Myyynte

babyalarm? hvilken en ente i med at købe og hvorfor?:-)

23 indlæg i dette emne

Hej piger. hvilken babyalarm bruger I og lever den op til jeres forventninger? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte Neonate 5500 eller sådan noget - den er lille og smart og kan det jeg har brug for :)

 

Men har lige for et par dage siden testet en fra Philips på min blog og du kan læse anmeldelsen af den her :) Den er ret fancy med både stjernehimmel og godnatsange :)

 

Hvor Neonaten er praktisk at have med rundt, er den anden rigtig smart til at have fast ved sengen - så de opfylder lidt forskellige krav synes jeg. Det vigtigste i en alarm er for mig at det er muligt at indstille hvor følsomme de skal være så man kan vælge at slå pludren fra og kun høre gråd og så skal den kunne vise temperaturen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en billig en fra Lidl, vidste at vi ikke kom til at bruge den ret meget, bor i en lille lejlighed, så det var kun til når vi skulle ud. Vi har været meget tilfredse med den. Den havde ikke de vilde funktioner og "Larmer" hvert 5 min, da den sender 30 sekunders lyd fra rummet hvor den er placeret, men den har dækket vores behov fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en padwico 830, da det var den der på daværende tidspunkt var en af dem med lavest stråling, var lille og havde lang rækkevidde. Der er ikke temp. i, men det har jeg ikke savnet. Den holder rigtig godt strøm, hvilket jeg synes har stor betydning.

 

Min søster har den samme som Mette, Neonate 5500 og har også kun været glad for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Philips  kan ikke lige huske modellen. Vi købte den fordi den var testvinder, og jeg så regnede med at var "den bedste". Havde desværre ikke tænkt mine behov ordentligt igennem :rolleyes

 

Jeg synes babyenheden er stor og klodset, og ikke særlig god at have i barnevognen. Desuden kan den ikke lades op, men kører enten på AA batterier, eller strøm direkte fra stikkontakten <_<

Jeg ville ønske at forældreenheden var med vibrator, så jeg kunne støvsuge mens David sover i barnevognen - støvsugeren overdøver babyalarmen, så jeg kan ikke høre hvis han vågner og græder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en billig en fra Lidl, vidste at vi ikke kom til at bruge den ret meget, bor i en lille lejlighed, så det var kun til når vi skulle ud. Vi har været meget tilfredse med den. Den havde ikke de vilde funktioner og "Larmer" hvert 5 min, da den sender 30 sekunders lyd fra rummet hvor den er placeret, men den har dækket vores behov fint.

Den har vi også. Troede nemlig heller ikke vi skulle bruge en babyalarm ret meget. Nu bruger vi den så alligevel hver dag, og den funker bare. Så jeg er rigtig glad for den. Desuden har jeg som den eneste i Mødregruppe ikke problemer med at min alarm forstyrres af de andres alarmer.

PS. Det med at den sender lyd hver 5 min kan du slå fra. Det er når der står "M" i displayet at dette er aktivt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en neonate på bud for mogen tid siden.

Den er lille og nem at have m plus den er nem at sætte i kaleche. Begge enheder kan oplades og den virker perfekt til os.

Vi har også en ældre Philips, som har været ok. Men baby en heden bar meget stor og havde en flot knap på, så F lærte at slukke den, da han var ca 6 mdr ;-)den er god til værelset, hvor der er stikkontakter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en Neonate og er SÅ glade for den!

den er lille og handy.

har fint display med bl.a. Temp.

vågelys i babyenheden og vibrator i forældreenheden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en SuperNova, og er rigtig glad for den. Begge enheder er små, så de er lige til at have med i lommen, der er kun lyd igennem, hvis babyen siger noget, lydfølsomhed kan nemt indstilles, og den har flere kanaler (og skifter selv, hvis der er andre i nærheden på samme kanal), og så kan man sætte den på lydløs eller vibration, hvis man er et sted, hvor man skal være stille. Den har display der viser et ikon med en baby der er vågen eller græder og temperatur og signal. 

 

Jeg har ikke set en endnu, som jeg har syntes var bedre end vores :)

 

Eneste minus er, at den er nem at tænde, så jeg har oplevet et par gange, at den er tændt i tasken, fordi tænd/sluk-knappen har ramt noget dernede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også i tanker om fremtidig babyalarm.

Vores behov er en meget mobil babyalarm, der kan bæres på kroppen, evt. Med vibrator, nemt lades op, og som har en effektiv meget stor rækkevidde.

Der er 50 meter ned i bunden af haven på den anden side af laden. Med en have på 5000 kvm. Skal den række langt. jeg skal kunne slå græs og hente brænde og lufte hunden, vande heste, tømme postkasse, vaske vinduer osv. Når manden er væk. Desuden skal den bruges om natten, når baby sover på eget værelse, da det er nedenunder og vi sover ovenpå.

Jeg er ligeglad med godnatsange og kamera funktion. Manglede det bestemt ikke med mit første barn. Den skal bare være pålidelig.

Jeg har kigget på padwico 830, men måske det er nødvendigt at undersøge markedet bedre. Nogle bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er neonate også god, nem og handy, nem at lade op og holder batteri længe, vibrator og temperatur. Både lyd og lys ved lyd. Ingen melodier eller andet fancy. Kan dog ikke huske rækkevidde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Supernovaen vil også opfylde de behov du stiller :) Den er nem at have i lommen, nem at lade op (bruger ikke alm batterier), har vibratorfunktion, og jeg synes selv den har lang rækkevide. Har ikke oplevet det som et problem i hvert fald. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også foreslå neonate. Den er lille og fiks og kan det du efterspørger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har padwico 830. Den er super :) kan helt klart anbefale den.

Vi bor i beton byggeri og den rækker godt igennem.

Batteritid er super. Vi bruger den hver dag og lader faktisk kun op hver 10.-14. Dage.

Generelt vil jeg sige det er en fantastisk alarm som kan alt det man skal bruge den til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres gode råd.. det bliver svært at vælge en når der findes så mange gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte også at købe en Neonate babyalarm pga. størrelsen og de genopladelige batterier. Vi kiggede også på Philips og Super Nova, men Neonate alarmen er bare så god.

 

Babyalarmen kan købes i Ønskebørn eller online her: http://www.babytorvet.dk/shop/babyalarmer-5s.html eller http://www.babysverden.dk/shop/babyalarmer-56c1.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft lånt Super Nova, og den har været forfærdelig ;( den holder ikke batteri (selvom den er fuldt opladt), er gået ud uden at bibbe først, og så tænder den tit i tasken :(

Vi har selvfølgelig givet den tibage til dem, vi har lånt den af, og de har fået pengene tilbage. (Dog kan jeg læse på nettet, at mange oplever de fejl med batteri og at forældreenheden går pludselig ud).

Så vi er på jagt efter en ny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en Super Nova og har været rigtig glad for den. Nu har Jonas så bare fået smidt den ene del væk så den er ikke meget værd mere <_< Vi har så valgt at investerer i en Nabby babyalarm i stedet. Det er kun en enhed  som ikke er særlig stor og så snakker den sammen med ens smartphone via en app. Den kan være tilsluttet en smartphone af gangen og der er ikke andre der burde kunne gå ind over, som det f.eks. kan ske på andre babyalarmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det ender med en Neonate men er i tvivl om det skal være BC-5500A eller BC-6500D (den dyre)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber nabby her i weekenden, min mand synes jo at app'en er smart, haha.. :)

Mynte: min veninde var "den billige" fra neonate, og er super glad for den. Ved ikke, hvad den dyre kan mere bortset fra talk-back funktionen, og den tror jeg ærlig talt ikke er en god ide alligevel,. Ville da blive bange som baby, hvis mors stemme kom fra en babyalarm, haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber nabby her i weekenden, min mand synes jo at app'en er smart, haha.. :)

Mynte: min veninde var "den billige" fra neonate, og er super glad for den. Ved ikke, hvad den dyre kan mere bortset fra talk-back funktionen, og den tror jeg ærlig talt ikke er en god ide alligevel,. Ville da blive bange som baby, hvis mors stemme kom fra en babyalarm, haha :D

 Ha ha jeg drillede min mand med at jeg synes vi skulle købe den dyre for så kunne jeg bruge den når jeg var højgravid og lå oppe i sengen og han skulle komme og servicere mig :D :7himmel hahahah..

tror også den har længere batterilevetid, men ja ellers er der ikke den helt store forskel. Men den er på tilbud lige pt, så det er ikke fordi den er vildt dyr.

 

Hvad er fordelene ved en nabby? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha jeg drillede min mand med at jeg synes vi skulle købe den dyre for så kunne jeg bruge den når jeg var højgravid og lå oppe i sengen og han skulle komme og servicere mig :D :7himmel hahahah..

tror også den har længere batterilevetid, men ja ellers er der ikke den helt store forskel. Men den er på tilbud lige pt, så det er ikke fordi den er vildt dyr.

Hvad er fordelene ved en nabby? :)

Haha, det er da genialt, skynd dig at købe den..

Nabby er den med lavest stråling, hvilket jeg synes er godt, og så ellers kan den det de andre gode babyalarmer også kan.. :) men neonate har også lav stråling, så tænker det vel egentlig er en smagssag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er da genialt, skynd dig at købe den..

Nabby er den med lavest stråling, hvilket jeg synes er godt, og så ellers kan den det de andre gode babyalarmer også kan.. :) men neonate har også lav stråling, så tænker det vel egentlig er en smagssag? :)

Ha ha.. ved ikke om han synes det var så god en idé :D men jeg synes det var ret smart ;)

 

Jeg aner ikke hvad der er bedst.. de er sikkert ret ens :D Jeg synes det er en jungle og håber bare vi ender med at vælge den rigtige for os.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER