Nitzen1987

Problemer med at give D-dråber

25 indlæg i dette emne

Vi har altid bare kunnet dryppe D-dråberne direkte i munden på Maja, men her i den sidste uges tid er hun begyndt at protestere mod at få dem, så hun drejer ansigtet væk, hvilket gør det virkelig vanskeligt at give hende dråberne....

Nogle forslag til hvad vi kan gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVad får hun til morgenmad? Vi putter dem bare i havregrøden. Man skal selvfølgelig enten være opmærksom på at de så spiser op, eller også kan du dryppe dem på en ske med en mundfuld grød el lign i forvejen. Det fungerer i hvert fald fint her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVad får hun til morgenmad? Vi putter dem bare i havregrøden. Man skal selvfølgelig enten være opmærksom på at de så spiser op, eller også kan du dryppe dem på en ske med en mundfuld grød el lign i forvejen. Det fungerer i hvert fald fint her :)

Hun får normalt havregrød, så det er måske bare det vi skal gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver bare på en ske om aftenen, det er der ingen problemer med - sålænge hun må lege med skeen bagefter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også altid givet dem på en ske indtil han skiftede til vitaminpiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Maliva blev 1 år skiftede vi til vitaminpille og slap for jern og d dråberne..

Maliva hadede begge dele og det var uanset om det var på ske eller i maden..

Så vi er glade for pillen og hun elaker at få den efter dp sammen med sin snack :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi putter dråberne ovenpå den første skefuld aftensmad. Så er vi sikker på han går den alle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt en ske lige siden vi begyndte på grød. Vi gir det i forbindelse med morgenmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også skiftet til vitamin piller, og de er et kæmpe hit ;) ellers vil jeg også foreslå oven på maden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også skiftet til vitamin piller, og de er et kæmpe hit ;) ellers vil jeg også foreslå oven på maden

:ditto

Det var til sidst for ofte hun ikke fik dem, fordi vi ikke måtte bestemme hvad der skulle på hendes ske (surprise! :rolleyes) og så nægtede hun at spise det og hældte det af skeen.

Vi skiftede til piller da hun var ca. 16 mdr, tror jeg, og dem elsker hun!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får alle jeres børn vitaminpiller efter I er stoppet med dråber? :unsure Filippa får ikke noget....

Undskyld, jeg bryder ind i din tråd, Anita :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får alle jeres børn vitaminpiller efter I er stoppet med dråber? :unsure Filippa får ikke noget....

Undskyld, jeg bryder ind i din tråd, Anita :blush

Ronja får ikke endnu men jeg har købt ;) lægen anbefalede det til 2 års undersøgelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får alle jeres børn vitaminpiller efter I er stoppet med dråber? :unsure Filippa får ikke noget....

Undskyld, jeg bryder ind i din tråd, Anita :blush

Felix får vitaminpille og har fået det siden han var 1 år hvor vi så stoppede med d dråber. Grundet AB og opstart i vs var han konstant syg og vi gik over på vitaminpille da han i en lang periode ikke spiste ret meget. Selvfølgelig i samråd med SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke vitaminpille får jeres børn på et år??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje får ikke vitaminpiller, med mindre barnet er meget kræsent eller spiser meget ensformigt er der ingen grund til vitaminpiller... så vi nøjes med d dråber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke vitaminpille får jeres børn på et år??

Felix har altid fået livol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt multitabs - dem man selv kan blande så hun kunne smage alle varianterne... og de er et hit!

Lina spiser nemlig ikke så meget i perioder og d-dråberne glemte vi for ofte; så hos os var det løsningen... de smager åbenbart også godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver bare på en ske om aftenen, det er der ingen problemer med - sålænge hun må lege med skeen bagefter ;)

Ditto, bare om morgenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har koebt Solaray Kids til Noah, men det er jo umuligt for ham at spise den og den er stor at kvase for at komme i.... hvad? Jeg vil gerne give ham dem eller Omnimini paa et tidspunkt inden laenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har koebt Solaray Kids til Noah, men det er jo umuligt for ham at spise den og den er stor at kvase for at komme i.... hvad? Jeg vil gerne give ham dem eller Omnimini paa et tidspunkt inden laenge.

Nu får Johan Omnimin (og flere andre ting :D ), men dem kvaste jeg og kom i hans morgen grød, da han så nægtede at spise grød, skar jeg pillen over i 4 stykker og gav ham et stykke ad gangen.. Nu spiser han dem hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje får ikke vitaminpiller, med mindre barnet er meget kræsent eller spiser meget ensformigt er der ingen grund til vitaminpiller... så vi nøjes med d dråber

Men nu gik spørgsmålet på, når man har problemer med at få barnet til at spise d-dråberne ;)

Jeg har købt multitabs - dem man selv kan blande så hun kunne smage alle varianterne... og de er et hit!

Lina spiser nemlig ikke så meget i perioder og d-dråberne glemte vi for ofte; så hos os var det løsningen... de smager åbenbart også godt...

:ditto til både piller og periodevist småtspisende barn. Anna får Multitabs med hindbær/jordbær-smag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey får multitabs. Hun er meget småtspisende, så tør ikke være sikker på hun får alt det hun skal have igennem maden.

Jeg har købt en stort glas omnimin og hun nægter at synke dem. Hel eller i stykker er ligemeget. Hun tygger og spytter så ud. Så det glas ryger nok i skraldespanden og jeg hopper tilbage på multitabs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu gik spørgsmålet på, når man har problemer med at få barnet til at spise d-dråberne ;)

:ditto til både piller og periodevist småtspisende barn. Anna får Multitabs med hindbær/jordbær-smag.

Ved jeg godt, men syntes det havde ændret sig til en generel vitaminpille debat ;)

Vi giver d dråber i grøden, så håber jeg bare hun får nok der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får Johan Omnimin (og flere andre ting :D ), men dem kvaste jeg og kom i hans morgen grød, da han så nægtede at spise grød, skar jeg pillen over i 4 stykker og gav ham et stykke ad gangen.. Nu spiser han dem hele :)

Ok, jeg kan proeve at kvase dem og komme dem i lidt yogurt, maaske, og ellers knaekke den i 4 stykker.... men han har jo kun fortaenderne og to spidser kindtaender og bliver lidt gal paa den. Tror ikke han vil have smagen i sin morgengroed.

Er omnimini tabletter eller mere vingummiagtige?

Hvad er det mere, du giver Johan? Her skal jeg nok igang med kalk, saa faar han lidt probiotika og D-pearls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg kan proeve at kvase dem og komme dem i lidt yogurt, maaske, og ellers knaekke den i 4 stykker.... men han har jo kun fortaenderne og to spidser kindtaender og bliver lidt gal paa den. Tror ikke han vil have smagen i sin morgengroed.

Er omnimini tabletter eller mere vingummiagtige?

Hvad er det mere, du giver Johan? Her skal jeg nok igang med kalk, saa faar han lidt probiotika og D-pearls.

Omnimini er runde tabletter på størrelse med en 1 krone vil jeg tro :)

Jamen Johan får fiskeolie, probiotika, D-Pearls, mega C og dolomit kalk udover sin vitamin pille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER