skruk

hvornår

22 indlæg i dette emne

Efter hvor lang tids pb kan man søge læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da begyndte fik vi at vide at hvis der i ter var sket efter 1 år. Kunne vi få hjælp i det offentlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et helt år! det er godt nok lang tid:'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udgangspunktet er et år - det kan så variere til begge sider afhængig af ens alder og ens læges indstilling.

Vi fik tilbuddet efter seks måneder, fordi jeg allerede var en gaaaaammel kone på 31 dengang...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Men altså - fertilitetsbehandling er IKKE nogen fest, så giv naturen en fair chance - det er meget sjovere:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvorfor du gerne vil se en læge. Hvis du har regelmæssige menstruationer, tror jeg der skal gå et år, men har du f.eks. meget lange cyklusser (så der er sandsynlighed for PCO) kan man godt få henvisning til gyn før. Jeg fik henvisning efter 6 mdr. men det kommer helt an på din læge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 23 da vi fik en henvisning efter knap 6 mdr. Og det var pga min megalange cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist pga. PCO og skulle egentlig bare udredes for det. Ved os udviklede det sig bare til at vi kunne få hjælp til at opnå graviditet, der kom INGEN spørgsmål om, hvor længe vi havde prøvet.

Så hvis du "fejler" noget, gælder 1-års regel ikke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har et hold venner som havde prøvet et år, regel mæssig menstration og der havde lægen spurgt hvorfor de ikke var kommet noget før, så de kunne blive testet.

Synes da du/ I skal tage en god snak med lægen omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber helt sikkert også på naturen:) jeg har dog fået rigtig meget medicin i min ungdom,der skulle nedsætte fertiliteten, så er nervøs:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber helt sikkert også på naturen:) jeg har dog fået rigtig meget medicin i min ungdom,der skulle nedsætte fertiliteten, så er nervøs:/

Jeg synes da helt sikkert at netop det, er grund til at søge læge - om ikke andet så for at få at vide i kan selv og din krop ikke har taget taget skade af medicinen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist efter knap 3 måneder pga uregelmæssig mens. Vil da tage en snak med din læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger:) dejligt, at I vil bruge tid på at svare:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til gynækolog ( dog af andre årsager ) men spurgte ham hvor lang tid han synes vi skulle prøve uden at blive undersøgt. Han sagde 1 år - Jeg er 33, vil være 34 når vi har prøvet 1 år, så synes også det føles som lidt lang tid. Skal dog siges at jeg har stabile cyklusser med regelmæssig menstruation, som de andre skriver tror jeg det er anderledes hvis man har uregelmæssige menstruationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også omkring et år henne - da vi kom til samtale på fertillitetsklinikken var der gået 1 år og 2 mdr (man skal lige have taget nogle prøver inden + de havde sommerferie).

En uge efter første undersøgelse på fertillitetsklinikken fandt jeg så ud af at det var lykkedes med egen hjælp :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev henvist næsten med det samme, men vi vidste også, at mandens sædkvalitet var meget dårlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en henvisning, uden at vi prøvede på at lave baby.

Min gyn opfordrede os så til at gå i gang med pb, da det kunne have meget lange udsigter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar:) naturen overraskede os, så jeg er blevet gravid:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar:) naturen overraskede os, så jeg er blevet gravid:)

Yay!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar:) naturen overraskede os, så jeg er blevet gravid:)

Tillykke! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, altså - tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak:) det er et sandt mirakel:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER