Bima0906

Fitness-hvad med baby?!

8 indlæg i dette emne

Ja jeg tænker jo at I kloge piger har svaret på alt.

Jeg skal nu til at deltage på diverse hold i fitness world - ja efter 3 graviditeter trænger min krop nu til at blive strammet lidt op :-)

Men hvad med baby imens?

Det vil være sjældent at jeg kan få hende passet imens, jeg ammer og om eftermiddag/aften har vi jo 2 andre børn at tage sig og deres fritidsaktiviteter. Så det er jo primært formiddage og så skal hun jo med. Hun er jo knap 4 mdr gammel.

Ligger de bare på et tæppe ved siden af, sidder i autostol eller hvad? Og hvad med musikken, den kan jo være temmelig høj?!

I det ene center kan de stå udenfor (kan ses igennem vinduet) i barnevogn og så med babyalarm på, men det går jo kun hvis hun sover.

Please help! Hjælp en fitness-med-baby nybegynder ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle centre har mor-baby fitness, prøv at undersøge det :)

Musikken er rigtig høj på hold - nok for højt, ville jeg mene, undgå at stå under en højtaler. Husk også på, at der højst sansynlig er aircondition i runmet, som kører på fuld knald..

Jeg synes selv, der ville være mange udfordringer ved det, så håber dit center har et babyhold :) (eller måske et sent aftenhold, så kan din mand måske passe, hvis du malker ud?)

God træning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg træner en gang om ugen mens min mand passer vores søn. Man må godt have baby med til fitness hos os, der er bare visse regler. Og der er et rum med en børnepasser, der skal babyerne bare kunne sidde op for at være og de bliver ikke skiftet, så man skal selv lige tjekke engang i mellem. Vi har også mor-baby hold, men da jeg har en baby der kræver nærmest non-stop opmærksomhed når han er vågen ville det alligevel ikke du for mig, så ja lige nu er det kun når far passer.

Men synes det er SÅ lækkert at komme afsted og føle at man gør noget godt for sin krop, så afsted med dig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I fitness world har de mor og baby hild, hvor musikken er skruet ned. Så ligger desmå bare på måtter eller i liften med lidt legetøj på gulvet og kigger evt. Lidt på hinanden og alt det nye. Vi skulle altid stå forrest, så Simon kunne se sig selv i spejlet, det syntes han var alletiders. Rigtig god fornøjelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv barn endnu, men jeg har været personlig træner for nybagte mødre og holdtræner på mor-baby hold.

Jeg ville nok anbefale dig et mor-baby hold eller evt. cirkeltræning, hvis der er det i dit center. Jeg tror ikke det vil være rart for hverken dig eller baby at deltage på alm. hold.

Du kan også træne på egen hånd (konditionstræning og styrketræning med frie vægte eller maskiner), evt. med en træningsvejleder eller personlig træner, hvis du har brug for instruktion og måske lidt ekstra motivation.

Uanset hvad du vælger, vil jeg bare anbefale, at du skal have tid til at aktivere og nusse din baby. Jeg har aldrig oplevet, at babyen bare kunne ligge for sig selv en hel træning igennem, med mindre den sov.

Så det er vigtigt, du vælger en træningsform, hvor du ikke får ødelagt hele din egen træning ved at skulle stoppe op og holde pause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg trænede i fitness dk var der mange babyer. På nogle hold var de m og lå på tæpper ude i siden. Det var til kone hold som stramop og pilatus. Til spinning var der aldrig babyer, men der er musikken også neget høj. Mellen maskinerne lå de i lift eller på voksi.

Her var det ihvertfald ikke noget problem ;-)

Jeg ville vare spørge trænings centeret inden indmelding, hvad der er normen der. Så vælge et hvor der er plads til nybagte mødre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg trænede i fitness dk var der mange babyer. På nogle hold var de m og lå på tæpper ude i siden. Det var til kone hold som stramop og pilatus. Til spinning var der aldrig babyer, men der er musikken også neget høj. Mellen maskinerne lå de i lift eller på voksi.

Her var det ihvertfald ikke noget problem ;-)

Jeg ville vare spørge trænings centeret inden indmelding, hvad der er normen der. Så vælge et hvor der er plads til nybagte mødre ;)

Ja, jeg har godt hørt noget om, at fitnessworld har mulighed for det. I Fitnessdk centre i kbh ville jeg ikke anbefale at have en baby med uden høreværn :D

Men tror du har ret - det er nok forskelligt fra center til center.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene.

Ja jeg prøvede et hold i mandags. Hun kunne stå udenfor i barnevogn og sov så en halv time og var så med og kiggede en halv time.

Jeg tror at det må blive en kombi af weekend når far kan passe, mor-barn hold når de starter op igen, cirkeltræning og enkelte hold med babyhøreværn på.

Men let synes jeg ikke det er at få passet ind i en dagligdag med baby, to storebærn, deres fritidsinteresser, lektier osv. Så giv endelig jeres gode råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER