SaraLK

fodtøj til efterår/vinter

221 indlæg i dette emne

Jeg fandt et par vinterstøvler i skabet da jeg ledte efter noget andet. Så dem starter vi med og så køber jeg nogle andre hvis han vokser ud af disse. Måske skal han have et sæt termostøvler som ekstra, hvis de andre bliver for våde eller vi glemmer dem i vs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto

Jeg er så småt at begynde at se efter tilbud og hvis jeg finder et godt slår jeg til men ellers venter jeg også så længe som muligt.

Jeg har nemlig fundet Angulus til 475,- ! :o

Men kan ikke finde ud af med mig selv, om hun skal have nogen der er så tunge (men til gengæld også garanteret varme!) :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig fundet Angulus til 475,- ! :o

Men kan ikke finde ud af med mig selv, om hun skal have nogen der er så tunge (men til gengæld også garanteret varme!) :chin:

Hvor har du fundet angulus så billigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik i går købt:

på kids-world.dk, et par fuzzies hjemmesko til 164kr. + et par gummistøvler med lav skaft fra CeLaVi til 90kr.

+

et par prewalkers fra skofus til 350kr og et par begyndersko fra skofus til 200kr.

NU! Tror jeg også lige vi holder en indkøbspause indtil vi kommer tættere på vinteren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du fundet angulus så billigt?

En lille butik i Holte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig fundet Angulus til 475,- ! :o

Men kan ikke finde ud af med mig selv, om hun skal have nogen der er så tunge (men til gengæld også garanteret varme!) :chin:

Jeg kender ikke mærket så godt, men det lyder godt nok billigt!

Jeg synes også det er rigtig svært. Jeg tror lidt jeg går efter Ecco igen i år. De var rigtig gode til Ronja sidste år. Hun har nemlig lange smalle fødder, så de sidder godt og jeg synes ikke de virkede for tunge og hendes fødder holdt sig varme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig fundet Angulus til 475,- ! :o

Men kan ikke finde ud af med mig selv, om hun skal have nogen der er så tunge (men til gengæld også garanteret varme!) :chin:

Er sådan i tvivl om, om vi er ude i et par Ecco eller Angulus. Er super glad for SIlke Elia' begyndersko fra Angulus, men er i tvivl om, om vinterstøvlen bliver grim/utæt/uldforet tråt flad så de bliver kolde osv? Hvilken model havde Anna af dem sidste år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, fik lige købt lækre vinterstøvler til begge drenge, for 500 kr...... HURRA for Børnenes dag i Skoringen :loveshower (at mormor så var med, og synes hun ville give et lille bidrag, og jeg derfor kun måtte til pungen efter 150 kr, var jo næsten endnu mere fantastisk :loveshower )

Jeg tror ikke de får termostøvler alligevel.... Vinterstøvlerne er 100% vandtætte, så det er sådan set spild af penge...

Så nu burde drengene være sko-klar helt til foråret :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laeser rundt omkring at Superfit, Naturino og Primigi ogsaa er gode stoevler... aner ikke om noah har lange, smalle, brede eller hvad nu foedder, men tror de er smalle og skal vist have ham med i en butik efter sko, saa proever vi ogsaa stoevler, saa jeg ved, hvad der kan passe for at kunne koebe online ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Anna har en overgang begyndersko fra Angulus nu.

Hun får et par vintersko fra RAP med tex. De er fantastiske. De er slet ikke så høje som Angulus vinterstøvle (som jo er meget hæmmende for små børns fodaktivitet). En 2 års kan nok sagtens gå i dem, men for een på halvandet er de for voldsomme i mine øjne.

Så hvis vi får rigtig meget sne (som vi har gjort nogle år), så får Anna også en foret gummistøvle med skaft fra AIGLE. Dem kan hun have på de dage. Og de dage hvor det bare er rigtig koldt, kan hun have RAP på.

Smart, hvis jeg selv skal sige det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en overgang begyndersko fra Angulus nu.

Hun får et par vintersko fra RAP med tex. De er fantastiske. De er slet ikke så høje som Angulus vinterstøvle (som jo er meget hæmmende for små børns fodaktivitet). En 2 års kan nok sagtens gå i dem, men for een på halvandet er de for voldsomme i mine øjne.

Så hvis vi får rigtig meget sne (som vi har gjort nogle år), så får Anna også en foret gummistøvle med skaft fra AIGLE. Dem kan hun have på de dage. Og de dage hvor det bare er rigtig koldt, kan hun have RAP på.

Smart, hvis jeg selv skal sige det :)

jeg er så vild med arauto RAP.... Virkelig et lækkert mærke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige bestemt mig for at koebe Myra begyndersko fra Kavat til Noah. De er oeko og garvet uden skidt og kanel - I like :loveshower

Hvis pasformen er god, saa koeber jeg nok Oden vinterstoevler til ham fra samme maerke.

post-2587-0-50354200-1377958399_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er så vild med arauto RAP.... Virkelig et lækkert mærke!

De er super og især deres vinterstøvle er et must til små børnefødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en overgang begyndersko fra Angulus nu.

Hun får et par vintersko fra RAP med tex. De er fantastiske. De er slet ikke så høje som Angulus vinterstøvle (som jo er meget hæmmende for små børns fodaktivitet). En 2 års kan nok sagtens gå i dem, men for een på halvandet er de for voldsomme i mine øjne.

Så hvis vi får rigtig meget sne (som vi har gjort nogle år), så får Anna også en foret gummistøvle med skaft fra AIGLE. Dem kan hun have på de dage. Og de dage hvor det bare er rigtig koldt, kan hun have RAP på.

Smart, hvis jeg selv skal sige det :)

Hvilken model? Synes ikke de fåes så småt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sådan i tvivl om, om vi er ude i et par Ecco eller Angulus. Er super glad for SIlke Elia' begyndersko fra Angulus, men er i tvivl om, om vinterstøvlen bliver grim/utæt/uldforet tråt flad så de bliver kolde osv? Hvilken model havde Anna af dem sidste år?

Hun havde sin fætter Silas´s brugte i den helt klassiske model - og de var virkelig lækre, men tunge!

Angulus vinterstøvle sort 2013 1-t.png

(den her type, men i en 6 år ældre version ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har Arauto RAP sandaler og dem har vi været rigtig glade for, så jeg overvejer også den vinterstøvle, men det virker umiddelbart som om de er ligeså tunge som Angulus? Der står i hvert fald ikke specifikt at de er lette, som ved nogen af de andre :unsure

Louisevibe: RAP fåes i str. 20-25 HER men kun i de lavskaftede modeller - de langskaftede starter ved str. 24.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt finde på at falde for denne her RAP med TEX, uldfoer og lynlås, så den er nem at få af og på!

Arauto%20RAP%20vinterstøvle%20lilla%2081146-t.png

Eller denne her:

80368 sort vinterstøvle rap -t.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tiltaler mig f.eks. at der om denne støvle fra Primigi står:

Super let vinterstøvle i lilla og sort skind og nylon fra Primigi. Støvlen har en GORE-TEX membran som holder sne og sjap ude af støvlen.

Vinterstøvlen har en sort gummisål og forstærkning på støvlesnuden samt en udtagelig indersål af tekstil. Støvlen har et uldfoer i skaftet og et foer af kuntsstof/termomateriale i foden og lukkes nemt med to velcroremme.

Vinterstøvlen er meget let og derfor nem forsmå børn at bevæge sig i.

Rocha vinterstøvle Primigi lilla 2013-t.png

Til gengæld er den ikke så pæn :rolleyes

Og det samme med den her

Superfit vinterstøvle risha 2013-t.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken model? Synes ikke de fåes så småt? :unsure

Mange af modellerne fås ned til str. 20 :) Den hedder ikke noget specielt den model Anna skal have udover at den er med tex og kort skaft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har Arauto RAP sandaler og dem har vi været rigtig glade for, så jeg overvejer også den vinterstøvle, men det virker umiddelbart som om de er ligeså tunge som Angulus? Der står i hvert fald ikke specifikt at de er lette, som ved nogen af de andre :unsure

Louisevibe: RAP fåes i str. 20-25 HER men kun i de lavskaftede modeller - de langskaftede starter ved str. 24.

De har nogle modeller der er meget lavere i skaften hvilket gør bevægeligheden meget større. Selvfølgelig er de tungere end overgangssko, men det er mere skoens udformning der hæmmer end det er vægten. Men i og med at de er lavere i skaftet er de også lettere end de højskaftet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tiltaler mig f.eks. at der om denne støvle fra Primigi står:

Super let vinterstøvle i lilla og sort skind og nylon fra Primigi. Støvlen har en GORE-TEX membran som holder sne og sjap ude af støvlen.

Vinterstøvlen har en sort gummisål og forstærkning på støvlesnuden samt en udtagelig indersål af tekstil. Støvlen har et uldfoer i skaftet og et foer af kuntsstof/termomateriale i foden og lukkes nemt med to velcroremme.

Vinterstøvlen er meget let og derfor nem forsmå børn at bevæge sig i.

Rocha vinterstøvle Primigi lilla 2013-t.png

Til gengæld er den ikke så pæn :rolleyes

Og det samme med den her

Superfit vinterstøvle risha 2013-t.png

Filippa har sandaler fra Primigi og de holder godt.

Synes de lilla støvler er ret fine ;) Omend de slet ikke passer i farven til den lilla flyverdragt :rolleyes

Har du kun set dem på nettet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man er nødt til at have en gummistøvle med foer ved siden af, fordi de ikke er høje nok til meget sne og regn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa har sandaler fra Primigi og de holder godt.

Synes de lilla støvler er ret fine ;) Omend de slet ikke passer i farven til den lilla flyverdragt :rolleyes

Har du kun set dem på nettet?

Ja, jeg har kun set dem på nettet. Jeg er blevet ret habil skoshopper på nettet. Hvis ikke de passer, sender jeg dem retur ;)

Men man er nødt til at have en gummistøvle med foer ved siden af, fordi de ikke er høje nok til meget sne og regn :)

Og det gider jeg bare slet ikke! Et par må være nok og (min ;)) Anna bliver jo 2 år i december, så hun kan godt klare det høje skaft ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har laest godt om de Primigi flere steder og hernede er Primigi jo "Uh-uhhhh" - italiani ;)

Men netop at de skulle vaere lette, ligesom Superfit er det og nogle svaerger til Naturino(ogsaa italiensk).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER