ChaosCat

Anonym anmeldelse

26 indlæg i dette emne

Ej undskyld jeg lige overtager tråden men jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du ikke vil konfrontere dem?

Har du nogen som helst idé om hvor ubehageligt det er at blive anmeldt anonymt for det?? Det tror jeg overhovedet ikke du kan sætte dig ind i!

Det er det mest ubehagelige jeg overhovedet har prøvet. Og især fordi jeg ikke aner hvem den anonyme er, så jeg ser spøgelser alle steder. Og jeg aner ikke hvad der ligger til grund for anmeldelsen.

Jeg ser det ikke som mit "job" at vurdere hvordan folk er i deres familie. Jeg ville selv tænke "Idiot bland dig da uden om" hvis nogen, jeg kun var bekendte med, kom hjem til mig og sagde "Vi har en mistanke.. Vi vil da gerne lige høre om bla bla". Det skal de da ikke blande sig i!! Så på den måde, ville jeg ALDRIG "konfrontere" folk.

Udover det, så har jeg i mit job som folkeskolelærer, talt med mange forældre (på trods af jeg kun har arbejdet i to år), omkring en indberetning skolen har lavet til kommunen... Forældrene bliver kede af det, men lytter dog...

Ud af 3 forældre/par, nåede 2 af dem at flytte, før kommunen kontaktede dem... <_< Heldigvis, er systemet blevet bedre, så man kan sende sagen videre til næste kommune - men det giver altså en længere behandlingstid.

Hvis jeg går og lufter bekymringer til naboen om en form for mishandling, og der var noget i sagen, tror jeg da også de ville tage benene på nakken.

Men jeg synes også der er forskel på hvad man anmelder for. Da jeg studerede, havde vi en nabo hvis unge ALTID skreg. Hende gik vi da ind til, og spurgte om alt var okay - en ung alenemor med kolik baby. Hende ville jeg da aldrig anmelde!

Men havde jeg hørt høje skrig, dunk med muren, vidste faren drak og ungen tit havde blå mærker - så var jeg altså ikke gået derind først ;) For jeg ville vide at risikoen for de bare "forsvandt" var stor, og det ville bare ødelægge barnets liv endnu mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER