stilletten

Første indkøb til baby

13 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, har I så købt det første til jeres baby? Og hvad er det?

Min mand blev den første. Meget overraskende endda. Han kom hjem med to par små strømper, der er lavet så de ligner conversesko på en prik :-D de er bare så fiiine! De blev købt på hans vej hjem til mig, kort efter vi havde taget beslutningen om at få et barn nu. Så altså længe før der var en på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja som overskriften lyder, har I så købt det første til jeres baby? Og hvad er det?

Min mand blev den første. Meget overraskende endda. Han kom hjem med to par små strømper, der er lavet så de ligner conversesko på en prik :-D de er bare så fiiine! De blev købt på hans vej hjem til mig, kort efter vi havde taget beslutningen om at få et barn nu. Så altså længe før der var en på vej.

 

Havde det været op til min mand, havde vi nok allerede en barnevogn ;-)

 

Vi har ikke sådan rigtigt købt noget, men måske man kan tælle det ind at jeg har købt garn til et babysvøb? (og nu endelig er begyndt at strikke det) Og så har den fået et uld-får af sin farmor og farfar (fordi vi besøgte dem og de mente vi så ligeså godt kunne få det med hjem).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gjort bærneværelset klar også har jeg fået en masse søde ting både af min mor og mine veninder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste vi har købt er et puslebord. Det var på tilbud i weekenden i Babysam, så det kunne vi ikke sige nej til, men ellers tror jeg vi venter med at købe mere til jeg er lidt længere henne :) Dét glæder jeg mig til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det med tiden er også mit problem. Jeg er aaalt for tidligt ude, og alligevel elsker jeg at snuse rundt i babysam og røre ved tekstilerne og vuggerne og tænke hvordan jeg gerne vil indrette det hele.

Det holder mig kraftigt tilbage, at jeg ikke kender kønnet endnu. Og måske godt det samme ;-)

Jeg har lovet mig selv ikke at købe dyre babysengesæt fra sebra og katvigosv. Men at sy det selv. Det er egentligt ikke så svært. Jeg tror jeg vil prøve at lave det med pipingbånd, så det ser lidt mere prof ud. Men det kræverl ige at jeg kender farveskalaen lidt bedre. Som jeg regner det ud kan jeg nemt lave et sæt sengetøj til under 200kr, måske ned til 110 kr afhængigt af metervarens pris og det køber man det jo sjældent til i butikkerne.

Jeg har ellers ret mange ting fra mit første barn. Og så alligevel ikke så meget.

Jeg har en ammepude, en sengerand til tremmeseng, to puslepuder, lidt babytøj til pige, en gammel sort odder barnevogn (helt som classic med almindeligt stel og lufthjul, og skal blot syes på forlæderet) med lift og pusletaske og madrasser til. Men barnevognen har jeg tænkt mig at sætte hos mine forældre, så jeg kan besøge dem uden at have den med, og så købe en ny hjem til. Eller evt. Sælge den gamle og få en ny. Jeg VIL have en med zip og letvægtsstel som ikke fylder så meget når det klappess ammen. Vi har også en tripp trapp stol i ask med bøjle og pude til og et lyst lammeskind.Ellers er det nogle småting så som hvidt sengetøj min farmor har syet og broderet og en dåbskjole, potte, barnevognstæpper, lagener, den slags.

Så indkøbslisten rummer

Babytøj

Babyalarm

Autostol med isofix

Vugge med hjul

Vuggerand (måske jeg syr en selv)

Kravlegård

Barnevogn uden lift men med ny madras.

Babydyne + den der ergonomiske hjerteformede pude

Puslebord, gerne væghængt til stueetagen. På førstesalen tror jeg vi nøjes med at lægge puslepuden på bordet i badeværelset.

Badekar på stativ. Jeg fik MEGA ondt i lænden af at bade min datter på gulvet det første år. det tog et år før det gik væk igen. Stativet er afgjort efter min mening de penge værd.

Og i tekstilafdelingen mangler vi badeslag, stofbleer, nyt insektnet og tjah.... Hm.... Sikkert en masse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får helt svedige hænder *lol*

 

Jeg er slet ikke nået til at tænke på ret meget endnu. Jo, der skal da en barnevogn og en seng til. Men udover det tænker jeg nok ikke så meget over det lige pt ;-) Mon ikke jeg nok når at tage revanche lidt senere?

 

Lige nu overvejer jeg dog stofbleer eller ej, og at sætte mig sammen med en veninde for at få syet nogle ting (jeg er en torsk til at sy).

 

Det er måske også en meget god idé at gemme barnevognen du har til at sætte i dagplejen, såfremt den bette skal i sådan én?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får helt svedige hænder *lol*

 

Jeg er slet ikke nået til at tænke på ret meget endnu. Jo, der skal da en barnevogn og en seng til. Men udover det tænker jeg nok ikke så meget over det lige pt ;-) Mon ikke jeg nok når at tage revanche lidt senere?

 

Lige nu overvejer jeg dog stofbleer eller ej, og at sætte mig sammen med en veninde for at få syet nogle ting (jeg er en torsk til at sy).

 

Det er måske også en meget god idé at gemme barnevognen du har til at sætte i dagplejen, såfremt den bette skal i sådan én?

Jeg ved det godt... Jeg er meeget tidligt ude. Måske det bare sidder i mig, at jeg havde 8 uger mindre sidst, og faktisk morgenen inden jeg fødte rendte rundt i panik og købte bodystockinger, og hverken havde seng, puslepude eller ammepude, badekar eller noget som helst. Ikke engang bleer! Vi havde en barnevogn med lift og et lejet liftnet samt en lille pose med tøj til de første tre dage :-D

At sy er rigtigt hyggeligt synes jeg. Jeg er ingen ørn til det, men sengetøj, legetæppe og den slags er nemt og overskueligt at lave. Jeg har ingen overlocker, så jeg er lidt mere forsigtig med at sy tøj i Jersey og stretch og velour, selv om jeg ville elske at lave mine egne bluser og smækbukser og bodyer. Dem med flotte figurer er vanvittigt dyre synes jeg.

Og så forstår jeg det ikke helt. Da min datter var baby var det no go at bruge bukser og body. Der skulle to lag til på kroppen, så alle brugte en trøje eller bluse udenover bodystockingen i vinterhalvåret. Gør man ikke det mere?? Babyer er vel stadig lidt sarte og skal holdes varme? Eller...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne være tidligt ude ;-) Jeg er ikke så hurtig ;-)

 

Jeg har et par veninder med små børn som begge har brugt veste en hel del og ellers uldtrøjer udover bodyen i vinterhalvåret mener jeg. (er en body og en bodystocking ikke det samme? - hehe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne være tidligt ude ;-) Jeg er ikke så hurtig ;-)

 

Jeg har et par veninder med små børn som begge har brugt veste en hel del og ellers uldtrøjer udover bodyen i vinterhalvåret mener jeg. (er en body og en bodystocking ikke det samme? - hehe)

Jo det er det samme ;-)

Nå ja, man kan jo lige bruge en cardigan eller en vest ud over bodyen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har holdt forsinket fødselsdag i dag, og fået nogle fine små bukser i str. 56 - nååååårh :-)

(kan man høre jeg ikke selv har kigget på så meget endnu? *G*)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første vi købte var en alt for fin hættetrøje da vi var på ferie kort tid efter vi fandt ud at jeg var gravid. Det var kæresten der bare måtte have den. :-) Jeg var i 6. uge eller deromking. Så var ret tidligt ude. ;-)

 

Så er det ellers bare "gået galt" derefter ;-)

 

Vi har fået en masse tøj, især af den kommende farmor og så har vi selv shoppet tøj. Alt i str. 56 er vi ved at være dækket ind med. :-) og så lige lidt i str. 50 hvis nu han kommer tidligt eller er en lille purk. Tror dog han er lang da faren var ret lang ved fødslen.

Næste shoppingomgang bliver til januar hvor der skal købes seng, puslebord, barnevogn mm. Det blir så hyggeligt. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gjort os et rigtigt godt køb.

Vi har købt stokkes tremmeseng, sleepi, der vokser med fra vugge til juniorseng. Men vi har købt den brugt. Der er tre dele i den. Vigge, tremmeseng og juniorseng. Og det hele ser ud som ny. Så er den ganske vist i ubehandlet bøg frem for hvid eller noget andet, men pyt da med det. Den kommer til at klæde de hvide vægge og lysetrægulve fint alligevel. Men vi har sparet rigtigt mange penge ved det. For alt er inklusiv og i så finstand at selv madrasserne ser ubrugte ud. 2500 kr blev det til.

Ellers har jeg svært ved at vente til mandag, hvor vi får kønnet at vide til md scanningen. Iih, det bliver så spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk allerede MEGET babygrej... Var lidt urolig over det til at starte med, men efter MD-skanningen i fredags, er jeg ikke rigtig nervøs mere.

 

Vi har købt og fået meget brugt... Vi har bl.a. købt en Trip-Trap højstol brugt, som min mand har slebet ned. Nu skal den bare males lyserød, og så skal jeg trykke de sødeste, små elefanter på den :-) iiihhh, jeg glæder mig til det projekt :-)

 

Derudover har vi købt barnevogn - Odder-barnevogn, 1.500,- wehee! Brugt, men den er bare SÅ flot!!!

 

Derudover har vi fået blespand, astma-allergi dyne, sengetøj og MEGET andet af nogle venner, som skulle af med det...

 

Men vi har ikke gjort nogen NYE køb endnu - det har vi stadig i vente...

 

Jeg er dog gået i gang med at sysle med ideer til børneværelset - andre, der er begyndt at tænke i de baner? :-) Jeg har fundet noget MEGA nuttet Peter Plys tapet, som vi skal op på skråvæggen deroppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER