Guest

spørgsmål, hvorfor er det nu, at man skal bruge skum madras?

10 indlæg i dette emne

jeg har hørt noget om, at man ikke må bruge boksmadras til små børn, hvorfor er det lige, at man ikke må det? og at det skal være skummadras ?

 

er der nogen, som ved det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er noget med at helt små børn ikke er tunge nok til trykke fjedrene ned. Så det er ikke fast eller blødt nok. Men altså IKEA har flere fjeder madrasser end skum til babysengen, så det er sikkert noget andet i Sverige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen vil det så sige, at mindre børn gerne må sove på boksmadrasser? og hvis ikke, hvornår skiller den så? hvornår må man sove på boksmadrasser? og hvis ikke, hvad så når børn sover ved far og mor om natten? for vi sover på boksmadrasser.

 

ej dette afføder jo bare flere spørgsmål...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har forstået det, så er det ikke fordi du ikke må, det er fordi det ikke er nødvendigt. Baby får ikke noget ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også når hovedet og knogler ikke længere er helt så blødt efter de er fyldt 1 år, så tror jeg det er helt fint ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det handler i bund og grund om, at babyer skal have en madras, som har kvaliteter, de kan udnytte. Og det kan de ikke med fjedre. En skummdras er tilstraekkeligt til en baby. Til et lidt stoerre barn kan man godt vaelge fjedre, men igen, det er langt fra noedvendigt, for de kan heller ikke udnytte det. 

 

En alt for haard boxmadras kan ikke stoette en lille, let krop, saa det boer de ikke sove paa. Men en normal blodhed kan jeg ikke se noget problem med... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En skummadras er også nemmere at tage ud og banke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En skummadras er også nemmere at tage ud og banke :)

 

Og billigere at skifte ud :) 

 

Og kan faaes oekotex :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at skummadrassen former sig mere ergonomisk efter barnet.

Min datters juniorseng var skum og fjedre, som jeg husker det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved skal der ca. 30 kg til for at udnytte fjedre i en madras. Og det er nok de færeste småbørn der vejer deromkring. 

Hvis man køber en hård madras, hvor ergonomien kommer af, at fjedrene bliver trykket ned, vil et lille barn jo ikke kunne opnå den effekt. 

 

Vi latexmadrasser både i tremmesengen og i barnevognen, og dem er vi meget glade for (men de er også en god del dyrere. )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER