CHM

Ønske køn :-)

39 indlæg i dette emne

Vi har 3 piger og jeg ønsker mig en pige mere <3 Jeg elsker at være pigemor og vi kender masser af par der har drenge så vi kan godt tage os af pigerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil gerne have en dreng, har allerede to skønne temparamentsfulde piger som har klippekort til plaster og skadestuen, mon ikke de kunne lære lillebror at klatre i træer og cykle uden hænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil vi begge to gerne have en dreng. Vi bliver selvfølgelig glade uanset hvad det bliver, men vi har en datter, så en af hver ville da være fedt.
Vi har også allerede valgt navn hvis det bliver en dreng, men det kan jo selvfølgelig nå at blive ændret mange gange. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig en pige, min mand ønsker sig en dreng, men hvis vi bare får en sund og rask baby (helst meget snart) vil vi begge blive utrolig glade :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg en dreng fra 2007 så kunne da være skønt med en pige så man havde en af hver. men spørger du alexander så vil han altså gerne have en lillebror.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første to havde jeg en fornemmelse af var piger og det holdt stik :)

Nr 3 troede jeg fast på var en dreng, men det var en skøn pige mere. De første par dage efter skanningen var jeg skuffet. Ikke over at det var en pige men fordi jeg stolede på mine fornemmelser. Men jeg elskede hende og kunne ikke forestille mig det anderledes derefter :)

Får vi flere, så tror jeg det bliver piger :) tror bare at jeg er en rigtig pigemor med perler, kjoler og tyl ;)

Det er rigtigt at alle piger får en prinsesse fase, men op til er det jo mor der bestemmer ;)

Min den yngste ejer kun et stk beklædning i babylyserødt, og det bliver tit sat sammen med noget der står i kontrast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac ønsker sig en lillesøster i øjeblikket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med de første to børn ønskede jeg mig brændende drenge. Med første barn efter tanken "familiens storebror/beskytteren" da han blev storebror som to årig var vi så lade over at få endnu en dreng, når de er så tætte alders mæssigt :D

Da jeg fem år senere blev gravid uplanlagt, håbede og bad jeg om en datter. Jeg ønskede inderligt at opleve af være pigemor, at blive mormor og få flere bløde værdier og give videre. Især fordi det kom total bag på mig at jeg var blevet gravid på prævention. Køns scanningen l uge 14 viste at det var en pige. Idag er hun 15 dage, og det er noget helt andet at være mor til hende allerede nu, har så mange håb og forventninger til vores relation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille pige med navnet Emilia. :-)

Det er også et smukt navn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ønsket mig piger!

Og har også fået to skønne af slagsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg synes det er svært... Håbede nok en lille bitte smule på en dreng da jeg var gravid og det blev det jo så også :biglove Men selvom jeg håbede mest på en dreng, så blev jeg stadig skuffet over ikke at få en pige :lolhit Jeg vil rigtig gerne have flere drenge. Ku virkelig godt forestille mig at være mor til en lille bande af fire friske drenge med mudder og starwars lego og alt hvad det indebærer :kuller Men det kunne også være sjovt at prøve at få en pige. Jeg vil da også gerne lege prinsesse :biglove Så måske er konklusionen bare, at jeg skal have mange børn :D

  

Du må gøre ligesom os - to af hver. Dreng-pige-dreng-pige.

Helt perfekt, synes vi selv :D

Men tanken om at få en lille dreng som bare render rundt og slår alt og alle med et plastik sværd skræmmer mig...

Og det er nok det primære... Jeg er bange for ikke at kunne opdrage min dreng godt nok til at blive en sød dreng. Fint hvis han ender med at ville lege med plastik sværd, men jeg vil at han skal lære at man ikke må slå, at man skal høre efter de voksne osv, akkurat ligesom jeg vil at min store bonus-datter skal lære at man ikke slår med fe-staven, at man hører efter osv. Og vi har da gjort det godt med hende indtil nu, hvis jeg selv skal sige det. Hun hverken slår, sparker, bider og har aldrig gjort det...

  

Naturligvis kan du opdrage ham til ikke at blive et lille "slå-på-alt-hvad-der-rører-på-sig-monster" - vi har to drenge, og ingen af dem har nogensinde været sådan. Heldigvis :) - men de har tit leget riddere og drager. Og lille- og storesøster er prinsesserne.

Men der ER forskel på drenge og piger. Uanset hvordan man opdrager :)

 

desuden er der studier der viser at man snakker og kommunikere mest og stimulere mest nummer et /med sine piger.. så tænker hvis nr 1 er en dreng bliver han snakket med eller stimuleret ligeså meget som en evt. pige nr 2..

 

lyder det mærkeligt ?!?  :chin:

Indrømmet, ja - det lyder mærkeligt :) Jeg har både drenge og piger, og nr 3 fx er en dreng, og vi har helt bestemt snakket og stimuleret ham lige så meget som sin store- og lillesøster. Så det der kan jeg slet ikke genkende.

Hvorfor skulle man stimulere en pige mere end en dreng?

Jeg kan til nød forstå den med, at nummer 1 jo har den udelte opmærksomhed, og dermed ene-stimulation fra to forældre.

Ligesom der også er en tendens til at der er flest billeder osv af nr 1, faldende med antallet af børn - hvilket vi forsøger at undgå ved at tage masser af billeder og video af de små også, og skrive i deres "Barnets bog" osv.

Men at piger skulle blive stimuleret mest forstår jeg slet ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke helt hvad vi (læs: jeg) ønsker os.

I virkeligheden nok mest en dreng fordi jeg ikke er til prinsesseudstyr, lyserødt og glitter...

MEN statistikken siger at i mit fag, kok og konditor, får 9 ud af 10 kokke rent faktisk piger, fordi de mandlige hormoner/kromosomer eller hvad det nu hedder, har svært ved at overleve når man står 14-16 timer i varme køkkener og specielt foran komfuret...

Hér taler vi både om mandlige og kvindelige kokke...

Nåå men her har vi prøvet så længe nu, at uanset køn er baby mere end velkommen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

baade min forlovede og mig vil gerne have en pige til at starte med :) Men alligevel saa vil jeg gerne have en dreng foerst saa han bliver den beskyttende storebror (jeg har altid selv oensket at jeg havde en storebror) 

Men uanset om det er dreng eller pige saa skal de modtaget med glaede  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmescenariet har længe været en dreng først og så to tvillingepiger, men ved ikke helt om jeg har mod på tvillinger længere :P. 

Så nu ønsker jeg mig nok bare lidt af hvert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER