Haarup

hvor langt henne...

16 indlæg i dette emne

Jeg kan lige nu ikke helt bestemme mig til om det er godt eller skidt at læse meget om graviditeten.

Jeg har læst flere steder at der er mange der bløder på tidspunktet omkring deres første mens efter undfangelse, og samtidig har jeg også læst at den første skanning man er til det er NF som ligger i uge 12. Men hvis man bliver skannet senere end uge 12, vil denne ikke kunne bruges til noget.

Nu tænker jeg tilbage på hvordan min sidste mens var. Den jeg tidligere har regnet termin fra, og som jeg også opgav til lægen som sidste mens dag.

Den var mærkelig. Jeg plejer at have mens i 5-6 dage, med kraftig blødning dag 2 og 3. Men sidste gang blødte jeg kun ganske lidt og kun i 3 dage. (skrev det ind i kalenderen fordi jeg undrede mig meget over det) :blink

Jeg tog heller ikke en graviditets test den gang, for jeg havde jo blødt, og dengang viste jeg ikke at man kunne bløde under graviditeten. Undrede mig bare over hvor kort og mild den havde været.

Da jeg så testede ved næste cyklus fik jeg II i 3+5 :loveshower

Hvad mener I?

Kan der være en chance for at jeg er længere end jeg lige går og tror?

Skal jeg sige det til lægen til 1 undersøgelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg synes du skal fortælle din læge hvad du tænker om det :) Men din læge vil ret sikkert kunne mærke det når han/hun laver en GU på dig :) og hvis der er meget tvivl bliver du nok sendt til en scanning :) og ja det er både godt og skidt at man kan læse sig til mange ting for det er heller ikke altid at eksperterne er enige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville i hvert fald sige det til min læge, så i kan få styr på det, og evt. komme til en terminsscanning..

og nf scanningen kan laves fra 11+0-13+6, så der er nogle uger at løbe på..

jeg selv var til scanning 13+2, blev rykket så jeg var 13+4, og der var ingen problemer i at se nakkefolden der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke noget svar på det, men jeg synes bestemt også du skal nævne det for din læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ville også snakke med lægen om det.. Stort tillykke med de 2 streger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag til læge, så sender han dig sikkert til terminsscanning og så bliver du både terminsscannet og NF scannet på to forskellige tidspunkter.... Jeg troede også jeg var længere henne af samme grund som dig, men det vidste sig, at det var jeg ikke... Pia 23+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres vil helt sikkert fortælle lægen det når jeg skal der ind. :gp

Sad og regnede lidt på det igår. Hvis jeg er en månede længere fremme, så kommer jeg til at være i 12+2 ved første lægebesøg. så det kan være de aligevel slår det sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres vil helt sikkert fortælle lægen det når jeg skal der ind. :gp

Sad og regnede lidt på det igår. Hvis jeg er en månede længere fremme, så kommer jeg til at være i 12+2 ved første lægebesøg. så det kan være de aligevel slår det sammen.

Første lægebesøg og nf scanningen kan ikke slåes sammen. Da første læge besøg forgår ved din egen læge og nf scanningen forgår på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første lægebesøg og nf scanningen kan ikke slåes sammen. Da første læge besøg forgår ved din egen læge og nf scanningen forgår på sygehuset.

Kan godt se at det jeg skrev ikke gav helt mening. Tror at mine tanker fløg lige lidt for hurtigt i forhold til hvad jeg fik skrevet... :blush

Det jeg mente var at jeg troede at terminsskanning og nf scanning ville blive slået sammen til en, hvis jeg var en månede foran hvad jeg hidtil havde regnet med.

P.S Undskyld forskellige stavefejl og manglende ord. Jeg er ordblind og opdager det derfor ikke altid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se at det jeg skrev ikke gav helt mening. Tror at mine tanker fløg lige lidt for hurtigt i forhold til hvad jeg fik skrevet... :blush

Det jeg mente var at jeg troede at terminsskanning og nf scanning ville blive slået sammen til en, hvis jeg var en månede foran hvad jeg hidtil havde regnet med.

P.S Undskyld forskellige stavefejl og manglende ord. Jeg er ordblind og opdager det derfor ikke altid

Ja der misforstod jeg dig :)

Hvis din læge vurderer at du er så langt henne, så tror jeg ikke du skal til en terminsscanning, men bare nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se at det jeg skrev ikke gav helt mening. Tror at mine tanker fløg lige lidt for hurtigt i forhold til hvad jeg fik skrevet... :blush

Det jeg mente var at jeg troede at terminsskanning og nf scanning ville blive slået sammen til en, hvis jeg var en månede foran hvad jeg hidtil havde regnet med.

P.S Undskyld forskellige stavefejl og manglende ord. Jeg er ordblind og opdager det derfor ikke altid

Problemet er bare at du ikke bare at blodprøve og scanning skal passe sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er bare at du ikke bare at blodprøve og scanning skal passe sammen ;)

hvad??? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven som man bruger til at beregne risikoen for Downs osv. skal være taget på det rigtige tidspunkt.. Tror det er det LilleMig mener.. Kan ikke huske hvornår, men det ved din læge.. Så endnu en god grund til at kontakte ham/hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven som man bruger til at beregne risikoen for Downs osv. skal være taget på det rigtige tidspunkt.. Tror det er det LilleMig mener.. Kan ikke huske hvornår, men det ved din læge.. Så endnu en god grund til at kontakte ham/hende :)

Jeps det var det jeg mente, men kan heller ikke lige huske hvornår, derfor er det vigtigt hvis du er i tvivl at komme til en scanning før nf, så tingene passer sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvornår har du tid hos lægen? jeg ville nok ringe derned og få en tid med det samme så han kan vurdere om du skal til en terminsscanning. da jeg ventede elias var jeg egentlig ret sikker på min termin men da jeg kom op til lægen mente han jeg var længere henne og sendte mig til scanning for at se hvor langt jeg var henne og om der eventuelt var to igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den 1. februar (uge 8+2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER