Mette

Kvælning og nusseklud?

11 indlæg i dette emne

Kan huske jeg fik at vide da vigga var helt lille at hun ikke måtte ligge med en løs stofble pga kvælningsfaren hvis hun fik den over hovedet - men hvad med nusseklude? Vil over og købe en i dag for hun er begyndt gerne og vil putte sig ind til noget hun kan holde om når hun putter... Gør i noget bestemt for at gøre nusseklude mindre farlige eller er jeg bare pylret mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det komme vel an på størrelsen af nusseklud. Vi har sådan en af dem der er et dyr, hvor der er et hoved og forben (vores er en løve) og så en klud på - man kan vist også få dem som bamser. Aner ikke hvad de hedder. Men der er selve kluden hvertfald ikke kæmpe stor. Har aldrig været bange for at Theo skulle blive kvalt i den, og han har haft den lige fra starten.

Det skulle være en pænt stor klud for at jeg ville bekymre mig. Theo trækker også dynen op over hovedet - har gjort det i noget tid. Så hvis det er sådan, så er han jo til fare for sig selv. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da vist gjort det hele forkert :P

De sidste 3 måneders tid har Thea både haft nusseklud, stofble og bamse i barnevognen. Og hun sover tit med dynen over hovedet ;)

Men jeg er nu ikke bange for kvælningsrisiko, hun kan jo selv fjerne det hvis det irritere hende, og ellers kan hun jo sætte sig op :) Tror kun det er ved nyfødte at man behøver at være bange for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi har sådan en som JustMe og Fru-Nielsen fra Teddykompagniet - Williams er koen (lige en indskudt bemærkning, husk at købe flere af den samme - William kan ikke undværre sin mens den er i vaskemaskinen, så er det rigtig godt at have en på lager ;) ). Jeg ved at suttekæder ikke må være længere end 23 cm totalt, er de over udgør de en kvælningsfare (selvom jeg ALDRIG ville lade William sove med suttekæde). Så jeg tænker man måske kan overføre 23 cm's reglen til sutteklude også, og der er Teddykompagniets ikke længere, det er en stofble jo til gengæld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da vist gjort det hele forkert :P

De sidste 3 måneders tid har Thea både haft nusseklud, stofble og bamse i barnevognen. Og hun sover tit med dynen over hovedet ;)

Men jeg er nu ikke bange for kvælningsrisiko, hun kan jo selv fjerne det hvis det irritere hende, og ellers kan hun jo sætte sig op :) Tror kun det er ved nyfødte at man behøver at være bange for det.

Så slem du er! ;) Og ja, jeg tror også kun at det er nyfødte man skal være bekymrede for. William kan man faktisk ikke se når han sover i barnevognen, han er altid dækket af dyne og ko, og det gør han altså selv. Og når han vågner så er både dyne og ko sparket langt væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores 2 tøser har altid haft nussebamse (nusseklud med bamsehoved på) lige siden de blev født. Og der har ingen problemer været. En stofble ville jeg kun lade dem sove med hvis den er puttet ind igennem hullet i sutten.. Så er der stadig noget at holde om uden at den kan brede sig ud over hendes hoved ordentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist bare mig der er pylret så :D jeg må købe en af dem med hoved på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så slem du er! ;) Og ja, jeg tror også kun at det er nyfødte man skal være bekymrede for. William kan man faktisk ikke se når han sover i barnevognen, han er altid dækket af dyne og ko, og det gør han altså selv. Og når han vågner så er både dyne og ko sparket langt væk.

Haha ja jeg er slem :P men det er kun en bestemt stofble hun vil sove med, og den er i virkelig dårlig kvalitet og vævningen er så dårlig at selv hvis den lå 5 dobbelt over hendes hoved ville hun kunne trække vejret igennem. Og når hun kan trække vejret under hendes dyne, så er jeg egentlig ikke bekymret :rolleyes

Thea gør præcis det samme :D Når hun skal sove, er hun helt gemt væk i alle hendes ting, men når jeg så tjekker til hende efter 5 minutters tid så har hun sparket det hele væk :P

det er faktisk lidt et problem, det med at hun sparker sin dyne osv af :unsure hun kan absolut ikke lide sin voksi, og dynen beholder hun kun på indtil hun er faldet i søvn. selvom jeg går ud og putter dynen på hende igen hvert 5 minut, så beholder hun den bare ikke på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk et godt råd det der med flere... Her har vi kunne klare os med 2, en i barnevognen og en i sengen. Når så den ene skal vaskes, kan vi bruge den anden. De er dog ikke ens, men det virker ikke til at genere Aron.

:dittoVi har kaninen fra teddykompangiet X 2. En i sengen og en i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja jeg er slem :P men det er kun en bestemt stofble hun vil sove med, og den er i virkelig dårlig kvalitet og vævningen er så dårlig at selv hvis den lå 5 dobbelt over hendes hoved ville hun kunne trække vejret igennem. Og når hun kan trække vejret under hendes dyne, så er jeg egentlig ikke bekymret :rolleyes

Thea gør præcis det samme :D Når hun skal sove, er hun helt gemt væk i alle hendes ting, men når jeg så tjekker til hende efter 5 minutters tid så har hun sparket det hele væk :P

det er faktisk lidt et problem, det med at hun sparker sin dyne osv af :unsure hun kan absolut ikke lide sin voksi, og dynen beholder hun kun på indtil hun er faldet i søvn. selvom jeg går ud og putter dynen på hende igen hvert 5 minut, så beholder hun den bare ikke på

Åh ja, det med dynen er også ved at blive et problem her. Heldigvis ikke i barnevognen, så længe det der overslag på barnevognen, ellers ryger dynen med det samme. Men om natten er det begyndt at være for kølligt til han kan sove uden dyne, men han holder den kun på i 5 minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm Ferdinand kunne ikke sove uden at have en stofble i hovedet fra han var ca 3-4 mdr ;-) det så SP uden at sige noget - men kan være man er mere opmærksom nu end for 2 år siden!!

Og senere kom næsten hele dynen over hovedet!

Men F var også en være en, han kun sove på ryggen i barnevognen - alle andre stederlå han på siden, næsten fra han var helt ny. Så han fulgte altså ikke anbefalingerne ;)

Måske vi skal købe en lille nusseklud m hoved til når lillebror kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER