning. Det tog 15 min og havde efterfølgende ingen smerter og minimal blødnibg i 5 dage. Vi har desværre ikke haft gevinst siden men nyder ham vi har.

Husk er det er i orden at være i sorg og være ked af det.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder frygteligt i din situation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem to medicinske aborter. Den første i februar i år, hvor vi fik at vide til NF at fostret havde været gået til siden uge 7-10. Der var heller ikke andet at se på scanningen end en "klump". intet der lignede baby eller noget.

 

Havde haft en mistanke om det, da jeg havde pletblødt meget on/off i alle ugerne + havde ret svært ved at få en positiv grav.test til at starte med (der fortalte en blodprøve dog at alt så fint ud).

 

Jeg blev indlagt efter scanningen og fik lagt et par stikpiller i to omgange, derefter fik jeg taget en blodprøve og sendt hjem. Blødte ret meget i løbet af den første nat, derefter moderat aftagende (som alm mens) i 3-4 dage. Anden blodprøve en uge efter viste at alt var ude.

 

Fik normal mens "til tiden" måneden efter og blev så gravid igen.

Denne gang troede jeg dog ikke på den fra starten, da jeg igen havde svært ved at få en positiv test. Blev scannet i uge 6 (hvor der var antydningen af hjerteblink) og så en uge efter igen, hvor der ikke var noget at komme efter. Så endnu en medicinsk abort :( 

Denne gang fik jeg stikpillerne med hjem og skulle selv lægge dem op om aftenen. Det forløb hurtigt og uden nævneværdig smerte ligesom gangen før.

 

Havde dog ikke lige umiddelbart mod på en omgang til lige med det samme, så jeg røg på p-piller to måneder og blev så gravid igen (faktisk ville jeg hellere ha svært ved at BLIVE gravid end at skulle igennem alle de aborter, men det er en anden snak)

 

Igen tog det længe før en grav.test bonnede ordentligt ud (svagt positiv til ind i 6. uge) men jeg blev scannet igen (1. scanning viste også at fosteret var en uge "mindre" end beregnet udfra ÆL - gyn. forklarede dog at det var helt normalt, de så ofte sådan nogen "slow starters" - jaja, jeg havde bare ikke så gode erfaringer med det...) i uge 5, derefter i uge 6 - hvor der var hjerteblink (men det havde jeg jo også prøvet før, så var stadig vildt "negativ"/nervøs) Så måtte jeg vente en uge pga ferie, men blev scannet i uge 8, hvor der var det fineste hjerteblink og normal vækst  :loveshower  Puh, der fik jeg mig lige en tudetur af lettelse!

Scannet igen i uge ti - stadig positiv vækst og så alm NF uge 12.

 

Først DER begyndte jeg at tro på det - at tredje gang er lykkens gang :) Og nu glæder jeg mig (og er kun en lille smule nervøs) til den kønsscanning vi har bestilt her om to uger :)

 

Det som Gyn forklarede mig vedr de første to gange (jeg kunne jo ikke forstå, hvorfor min krop ikke bare afstødte fostret) var at når den befrugtede ægcelle deler sig, bliver den til to dele - en baby del og en moderkage del. Hvis babydelen er "defekt" vil fostret gå til, men hvis den anden del samtidig fungerer, vil moderkagen vokse normalt og udsende hormoner, der får kroppen til at tro at den stadig er gravid. (jeg havde jo også stadig kvalme og den der ufattelige træthed). Det er helt "normalt" at dette sker - efter min første abort, var der flere kolleger der kom over og sagde at det var altså også sket for dem. men syntes dog det var øv at skulle igennem to gange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres historier -og godt med din forklaring Marmari på, hvorfor kroppen ikke selv udstøder fosteret -rart at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tillykke med den lille bebs, som nu endelig er på vej - det kan altså lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder ikke sjovt, når den der Medicinske ikke virker som den skal :(  Håber det snart er overstået, så du kan få din normale krop tilbage og komme i gang med babyprojekt igen. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at afslutte min tråd her...

Så endte min MA slet ikke efter planen - og jeg var ved at blive vanvittigt til sidst. Det blev til en periode på 8 uger med blødning, 2 medicinske forsøg - hvoraf den ene mislykkedes - og den anden havde ingen effekt. Det endte i en infektion som måtte behandles med antibiotika. Blødningen fik endelig en stopper, da jeg til sidst fik en udskrabning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at afslutte min tråd her...

Så endte min MA slet ikke efter planen - og jeg var ved at blive vanvittigt til sidst. Det blev til en periode på 8 uger med blødning, 2 medicinske forsøg - hvoraf den ene mislykkedes - og den anden havde ingen effekt. Det endte i en infektion som måtte behandles med antibiotika. Blødningen fik endelig en stopper, da jeg til sidst fik en udskrabning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at afslutte min tråd her...

Så endte min MA slet ikke efter planen - og jeg var ved at blive vanvittigt til sidst. Det blev til en periode på 8 uger med blødning, 2 medicinske forsøg - hvoraf den ene mislykkedes - og den anden havde ingen effekt. Det endte i en infektion som måtte behandles med antibiotika. Blødningen fik endelig en stopper, da jeg til sidst fik en udskrabning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at afslutte min tråd her...

Så endte min MA slet ikke efter planen - og jeg var ved at blive vanvittigt til sidst. Det blev til en periode på 8 uger med blødning, 2 medicinske forsøg - hvoraf den ene mislykkedes - og den anden havde ingen effekt. Det endte i en infektion som måtte behandles med antibiotika. Blødningen fik endelig en stopper, da jeg til sidst fik en udskrabning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at afslutte min tråd her...

Så endte min MA slet ikke efter planen - og jeg var ved at blive vanvittigt til sidst. Det blev til en periode på 8 uger med blødning, 2 medicinske forsøg - hvoraf den ene mislykkedes - og den anden havde ingen effekt. Det endte i en infektion som måtte behandles med antibiotika. Blødningen fik endelig en stopper, da jeg til sidst fik en udskrabning...

Men men men ... Den gode nyhed er, at efter at have krydset alt, hvad jeg kunne -og selvfølgelig selve "produktionen" er jeg nu gravid igen. Yes! Nu håber jeg, at bebsen bliver denne gang ... !

God aften ....

Tillykke med graviditeten! :loveshower

Men hold op et langt forløb du havde dig med den medicinske! Så bliver jeg alligevel glad for jeg valgt kirurgisk for den MA jeg desværre lige har været igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten! :loveshower

Men hold op et langt forløb du havde dig med den medicinske! Så bliver jeg alligevel glad for jeg valgt kirurgisk for den MA jeg desværre lige har været igennem.

Mange tak Jeg kan jo kun tale for mig selv... Men skulle det ske igen, vil jeg aldrig nogensinde vælge en medicinsk abort igen! Selvom det faktisk var det, som lægen anbefalede til mig. Jeg er ked af at høre, at du også måtte igennem en MA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

teten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at afslutte min tråd her...

Så endte min MA slet ikke efter planen - og jeg var ved at blive vanvittigt til sidst. Det blev til en periode på 8 uger med blødning, 2 medicinske forsøg - hvoraf den ene mislykkedes - og den anden havde ingen effekt. Det endte i en infektion som måtte behandles med antibiotika. Blødningen fik endelig en stopper, da jeg til sidst fik en udskrabning...

Men men men ... Den gode nyhed er, at efter at have krydset alt, hvad jeg kunne -og selvfølgelig selve "produktionen" er jeg nu gravid igen. Yes! Nu håber jeg, at bebsen bliver denne gang ... !

God aften ....

stort til lykke  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER