SaraLK

fodtøj til efterår/vinter

221 indlæg i dette emne

Du skulle have set hendes ansigt, da jeg sagde vinterstoevler med uld indeni :blink+ :P Men saa forstod hun, da jeg sagde, at vi bor ca. 20 km laengere ind i dalen, altsaa oppe i de der bjerge, hihi :rolleyes

Noahs foerste sandal var str 18. Jo, hans foedder er "piccini", altsaa ret smaa og smalle :)

Jeg skal lige have hoert boernelaegen, om hun synes, han er en anelse hypermobil(ligesom sin mor), for saa stiller jeg hoeje krav til hans sko....

Edit: Begyndersko maa anyway ikke have mere end 0,5 til 1 cm voksetillaeg... saa mon ikke 21 er fint til Silke Elia ;)

Hvis jeg skulle koebe de Kavat i str. 20, ville der vaere 0,5 cm og det synes jeg er lige paa graensen....

Ja, kan lige se det for mig. Men kan nemlig godt huske I havde en del sne sidste år. Så snesko skal der altså til!

Hun har 7-8 mm nu, så jo det er helt fint. De passer helt perfekt. Men er i tvivl om, hvor stor vinterstøvlen skal være.

Silke Elia tror jeg også har lidt tendens til hypermobilitet - ligesom jeg selv, så er også meget obs på skoene. Derfor vil jeg også rigtig gerne finde en vinterstøvle med snørre i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, kan lige se det for mig. Men kan nemlig godt huske I havde en del sne sidste år. Så snesko skal der altså til!

Hun har 7-8 mm nu, så jo det er helt fint. De passer helt perfekt. Men er i tvivl om, hvor stor vinterstøvlen skal være.

Silke Elia tror jeg også har lidt tendens til hypermobilitet - ligesom jeg selv, så er også meget obs på skoene. Derfor vil jeg også rigtig gerne finde en vinterstøvle med snørre i.

Noahs foedder er 11,5 cm eller 11,7 alt efter fod. Saa synes jeg, der er langt op til 13 cm, men nu proever jeg. Han skal jo ikke doed og pine bruge begge dele nu og her, saa hvis der gaar en maaned mere vil han vel passe dem.

Jeg ved det ikke, men han er virkelig stretchy i forhold til hans faetter. Det maa hende boernelaegen vel kunne sige lidt mere om...

De havde ogsaa sne nede i den by, men de bruger ikke saa meget vinterstoevler, mere saakaldte vintersko, som man jo bare ville kalde sko i DK :P Saa hvad de goer med boern i sne, det ved jeg ikke. Mit barn faar vinterstoevler af en art, for det er jo ikke kun sne, der giver kolde fusser. Det er dyrt, men saadan er det jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ML, laekre stoevler til dine piger :loveshower

Er det Isabellas foedselsdag idag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ML, laekre stoevler til dine piger :loveshower

Er det Isabellas foedselsdag idag?

Nope- det var i starten af juli ;) Jeg har bare ikke fået rettet tickeren- og forstår måske ikke helt, af hun bliver 5 ÅR næste gang :D

Støvlerne er vildt lækre! Og Karo passer dem og ser ikke ud som om hun synes de er tunge ;)

Vi prøvede lige hele vintergarderoben i går.

ZbhxEGn.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope- det var i starten af juli ;) Jeg har bare ikke fået rettet tickeren- og forstår måske ikke helt, af hun bliver 5 ÅR næste gang :D

Støvlerne er vildt lækre! Og Karo passer dem og ser ikke ud som om hun synes de er tunge ;)

Vi prøvede lige hele vintergarderoben i går.

ZbhxEGn.jpg

Nåååååååh, lille elskling, altsaa - hvor er hun dog nuser :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mellemtiden har jeg fundet ud af at Living Kitzbuhel hjemmesko er gode til smalle babyfoedder, saa dem har jeg bestilt i en 21, for han kan bruge sine Bobux indtil det bliver koldt nok til uldfutter.

Anna havde Living Kitzbuhel sidste år og jeg har også fundet denne sæsons frem - de er fantastiske! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna havde Living Kitzbuhel sidste år og jeg har også fundet denne sæsons frem - de er fantastiske! :yay

I know! Der var 15 euros forskel paa roed og blaa, saa nu faar han dem altsaa i roede... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi taget første etape af 'prøv vinterstøvler' - det er nødt til at foregå i etaper, da Anna IKKE er fan! <_< Hun klarede det dog virkelig fint i dag og damen fik lov til at flytte på hendes fod så hun kunne måle sål og alt muligt :)

Min mavefornemmelse var rigtig - Angulus er alt for bred til Anna. De er store og klodsede og ser virkelig ikke ud som om de er behagelige for hende :(

Så jeg har helt sikkert fundet ud af, at det skal være normal bredde. Vi prøvede ikke RAP i dag, men jeg kan se de hører til den brede ende, selvom de ikke er så brede som Angulus og derfor er jeg også lidt loren ved de RAP jeg ellers havde forelsket mig i, for da jeg derudover løftede på Angulus-støvlen i dag, blev jeg virkelig overrasket over hvor tung sådan en støvle i str. 25/26 er og RAP er samme surdej med 100% læder :(

Jeg har nemlig også fundet en meget smal RAP-model jeg synes er fin, men ved ikke om den bliver FOR smal og om ikke den måske er for høj? (favorit til venstre og smal model til højre)

80368%20sort%20vinterstøvle%20rap%20-t.pngrap%20vinterstøvle%2082051%20sort-t.png

Jeg må derfor overveje andre alternativer. Anna har altid haft varme fødder og jeg tror derfor det vil være vigtigere at prioritere støvlens vægt fremfor uldfoer. Så næste etape bliver SuperFit og Primigi, der begge forhandles i Skoringen - har særligt kik på dem nedenfor. Derudover ved jeg hvor der ligger en RAP-forhandler i Lyngby og vi er nok nødt til at slå et smut forbi der også :rolleyes

Jeg bekymrer mig også lidt over, at Anna er så mega platfodet og derfor falder meget indad på sine fødder. Hvis man vælger en sko der ikke er skind, vil der ikke være ligeså meget støtte. På den anden side har hun jo heller ikke støtte i sine alm. overgangssko :chin: Tror vi det er noget jeg skal bekymre mig om?

00044%20superfit%20vinterstøvle%20lilla-t.pngPrimigi%20vinterstøvle%20Ginger%20222-t.png

Er I andre kommet videre? Hvad har I valgt? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kommet videre, men vi har ogsaa stadig sandaler paa de fleste dage :D

Men altsaa, jeg har nu set Primigi i skind med uldfoer paa en eller anden side, jeg taeskede igennem. Det samme med flere Naturino-modeller, som er gode til ikke-brede foedder og giver ekstra god stoette. Kender du godesko.dk? Der kan du maaske faa lidt hjaelp til stoevler, der passer til Annas foedder, hvis du er bekymret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten passer Kavat skoene saa fint til Noahs fod nu, hvor han naesten er vokset ud af sine sandaler og sommeren virkelig er paa retur hernede fra maaske imorgen.... De er ikke saa smalle igen, faktisk, men de er lige saa Noahs lille fod virker til at have den rette stoette deri og der er god plads fortil. Godt, jeg tog med snoere, men M skal lige laere, at det ikke oedelaegger foden, hvis han strammer snoren lidt til. Jeg vil ikke vaere bleg for at proeve Kavat som vinterstoevle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kommet videre, men vi har ogsaa stadig sandaler paa de fleste dage :D

Men altsaa, jeg har nu set Primigi i skind med uldfoer paa en eller anden side, jeg taeskede igennem. Det samme med flere Naturino-modeller, som er gode til ikke-brede foedder og giver ekstra god stoette. Kender du godesko.dk? Der kan du maaske faa lidt hjaelp til stoevler, der passer til Annas foedder, hvis du er bekymret?

Nej, den side kender jeg ikke, men har lige snuset lidt og se nu her, hvad jeg fandt. Hvor ER den lækker! Og de påstår den er almindelig i bredden?!

81-80492-07.1-t.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, den side kender jeg ikke, men har lige snuset lidt og se nu her, hvad jeg fandt. Hvor ER den lækker! Og de påstår den er almindelig i bredden?!

81-80492-07.1-t.JPG

Den ER nemlig laekker og lige Anna('s mor ;) )

Men staar der ikke normal TIL bred i det normal-bred? Skriv da til hende, jeg har laest om den butik et par gange nu og at der er god hjaelp at hente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og altsaa, siden er tilegnet dem, der har behov for ekstra stoette, ogsaa platfod! Noah er muligvis en anelse hypermobil, ligesom mig, saa derfor lanede jeg egentlig derinde... :)

De har ogsaa netsko.dk, som er for almindelige standardfoedder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er endt med Ecco til Ronja. De var rigtig gode til hende sidste år og da jeg fandt dem på tilbud i år skyndte jeg mig at købe :)

Er de fleste børn ikke platfodet til at starte med og så ændre det sig med tiden? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig helt lost.... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi går efter superfit eller Ecco til Caroline, det er ihvertfald de mærker vi indtil videre har brugt til hendes sko og sandaler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Ecco vinterstøvler og Bykier overgangsstøvler. Så vidt jeg er informeret er er fleste børn platfodet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, foden er platfoddet og vil langsomt selv danne svang. Derfor skal sko til smaa heller ikke have svang. Men nogle boern forbliver platfodet lidt laengere og har derfor brug for esktra stoette, som jeg har forstaaet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev der handlet vinterstøvler til Luna!

:) Nu håber jeg de passer, ellers må jeg jo sende dem tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har mailet lidt med en sød dame fra Godesko og har sendt hende billeder af Annas fødder. Venter spændt på svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem er jeg spaendt paa at hoere mere om :)

jeg fik et opkald af Sara fra purebaby i eftermiddags... Størrelsen jeg har bestilt, er desværre udsolgt, så vi snak kede lidt frem og tilbage om fod, barn, model osv. Og blev enige om at vi prøver et nummer mindre i samme model som først bestilt, da jeg havde bestilt et nummer større end hun bruger nu! Så må jeg se om jeg så bliver nødt til at købe en model i et nummer større, senere på vintersæsonen :) hun fortalte at det er den vinterstøvle de her, som er bedst egnet til helt små, som lige et begyndt at gå, da de er gode bløde i sålen. hun sender i morgen, skal nok give melding tilbage når vi har fået dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mailet lidt med en sød dame fra Godesko og har sendt hende billeder af Annas fødder. Venter spændt på svar :)

spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER