Evamab

Mærke liv - og hormoner..

16 indlæg i dette emne

Åh hvor ville jeg ønske at jeg kunne mærke liv på nuværende tidspunkt.. Jeg har tudet hele dagen - er gået syg hjem fra arbejde (ja ud over tuderiet lider jeg stadig under kvalme).. På vej hjem kom jeg til at tænke på om det mon var kroppens måde at fortælle mig at fostret var dødt - hvilket fik mig til at tude endnu mere.. Mega lorte dag.. Nu kan jeg bare overhovedet ikke vente til NF på torsdag..

PS jeg er 12+0 idag.. Det er da meget normalt at man ikke mærker liv på dette tidspunkt, ikk? Også når det er andet barn..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Jeg er sikker på, at alt er som det skal være!

Du skal ikke bekymre dig om, at du ikke mærker liv endnu. Faktisk ville det være meget, meget tidligt, hvis du allerede kunne mærke noget nu!

Ved min første kunne jeg først mærke liv omkring uge 20, fordi moderkagen lå foran. Denne gang har jeg mærket liv siden uge 17 ca. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg er sikker på, at alt er som det skal være!

Du skal ikke bekymre dig om, at du ikke mærker liv endnu. Faktisk ville det være meget, meget tidligt, hvis du allerede kunne mærke noget nu!

Ved min første kunne jeg først mærke liv omkring uge 20, fordi moderkagen lå foran. Denne gang har jeg mærket liv siden uge 17 ca. :)

Mange tak..

Jeg husker overhovedet ikke hvornår jeg mærkede liv med den første, nok omkring uge 15-17..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tror nærmest aldrig, jeg har hørt om nogen, der kunne mærke liv så tidligt - selvom de nok skal findes derude. Men jeg kender godt de dage, hvor man bare bliver så ked af det og så bekymret - det er virkelig frygteligt! Men altså - jeg ville blive væsentlig mere overrasket, hvis du fortalte, du kunne mærke liv allerede nu.

Jeg er gravid med den første, moderkagen ligger for til, og jeg kunne først mærke liv sådan for alvor 21+5, hvor jeg ikke længere var i tvivl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter også mit andet barn, og jeg har endnu ikke mærket liv - i hvert fald ikke overbevisende nok til at jeg har været sikker. Jeg er i uge 17 nu og venter også utålmodigt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså er jeg den eneste der virkelig nærmest konstant bliver sur og irriteret ? Især på hjemmefronten.

Synes godt nok alt er irriterende . Aaaaaargh !!

Please sig det går over snart ?!:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke alene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre.

Jeg kan også pludselig græde og føle mig vildt ulykkelig uden at vide hvorfor ..

Så er mine ben begyndt at snurre og være ømme, andre der har det sådan?

Jeg kan ikke mærke noget der minder om liv, tror jeg da ihvertfald ikke. Men har tit ondt i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre.

Jeg kan også pludselig græde og føle mig vildt ulykkelig uden at vide hvorfor ..

Så er mine ben begyndt at snurre og være ømme, andre der har det sådan?

Jeg kan ikke mærke noget der minder om liv, tror jeg da ihvertfald ikke. Men har tit ondt i maven.

Lige på besøg fra december gruppen. I starten havde jeg også rigtig ondt og snurren i benene. Jeg fik at vide at det var utrolig vigtigt at lave venepumpe øvelser, det er noget med alt det blod som strømmer rundt mht graviditeten. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak:) det ved jeg slet ikke hvad er - men det må jeg da lige undersøge så jeg kan begynde på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak:) det ved jeg slet ikke hvad er - men det må jeg da lige undersøge så jeg kan begynde på det :)

Det betyder bare at når det er aller værst skal du ligge dig ned og vippe dine fødder frem og tilbage. Derved får du en bedre blodcirkulation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tusind Tak for tippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke alene jeg bliver kaldt et surt løg hele tiden ... Men så er jeg sur og lidt efter ked af det også glad ... Over de mest underlige ting .. Så var jeg ved at tude over at hunde skulle være alene hjemme .... Som den alligevel altid er?? Så underligt ....

Men er begyndt at kunne mærke ting og sager i maven er der andre der mærker noget helt nede i underlivet ??

Jeg mærker liv :yay og har gjort det siden uge 18. Det er blevet så overbevisende nu, at manden også kunne mærke det for et par dage siden :) I første graviditet mærkede jeg det dog først i uge 20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 15 uger henne og mærker indimellem tvillingerne. Det er ikke hver dag, men indimellem kommer der små strøg som jeg ikke er i tvivl om hvad er.. Det er så hyggeligt.. Har mærket dem i et par uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv fra uge 16 ca. Nu er jeg i uge 21 og kan sagtens mærke hun sparker kraftigere nu.. Ang. humør svingninger, ja det er noget fanden har skabt! nogle dage er jeg glad som aldrig før, andre dage har jeg bare lyst til at sidde og græde over alt. Min kæreste er til tider uforstående, men for det meste forstående.. Har da virkelig også nogle gange lyst til at råbe og skrige af ham, men er nok ikke den eneste.. Hehe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket liv siden uge 13 denne gang - det var helt vildt! Sidste gang det var først i uge 18. Humørsvingninger og råddent humør - det er meget mig p.t. :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER