tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Åh sådan havde jeg det også efter sidste afsnit af One Tree Hill! Jeg var SÅ fanget af den serie, og da den var slut var jeg helt tom indeni  :unsure  :rolleyes

Sådan har jeg det også, når en god serie er slut :rolleyes det er SÅ deprimerende

Jeg skal vist have set One Tree Hill færdigt. Jeg blev hægtet af i den sæson hvor der pludselig kom så mange nye med, tror det var sæson 7? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et lille fif - stortset alle serier kan ses her: http://www.tubeplus.me/browse/tv-shows/Last/ALL/ :)

Jeg plejer at bruge gorillavid, den er vist hurtigst til at hente serien

Tegn på ulovlige tjenester

Udover at benytte sig af hjemmesiden og de mange links, så er der visse ting man kan være opmærksom på, hvis man er i tvivl om at en hjemmeside er ulovlig.

- Hvis der er uforholdsmæssigt mange ’popups’ med reklamer, så er det et parameter for, at hjemmesiden nok er ulovlig.

- Der er mange der tror, at streaming er lovligt, hvor det at downloade er ulovligt. Men streaming er bare en anden teknik og har ikke noget at gøre med, om det er lovligt eller ej, det er en udbredt misforståelse.

Som det sidste gode råd til at lure om en hjemmeside ikke er helt fin i kanten appellerer Maria Fredenslund til folks sunde fornuft.

- Er det for godt til at være sandt, som for eksempel hvis man kan se de nyeste biograffilm gratis, så bør alarmklokkerne ringe.

Kilde: http://go.tv2.dk/underholdning/2014-01-05-streaming-på-nettet-hvad-er-lovligt-og-hvad-er-ulovligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tegn på ulovlige tjenester

Udover at benytte sig af hjemmesiden og de mange links, så er der visse ting man kan være opmærksom på, hvis man er i tvivl om at en hjemmeside er ulovlig.

- Hvis der er uforholdsmæssigt mange ’popups’ med reklamer, så er det et parameter for, at hjemmesiden nok er ulovlig.

- Der er mange der tror, at streaming er lovligt, hvor det at downloade er ulovligt. Men streaming er bare en anden teknik og har ikke noget at gøre med, om det er lovligt eller ej, det er en udbredt misforståelse.

Som det sidste gode råd til at lure om en hjemmeside ikke er helt fin i kanten appellerer Maria Fredenslund til folks sunde fornuft.

- Er det for godt til at være sandt, som for eksempel hvis man kan se de nyeste biograffilm gratis, så bør alarmklokkerne ringe.

Kilde: http://go.tv2.dk/underholdning/2014-01-05-streaming-på-nettet-hvad-er-lovligt-og-hvad-er-ulovligt

Det siger jo ikke entydigt om en side er ulovlig eller ej :) hvis man kan betale for de tjenester siden udbyder, så er det vel det samme som f.eks viaplay.. Der betaler man jo også for at se serier :)

Når man streamer fra en amerikansk side, så er det jo også deres love der gælder. Og de er da vist anderledes end i Danmark.

Jeg ved ikke om det her er en pålidelig kilde, men der står der ihvertfald at hvis der bliver reklameret osv, så kan det være ganske lovligt: http://www.computerhope.com/issues/ch001146.htm

Is watching TV for free on the Internet legal?

Yes and no. Depending on how you're watching TV on the Internet will determine if it's legal or not. Often (but not always), the easiest method of determining if the content is legal or not, is if the content you're viewing contains advertisements or a sponsor. The producers of the content will often not allow their content to be released freely unless it comes with some advertisements to help compensate them for the money they've put into creating the show.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det siger jo ikke entydigt om en side er ulovlig eller ej :) hvis man kan betale for de tjenester siden udbyder, så er det vel det samme som f.eks viaplay.. Der betaler man jo også for at se serier :)

Når man streamer fra en amerikansk side, så er det jo også deres love der gælder. Og de er da vist anderledes end i Danmark.

Jeg ved ikke om det her er en pålidelig kilde, men der står der ihvertfald at hvis der bliver reklameret osv, så kan det være ganske lovligt: http://www.computerhope.com/issues/ch001146.htm

Is watching TV for free on the Internet legal?

Yes and no. Depending on how you're watching TV on the Internet will determine if it's legal or not. Often (but not always), the easiest method of determining if the content is legal or not, is if the content you're viewing contains advertisements or a sponsor. The producers of the content will often not allow their content to be released freely unless it comes with some advertisements to help compensate them for the money they've put into creating the show.

Hvis du er i Danmark og har en dansk internetudbyder, så er det danske regler der gælder.

Jeg tror vi må være enige om at være uenige.. Jeg er ret sikker på, at siden ikke er lovlig, og jeg ville ikke bruge den, men det er på ingen måde op til mig at diktere andres forhold til det. Det er helt op til dig selv hvordan du ser på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har set videoen af Anna der tæller til 10, og da vi snakkede telefon i går, kom vi ind på den og så sagde hun fandme:"Nu må du altså ikke pace det barn!" :blink

 

Skide tak, altså! Jeg har INTET haft med det at gøre - jeg vidste hun kunne tælle til 3 og det har hun kunne længe og pludselig sad hun en dag og talte til 10 uden det nogensinde er noget vi har gjort herhjemme. Vi har en bog med "Bamse tæller", men vi har altid kun kigget billeder og kun talt meget lidt, for hun har ikke gidet.

Efter det er kommet lidt på afstand, kan jeg faktisk mærke, at jeg blev vildt ked af, at hun uden overhovedet at snakke med mig antog, at det var noget jeg havde pacet hende til at kunne! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har set videoen af Anna der tæller til 10, og da vi snakkede telefon i går, kom vi ind på den og så sagde hun fandme:"Nu må du altså ikke pace det barn!" :blink

Skide tak, altså! Jeg har INTET haft med det at gøre - jeg vidste hun kunne tælle til 3 og det har hun kunne længe og pludselig sad hun en dag og talte til 10 uden det nogensinde er noget vi har gjort herhjemme. Vi har en bog med "Bamse tæller", men vi har altid kun kigget billeder og kun talt meget lidt, for hun har ikke gidet.

Efter det er kommet lidt på afstand, kan jeg faktisk mærke, at jeg blev vildt ked af, at hun uden overhovedet at snakke med mig antog, at det var noget jeg havde pacet hende til at kunne! :(

:kram Hvis det er nogen trøst, så kan jeg personligt SLET ikke forestille mig dig pace eller presse Anna. Selv hvis I havde lært hende at tælle til ti, så er "lære" jo ikke det samme som "pace" og jeg er sikker på, at I ville have gjort det på Annas præmisser og efter hendes interesse :kiss

Jeg håber, det bare var en uheldig bemærkning fra din mor, men kan godt forstå den var træls :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over hovedpine <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har set videoen af Anna der tæller til 10, og da vi snakkede telefon i går, kom vi ind på den og så sagde hun fandme:"Nu må du altså ikke pace det barn!" :blink

Skide tak, altså! Jeg har INTET haft med det at gøre - jeg vidste hun kunne tælle til 3 og det har hun kunne længe og pludselig sad hun en dag og talte til 10 uden det nogensinde er noget vi har gjort herhjemme. Vi har en bog med "Bamse tæller", men vi har altid kun kigget billeder og kun talt meget lidt, for hun har ikke gidet.

Efter det er kommet lidt på afstand, kan jeg faktisk mærke, at jeg blev vildt ked af, at hun uden overhovedet at snakke med mig antog, at det var noget jeg havde pacet hende til at kunne! :(

Øv :( Hvor tarveligt!

Men tror du ikke, at din mor i bund og grund godt ved, at I ikke har pacet Anna? Men at hun alligevel siger det i en kærlig mening? :unsure Mødre kan nu komme med nogle sjove kommentarer indimellem - sådan bliver vi i forhåbentlig aldrig selv ;)

Sidespring: Skide tak :D Elsker det udtryk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over hovedpine <_<

:kram2

Det er vist bare en møgdag hos jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe tog med til mødregruppe for et par uger siden velvidende at hendes dreng var blevet udsat for smitte af skoldkopper.. Ork! Det kan godt være alle får det og skal igennem det, men jeg er sgu og fandme ikke interesseret i at Elliot skal have det når han er 5 mdr og i forvejen klør sig til blods i panden dagligt pga eksem! Og så vil jeg da også lige brokke over at han er pylret og føles varm :gal jeg får et føl på tværs hvis han er smittet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over at når jeg ENDELIG ligger mig i sengen for at sove, så begynder Ayah at græde :prik nu bliver hun ved med at græde imens hun bare ligger med sutten og kaninen, og har absolut ikke brug for min hjælp til noget - men alligevel græder hun bare!

Pisse irriterende! Jeg er TRÆT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har set videoen af Anna der tæller til 10, og da vi snakkede telefon i går, kom vi ind på den og så sagde hun fandme:"Nu må du altså ikke pace det barn!" :blink

Skide tak, altså! Jeg har INTET haft med det at gøre - jeg vidste hun kunne tælle til 3 og det har hun kunne længe og pludselig sad hun en dag og talte til 10 uden det nogensinde er noget vi har gjort herhjemme. Vi har en bog med "Bamse tæller", men vi har altid kun kigget billeder og kun talt meget lidt, for hun har ikke gidet.

Efter det er kommet lidt på afstand, kan jeg faktisk mærke, at jeg blev vildt ked af, at hun uden overhovedet at snakke med mig antog, at det var noget jeg havde pacet hende til at kunne! :(

Uhhh den fik jeg også at vide med min store datter. Min Emilia var sprogligt som din Anna er.

Og man bliver bare rigtig ked af det når man som forældre, "bare" synger , læser og taler med sit barn. Man kan jo heller ikke ikke bare afvise sit barns nysgerrighed, og lyst til at lære noget nyt.

Stort :kram til dig, bliv i bare ved med at gøre som i gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Det er vist bare en møgdag hos jer :kram2

:kiss Den endte nu sådan ok, men tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over manden/job. Han kommer hjem i går og fortæller han bliver nødt til at arbejde over to dage i næste uge til efter putning. Dvs jeg står alene fra halv syv om morgenen til de begge sover. Grrrr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg kun når til en Tlf svare når jeg ringer til gyn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg kun når til en Tlf svare når jeg ringer til gyn :(

Øv hvor irriterende :(

Hvilken gyn har du? Min gynækolog har ikke telefontid om fredagen, og har ellers kun telefontid fra 12-15.. Sådan nogle telefontider har andre gynækologer måske også? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor irriterende :(

Hvilken gyn har du? Min gynækolog har ikke telefontid om fredagen, og har ellers kun telefontid fra 12-15.. Sådan nogle telefontider har andre gynækologer måske også? :unsure

Er kommet igennem og fik en tid på torsdag, så nu kan jeg slappe af.

Jeg bruger Jørn Rolighed i Skive. Han er jeg tryg ved. Det var dem der hjælpede med at få Marius :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over manden/job. Han kommer hjem i går og fortæller han bliver nødt til at arbejde over to dage i næste uge til efter putning. Dvs jeg står alene fra halv syv om morgenen til de begge sover. Grrrr.

Øv :kram Håber han kan afspadsere lidt næste uge, så han også kan tage ungerne lidt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at jeg ikke har sovet ret meget i nat, og ikke skal sove hjemme de næste to nætter :( Total luksus problem, men kommer virkelig til at savne at putte med K og kunne vække pixie om morgenen  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe tog med til mødregruppe for et par uger siden velvidende at hendes dreng var blevet udsat for smitte af skoldkopper.. Ork! Det kan godt være alle får det og skal igennem det, men jeg er sgu og fandme ikke interesseret i at Elliot skal have det når han er 5 mdr og i forvejen klør sig til blods i panden dagligt pga eksem! Og så vil jeg da også lige brokke over at han er pylret og føles varm :gal jeg får et føl på tværs hvis han er smittet!

Bliver han ammet? For så er han højst sandsynligt uden for smittefare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver han ammet? For så er han højst sandsynligt uden for smittefare

 

Nope, det gør han ikke.. Han har også fået skoldkopper efterfølgende, så han var smittet.. Nu er det bare at vente og se om hun har fået smittet hele mødregruppen.. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram Håber han kan afspadsere lidt næste uge, så han også kan tage ungerne lidt :kram

Tak for kram. Han kan desværre ikke afspadsere, får bare overtidsbetaling. Rigtig øv, når nu tid er det mest værdifulde i disse dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, det gør han ikke.. Han har også fået skoldkopper efterfølgende, så han var smittet.. Nu er det bare at vente og se om hun har fået smittet hele mødregruppen.. :prik

Møj!!! :kram det er altså høfligt lige at ligge en føler ud inden man tropper op med sådan noget <_< tænk hvis man skulle noget vigtigt, besøge nogen på et sygehus, ud at flyve, holde barnedåb/navngivnings fest mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møj!!! :kram det er altså høfligt lige at ligge en føler ud inden man tropper op med sådan noget <_< tænk hvis man skulle noget vigtigt, besøge nogen på et sygehus, ud at flyve, holde barnedåb/navngivnings fest mv.

 

Ja, netop.. Og hun var tisfornærmet over at vi ikke mente hun skulle komme i mødregruppe igår, når han stadig havde blærer.. Jamen for fanden! :prik :gal

Godt Elliot ikke skal i samme vugger som dem, for hun er garanteret sådan en der sender sygt barn afsted hver gang med vilje og smitter hele banden. 

Det er nu ikke engang fordi vi har noget vigtigt - jeg magter det bare ikke oveni hans kløende eksem.. i nat var der blod på sengetøjet fra hans pande :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, det gør han ikke.. Han har også fået skoldkopper efterfølgende, så han var smittet.. Nu er det bare at vente og se om hun har fået smittet hele mødregruppen.. :prik

Aaargh træls!!! :prik :kram Det er fanme dårlig stil af hende! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.