SaraLK

fodtøj til efterår/vinter

221 indlæg i dette emne

Jeg er godt nok ikke helt med i denne undergruppe endnu, men ligger lige mit spørgsmål her også!

.

jeg er virkelig i tvivl om hvor meget forskelligt fodtøj, jeg skal regne med at anskaffe til Luna!

.

hvad regner I med at købe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt et par sko og to par gummistøvler (i forskellig str) til Mar og imorgen vil jeg ind og kigge vinterstøvler og der regner jeg med at købe to par i forskellig størrelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har et par Angulus begynder sko her til sensommeren/efteråret. Så har jeg netop købt er par gummistøvler (til 95 kr i Bilka) til at hoppe i vandpytter i og til ude når det er meget vådt. Og så køber jeg et par gode vinterstøvler når vi nærmer os nattefrost. Hendes fødder kan jo nå at vokse imens og de skal trods alt gerne kunne holde hele vinteren. Det bliver det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie har fået et par begyndersko, og så tænker jeg at han også skal have et par termogummistøvler og et par vinterstøvler....

Ps. Skoringen kører 2 for 1 med børnesko i weekenden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry har er par overgangs sko, gummistøvler, og så skal hun jo også have et par vinterstøvler, men tror altså at jeg venter til oktober, med at købe den, selvom jeg er meget fristet til at købe dem nu, da jeg ved lige præcis hvad for nogle hun skal have. Måske hun også skal have termostøvler, men tror faktisk at hun er for lille i år, så måske næste vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også noget i den retning jeg har tænkt.

sko/støvler til nu her.

et par vinterstøvler + gummistøvler.

men hold nu fast, det er svært at vælge, hvilket mærke man skal gå efter også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et par Ecco sko m høj ankel og velcro lukning - sidste år brugte vi den meget, til køretur, ture i storcenter og lignende!

Jeg har købt viking termo støvler med uld foer. Jeg venter med st købe dyre vinter støvler eller finder dem brugt, sidste år brugte han dem meget lidt. Han foretrak helt klart termo støvlerne og dem vil de også helst have i hans institution. Så jeg gider ikke bruge så voldsomt mange penge på dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt klart tilhænger af Ecco, fordi de sidder godt på mine pigers fødder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ecco duer slet ikke til Valdemars fødder skomæssigt. Men ved ikke om de passer bedre med vinterstøvler. Ellers kigger jeg efter Primigi, det mærke har været godt til Valdemar. Men det er jo meget individuelt (og svært!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ecco duer slet ikke til Valdemars fødder skomæssigt. Men ved ikke om de passer bedre med vinterstøvler. Ellers kigger jeg efter Primigi, det mærke har været godt til Valdemar. Men det er jo meget individuelt (og svært!)

Primigi skulle vist være en lidt bred sko, hvor Ecco er en smal sko, og det passer fint til mine spinkle piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Primigi skulle vist være en lidt bred sko, hvor Ecco er en smal sko, og det passer fint til mine spinkle piger :)

Det lyder rigtigt, Valdemar har brede fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kig lidt på Arauto Rap, de skulle være super gode!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kig lidt på Arauto Rap, de skulle være super gode!

Sådan nogen sandaler har Anna - de er gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din datter er og om hun går. Sidste år gik min datter først omkring 1. Jan, så det var meget begrænset hvor meget støvlerne blev brugt, så jeg er glad for, at jeg ikke gav en formue for dem. Vi havde nogle fra elefanten fra deichmann og de var udmærkede.

Thermøstøvler har jeg ingen erfaring med, men tænker de er super til overgangene fx efteråret.

Men ja som de andre skriver et par sko til smutturene, hvor man opholder sig primært i bil, butik eller lignende og så gummistøvler til efterår og forår.

Jeg ved ikke hvad vi køber til hende i år, men tror også jeg vil vente en månedstid, så størrelsen bliver rigtig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din datter er og om hun går. Sidste år gik min datter først omkring 1. Jan, så det var meget begrænset hvor meget støvlerne blev brugt, så jeg er glad for, at jeg ikke gav en formue for dem. Vi havde nogle fra elefanten fra deichmann og de var udmærkede.

Thermøstøvler har jeg ingen erfaring med, men tænker de er super til overgangene fx efteråret.

Men ja som de andre skriver et par sko til smutturene, hvor man opholder sig primært i bil, butik eller lignende og så gummistøvler til efterår og forår.

Jeg ved ikke hvad vi køber til hende i år, men tror også jeg vil vente en månedstid, så størrelsen bliver rigtig:)

Bare en kommentar til termostøvlerne. Felix var vild glade for de han havde sidste år, da han selv kunne få dem af og på lige som gummistøvlerne. Så vi måtte gemme termostøvlerne, hvis han ikke måtte få dem på, for ellers blev han stik tosset :D

Ville helst have han havde sine vinterstøvler på, da jeg er i tvivl om, hvor vidt termostøvlerne kunne holde fødderne varme, når det er rigtig koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har gummistøvler, et par vinterstøvler fra Ecco, et par korte vinterstøvler fra Naturino, og et par ekstra fra Skofus også :-)

Hun har prøvet dem på, og selvom de pt er lidt for store(undtaget dem fra Skofus) så går hun super fint i dem, og de er lækker kvalitet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare en kommentar til termostøvlerne. Felix var vild glade for de han havde sidste år, da han selv kunne få dem af og på lige som gummistøvlerne. Så vi måtte gemme termostøvlerne, hvis han ikke måtte få dem på, for ellers blev han stik tosset :D

Ville helst have han havde sine vinterstøvler på, da jeg er i tvivl om, hvor vidt termostøvlerne kunne holde fødderne varme, når det er rigtig koldt.

Nå ja - det er smart de selv kan få dem på;) Men jeg tænker også som dig, at de blir for kolde til de hårde vinterdage... Men jeg overvejer også stadig om vi skal ha dem:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din datter er og om hun går. Sidste år gik min datter først omkring 1. Jan, så det var meget begrænset hvor meget støvlerne blev brugt, så jeg er glad for, at jeg ikke gav en formue for dem. Vi havde nogle fra elefanten fra deichmann og de var udmærkede.

Thermøstøvler har jeg ingen erfaring med, men tænker de er super til overgangene fx efteråret.

Men ja som de andre skriver et par sko til smutturene, hvor man opholder sig primært i bil, butik eller lignende og så gummistøvler til efterår og forår.

Jeg ved ikke hvad vi køber til hende i år, men tror også jeg vil vente en månedstid, så størrelsen bliver rigtig:)

Luna bliver 1 år, her d. 24. September og rejser sig op ved ting og går rundt ved dem..... hun kan stå selv i få sek. af gangen, så hendes balance er ret god! - håber da på at hun går inden så længe! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt et par sko og to par gummistøvler (i forskellig str) til Mar og imorgen vil jeg ind og kigge vinterstøvler og der regner jeg med at købe to par i forskellig størrelse :)

Jeg fik så købt to par termostøvler og to par vinterstøvler. Jeg er bare SÅ meget i tvivl om størrelsen :unsure

Har købt 23 og 24. Han bruger 23 i sko nu og de er lidt store, men slet ikke voldsomt store. Er sådan i tvivl om jeg skulle have købt 24 og 25 i stedet, for der er jo lunt endnu og vinteren er jo lang :unsure Men omvendt har jeg allerede købt et nr for stort, og han skal jo heller ikke svømme i dem. Argh jeg synes det er svært, hvad gør I andre med størrelser? Jeg aner jo ikke, hvor meget hans fod vokser det næste halve år :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik så købt to par termostøvler og to par vinterstøvler. Jeg er bare SÅ meget i tvivl om størrelsen :unsure

Har købt 23 og 24. Han bruger 23 i sko nu og de er lidt store, men slet ikke voldsomt store. Er sådan i tvivl om jeg skulle have købt 24 og 25 i stedet, for der er jo lunt endnu og vinteren er jo lang :unsure Men omvendt har jeg allerede købt et nr for stort, og han skal jo heller ikke svømme i dem. Argh jeg synes det er svært, hvad gør I andre med størrelser? Jeg aner jo ikke, hvor meget hans fod vokser det næste halve år :unsure

Jeg venter ganske enkelt med at købe til oktober/når nattefrosten nærmer sig. Så har vi forhåbentligt et bedre billede af, hvilken størrelse hun skal have. Og så tror jeg, at man siger, at der skal være større voksetillæg i vinterstøvler end sko?

Se link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter ganske enkelt med at købe til oktober/når nattefrosten nærmer sig. Så har vi forhåbentligt et bedre billede af, hvilken størrelse hun skal have. Og så tror jeg, at man siger, at der skal være større voksetillæg i vinterstøvler end sko?

Se link

:ditto Jeg venter med at købe i hvert fald en måned endnu og også gerne 2. Nu går hun jo stadig ofte i sandaler og med de ryk hun tager voksemæssigt, så vil jeg gerne vente så længe som muligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har koebt gummistoevler i naturgummi fra Celavi i en str stoerre, end han bruger nu. Det regner ikke saa meget, at de skal paa nu. Jeg koeber nok en lille uldsaal til dem, hvis de bliver ved med at vaere for store.

Nu koeber jeg snart et par vintersko og siden et par stoevler, men dem venter jeg ogsaa med til det virker logisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter ganske enkelt med at købe til oktober/når nattefrosten nærmer sig. Så har vi forhåbentligt et bedre billede af, hvilken størrelse hun skal have. Og så tror jeg, at man siger, at der skal være større voksetillæg i vinterstøvler end sko?

Se link

Jeg venter også til oktober

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Jeg venter med at købe i hvert fald en måned endnu og også gerne 2. Nu går hun jo stadig ofte i sandaler og med de ryk hun tager voksemæssigt, så vil jeg gerne vente så længe som muligt!

Jeg synes faktisk det sværeste er at skulle vælge mellem let og tung støvle - let er jo klart at foretrække, men det betyder desværre ofte, at de heller ikke er så varme <_< Sidste år havde Anna en 'billig' Ali-støvle og den var dejlig let og perfekt, fordi det jo faktisk var hendes første rigtige 'sko'. Men da det blev januar/februar og RIGTIG koldt, var de bare slet ikke varme nok og det var heldigt jeg havde lånt fætter Silas´ aflagte Angulus der passede sidst på vinteren da hun var bedre til at gå - de holdt fint hendes fødder varme.

Den afvejring synes jeg virkelig er svær! Og så også det med smalle og brede fødder <_<

Annas fødder er nu 14,7 cm, hendes sandaler er ca. 15,5cm og de passer fint, så jeg er ret sikker på vi skal have vinterstøvler i str. 25, der ligger omkring 16cm - så er de nok lidt store først på sæsonen, men ikke for meget og de kan holde helt til foråret.

Spørgsmålet er jo så bare hvilket mærke man skal gå efter. Angulus er fantastisk lækker og varm, men også meget bred og virkelig tung :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Jeg venter med at købe i hvert fald en måned endnu og også gerne 2. Nu går hun jo stadig ofte i sandaler og med de ryk hun tager voksemæssigt, så vil jeg gerne vente så længe som muligt!

:ditto

Jeg er så småt at begynde at se efter tilbud og hvis jeg finder et godt slår jeg til men ellers venter jeg også så længe som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER