ChaosCat

Anonym anmeldelse

26 indlæg i dette emne

Ja er der nogen muligheder for at finde ud af hvem der har anmeldt en hvis det er anonymt i følge kommunen.. Lorte system sir jeg bare måske de sku bruge tiden på noget fornuftigt. For hvis jeg snød med at bo sammen med nogen ville jeg squ da nok ikke lige melde adresse ændring til sammen med en fra 1/3. Men fortsat med at snyde. Men vi flytter squ da sammen fordi vi ikke vil leve med aldrig at ses eller ikke kunne være to om tingene fordi han ikke må bidrage til husholdningen. Men heldigvis har jeg mit på det tørre har intet gjort forkert og får ingen hjælp nogen steder fra men bliver squ så arrig og ked af det over sådan noget. For enten er der en af mine naboer der har gjort det eller oz er det vores venner eller bekendte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja er der nogen muligheder for at finde ud af hvem der har anmeldt en hvis det er anonymt i følge kommunen.. Lorte system sir jeg bare måske de sku bruge tiden på noget fornuftigt. For hvis jeg snød med at bo sammen med nogen ville jeg squ da nok ikke lige melde adresse ændring til sammen med en fra 1/3. Men fortsat med at snyde. Men vi flytter squ da sammen fordi vi ikke vil leve med aldrig at ses eller ikke kunne være to om tingene fordi han ikke må bidrage til husholdningen. Men heldigvis har jeg mit på det tørre har intet gjort forkert og får ingen hjælp nogen steder fra men bliver squ så arrig og ked af det over sådan noget. For enten er der en af mine naboer der har gjort det eller oz er det vores venner eller bekendte.

Det er jeg ked af at høre

((((kram))))

Jeg hader tiggere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( Ikke særlig rart..

Håber de personer der har gjort det får rigtig dårlig samvittighed!!!

KNUS herfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare øv når der ikke er noget i det... Men heldigvis har du jo dit på det rene, så der ikke er noget at komme efter.

Tror ikke du kan få af vide hvem det er der har meldt det. Ellers vil det jo ikke være anonymt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

problemet er jo bare at selvom du har dit på det rene. Så skal du bevise at du er uskyldig. I første omgang kan du risikere at kommunen bare dømmer dig og trækker ydelser tilbage. Det har vi jo hørt en del om det sidste års tid. Og så skal du til at køre en sag.

Gem alle papirer. Skriv dagbog over dine besøg og hvorfor osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange gange pr uge i gennemsnit ser i hinanden/overnatter hos hinanden??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange gange pr uge i gennemsnit ser i hinanden/overnatter hos hinanden??

Det er jo ligemeget, sålænge han ikke bidrager til økonomien og husholdningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ligemeget, sålænge han ikke bidrager til økonomien og husholdningen.

Så siger vi det.... Men hvor mange af den slags anmeldelser har du arbejdet med?? For jeg ved hvor mange jeg har siddet med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så siger vi det.... Men hvor mange af den slags anmeldelser har du arbejdet med?? For jeg ved hvor mange jeg har siddet med..

Det har jeg ikke. Men hvis du sidder med den slags, må du også kunne sætte tal på hvor mange gange ens kæreste må overnatte om ugen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han betaler intet og hjælper ikke til herhjemme. Han overnattet max to gange i ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke. Men hvis du sidder med den slags, må du også kunne sætte tal på hvor mange gange ens kæreste må overnatte om ugen?

Det er forskelligt fra kommunde til kommune :) I vores kommune må han overnatte 3 gange, hvor andre er det mere eller mindre..

Jeg er rigtig ked af at det er endt sådan og jeg er bestemt heller ikke fan af stikkere, men man skal huske på at kommunen blot gør deres arbejde.. Der bliver snydt for flere millioner af kroner og det skal bare opdages..

Hermed ikke sagt at jeg tror i vil snyde, for selvfølgelig gør jeg ikke det :)

Og nej, man kan ikke få afvide hvem det er, for så ville der ikke være nogle ide´i at være anonym ;)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls oplevelse :kram2

Hvis anmelder har ringet anonymt til kommunen, ja så er der ikke rigtig nogle oplysninger at hente.

Har anmelder derimod oplyst sit navn men anmodet om at være anonym så vil det fremgå af sagsagterne og du kan få oplysningerne ved at bede om agtindsigt - hvilket du jo har ret til.

Been there done that <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls oplevelse :kram2

Hvis anmelder har ringet anonymt til kommunen, ja så er der ikke rigtig nogle oplysninger at hente.

Har anmelder derimod oplyst sit navn men anmodet om at være anonym så vil det fremgå af sagsagterne og du kan få oplysningerne ved at bede om agtindsigt - hvilket du jo har ret til.

Been there done that <_<

:ditto :ditto

har selv prøvet det, dog med mit på det rene også :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor er det træls for dig :(

Det er da altid noget du har dit på det rene :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra kommunde til kommune :) I vores kommune må han overnatte 3 gange, hvor andre er det mere eller mindre..

Jeg er rigtig ked af at det er endt sådan og jeg er bestemt heller ikke fan af stikkere, men man skal huske på at kommunen blot gør deres arbejde.. Der bliver snydt for flere millioner af kroner og det skal bare opdages..

Hermed ikke sagt at jeg tror i vil snyde, for selvfølgelig gør jeg ikke det :)

Og nej, man kan ikke få afvide hvem det er, for så ville der ikke være nogle ide´i at være anonym ;)

:kram2

Tak for svaret. Synes man burde gøre tallene officielle fra kommunens side, eller oprette hjem til unge piger, så de kunne holdes under adminstration, så de ikke sover sammen med nogen for tit. Sidst nævnte er lidt ironisk. Men jeg er dybt rystet over at det har indflydelse på om man modtager ydelser. Når man ikke får hjælp til husleje og mad fra kæresten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret. Synes man burde gøre tallene officielle fra kommunens side, eller oprette hjem til unge piger, så de kunne holdes under adminstration, så de ikke sover sammen med nogen for tit. Sidst nævnte er lidt ironisk. Men jeg er dybt rystet over at det har indflydelse på om man modtager ydelser. Når man ikke får hjælp til husleje og mad fra kæresten

Jamen jeg er helt enig..

Somme tider skyder kommunen også helt ved siden af, som i det her tilfælde..Men det er jo bare meget ubehageligt at have sådan en anklage hængende over hoved, når man så slet ikke har lavet noget ulovligt.. Hvorfor melder man en der har sit på det rene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er helt enig..

Somme tider skyder kommunen også helt ved siden af, som i det her tilfælde..Men det er jo bare meget ubehageligt at have sådan en anklage hængende over hoved, når man så slet ikke har lavet noget ulovligt.. Hvorfor melder man en der har sit på det rene..

Ja det er jo det. Jeg har jo tit hørt på det gamle BK at nogen ville melde nogen, fordi de havde en lille mistanke om noget. Men i virkeligheden, var de måske sure over noget helt andet. F.eks. larm og barnegråd.

Jeg synes det er virkelig lavt at synke, når man anmelder andre for noget, uden at kende til dem og være 99% sikker i sin sag.

Hvis jeg skulle anmelde nogen, ville jeg have skrevet ned hvornår og hvordan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er jo det. Jeg har jo tit hørt på det gamle BK at nogen ville melde nogen, fordi de havde en lille mistanke om noget. Men i virkeligheden, var de måske sure over noget helt andet. F.eks. larm og barnegråd.

Jeg synes det er virkelig lavt at synke, når man anmelder andre for noget, uden at kende til dem og være 99% sikker i sin sag.

Hvis jeg skulle anmelde nogen, ville jeg have skrevet ned hvornår og hvordan.

Jeg har heller aldrig anmeldt nogen og der skulle godt nok meget til jeg skulle gøre det.. Ville have det rigtig dårligt og have enorm dårlig samvittighed, så uden at vide det med sikkerhed, tror jeg aldrig jeg ville anmelde nogle overhoved ^_^ ^_^

Jeg skulle ihvertfald være 200% sikker i min sag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra kommunde til kommune :) I vores kommune må han overnatte 3 gange, hvor andre er det mere eller mindre..

Jeg er rigtig ked af at det er endt sådan og jeg er bestemt heller ikke fan af stikkere, men man skal huske på at kommunen blot gør deres arbejde.. Der bliver snydt for flere millioner af kroner og det skal bare opdages..

Hermed ikke sagt at jeg tror i vil snyde, for selvfølgelig gør jeg ikke det :)

Og nej, man kan ikke få afvide hvem det er, for så ville der ikke være nogle ide´i at være anonym ;)

:kram2

jeg er så enig med dig, og heldigvis har trådstarter jo sit på det rene, og kan så sige at det "kun" er en anmeldelse omkring det, tænkt sig, hvis det havde været anmeldelse om børnemishandling.

Kan sige at der er en by mellem Århus og Silkeborg, hvor folk stikker hinanden helt vild, går i klasse med 3, som har boet i byen og alle 3 er blevet meldt til kommunen for netop det samme som trådstarter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er så enig med dig, og heldigvis har trådstarter jo sit på det rene, og kan så sige at det "kun" er en anmeldelse omkring det, tænkt sig, hvis det havde været anmeldelse om børnemishandling.

Kan sige at der er en by mellem Århus og Silkeborg, hvor folk stikker hinanden helt vild, går i klasse med 3, som har boet i byen og alle 3 er blevet meldt til kommunen for netop det samme som trådstarter

Det er vel nok sørgeligt:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstå virkelig ikke hvad folk får ud af at anmelde sådanne ting. Jo, hvis de VED helt sikkert at der altså bor 2 voksne, men den ene har adressen registreret i en 1-værelses lejlighed, hvor der også bor 5 andre mænd...

Men hvis man bare går rundt og tror at han en gang imellem betaler for aftensmaden eller hvad der nu kan trigge dem.... jeg forstår det ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstå virkelig ikke hvad folk får ud af at anmelde sådanne ting. Jo, hvis de VED helt sikkert at der altså bor 2 voksne, men den ene har adressen registreret i en 1-værelses lejlighed, hvor der også bor 5 andre mænd...

Men hvis man bare går rundt og tror at han en gang imellem betaler for aftensmaden eller hvad der nu kan trigge dem.... jeg forstår det ikke!

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan 100 % værligt sige at han IKKE bor her eller tilnærmelsesvis bor her...det gør han IKKE..

men fra 1/3 bor vi sammen igen og det er noget tid siden jeg flyttede adresse. tror så ikke han har gjort det endnu men det er jo oz lige meget der er jo noget tid til endnu..

men han bor her ikke og betaler ingen ting her til.. eller han inviterede mig ud og spise på min fødselsdag som han betalte.. og ja så gir han da en pizza eller mcd en sjælden gang imellem.. men det kunne min far eller veninde lisså godt have gjort...

jeg ved ikke hva det er bygget på og har ingen ide om hvem det er og hvorfor og det er det der genere mig mest.. for jeg kan sagtens sende de papire de skal have og kan bevise at ingen penge går ind på min konto fra ham og at alle mine penge bliver brugt hver måned til at handle for og udgifter så intet der.. og ja vi har ingen bank ting sammen...

så det bevismæssige har jeg ingen bekymringer om men sys det er så ubehageligt at der sidder en der har set sig ond på mig..

og tro mig jeg priser mig lykkelig over at det bare er det og ikke en anmeldelse om mishandling det må bare være det værste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes måske også det er lige lavt nok at synke at anmelde folk for fælles adresse, hvis ikke man har en kæmpe mistanke!!

Lige påd et punkt, tror jeg egentlig aldrig jeg kunne finde på at anmelde folk - for det er ikke min sag hvem de bor med og hvor de får penge fra. Jeg har dog engang gjort nogen opmærksomme på at jeg synes de skulle tænke over at hun havde flyttet sine møbler derop og at folk ville få ondt i røven hvis ikke hun fik flyttet sin adresse derop også ;)

Men ved børnemishandling er jeg kold - har jeg mistanke om at noget i et hjem ikke er okay, så vil jeg hellere melde dem en gang uden grund end stå senere og tænke "Gid jeg havde meldt dem"..

Jeg har aldrig meldt nogen privat- kender "heldigvis" ikke nogen der ikke behandler deres børn godt.. Men havde jeg en nabo eller andet som jeg ikke mente behandlede deres børn ordentligt, ville jeg da anmelde dem anonymt - ville da ikke risikere at der skulle blive "krig" eller hvad man skal sige...

Men det er altså også kun i det tilfælde at der er BØRN indvolveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes måske også det er lige lavt nok at synke at anmelde folk for fælles adresse, hvis ikke man har en kæmpe mistanke!!

Lige påd et punkt, tror jeg egentlig aldrig jeg kunne finde på at anmelde folk - for det er ikke min sag hvem de bor med og hvor de får penge fra. Jeg har dog engang gjort nogen opmærksomme på at jeg synes de skulle tænke over at hun havde flyttet sine møbler derop og at folk ville få ondt i røven hvis ikke hun fik flyttet sin adresse derop også ;)

Men ved børnemishandling er jeg kold - har jeg mistanke om at noget i et hjem ikke er okay, så vil jeg hellere melde dem en gang uden grund end stå senere og tænke "Gid jeg havde meldt dem"..

Jeg har aldrig meldt nogen privat- kender "heldigvis" ikke nogen der ikke behandler deres børn godt.. Men havde jeg en nabo eller andet som jeg ikke mente behandlede deres børn ordentligt, ville jeg da anmelde dem anonymt - ville da ikke risikere at der skulle blive "krig" eller hvad man skal sige...

Men det er altså også kun i det tilfælde at der er BØRN indvolveret.

Ej undskyld jeg lige overtager tråden men jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du ikke vil konfrontere dem?

Har du nogen som helst idé om hvor ubehageligt det er at blive anmeldt anonymt for det?? Det tror jeg overhovedet ikke du kan sætte dig ind i!

Det er det mest ubehagelige jeg overhovedet har prøvet. Og især fordi jeg ikke aner hvem den anonyme er, så jeg ser spøgelser alle steder. Og jeg aner ikke hvad der ligger til grund for anmeldelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER