SaraLK

fodtøj til efterår/vinter

221 indlæg i dette emne

Er sådan i tvivl om hvad str jeg købe til hende, hun har en Ecco overgangssko nu i 22 som der stadigvæk er et godt stykke at vokse i.

Køber jeg vinterstøvlen i 22 passer den måske ikke vinteren ud, men køber jeg den i 23 kommer hun til at svømme i den i starten, fordi der er 8 mm mere voksetillæg ud over det voksetillæg der er i forvejen. :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er sådan i tvivl om hvad str jeg købe til hende, hun har en Ecco overgangssko nu i 22 som der stadigvæk er et godt stykke at vokse i.

Køber jeg vinterstøvlen i 22 passer den måske ikke vinteren ud, men køber jeg den i 23 kommer hun til at svømme i den i starten, fordi der er 8 mm mere voksetillæg ud over det voksetillæg der er i forvejen. :help

Nå er blevet enig med mig selv om, efter en snak med en skoekspidient at jeg satser på en str 23, så passer de forhåbentlig hele vinteren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke putte en uldsaal i?

Der er jo nogen, der siger 2 cm i vokse for vinterstoevler, men jeg ville selv ikke goere det til mit barn... Men med tanke paa saal og tykke sokker, jo, saa 2 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ved jeg om Silke Elia har en smal/normal eller bred fod? :unsure

Er sådan i tvivl om hvad jeg skal købe. I Viborg synes jeg ikke jeg kan finde et ordentligt udvalg, men synes samtidig det er svært at købe på nettet.

Hun har Angulus begyndersko, men de må ikke være bredere, så Angulus vinterstøvler skal det i hvert fald ikke være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ved jeg om Silke Elia har en smal/normal eller bred fod? :unsure

Er sådan i tvivl om hvad jeg skal købe. I Viborg synes jeg ikke jeg kan finde et ordentligt udvalg, men synes samtidig det er svært at købe på nettet.

Hun har Angulus begyndersko, men de må ikke være bredere, så Angulus vinterstøvler skal det i hvert fald ikke være.

Medmindre det er den smalle model, maaske? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke putte en uldsaal i?

Der er jo nogen, der siger 2 cm i vokse for vinterstoevler, men jeg ville selv ikke goere det til mit barn... Men med tanke paa saal og tykke sokker, jo, saa 2 cm.

God ide med en uldsål.

Min mor har en veninde der strikker uldsokker, og jeg har lige bestilt 2 par :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil disse evt. være varme nok her til vinter?

http://www.angulus.dk/begynder/b2361-1.html

Anabella går ikke selv endnu, så vil gerne vente så længe som muligt med "rigtige" sko/støvler, men det bliver jo pludselig KOLDT!

Indtil videre er hun fin varm i overtræksfutter med foer, og bare med strømper under.. Men synes hun går lidt mærkeligt i dem - men måske det var fordi hun gik i græs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ved jeg om Silke Elia har en smal/normal eller bred fod? :unsure

Er sådan i tvivl om hvad jeg skal købe. I Viborg synes jeg ikke jeg kan finde et ordentligt udvalg, men synes samtidig det er svært at købe på nettet.

Hun har Angulus begyndersko, men de må ikke være bredere, så Angulus vinterstøvler skal det i hvert fald ikke være.

Jeg synes også det var svært at afgøre bredden. Jeg sendte billeder til sundesko.dk og hun kunne så sige, at hun sagtens kan se Annas behov for ekstra støtte (pga. hun er meget platfodet) og sagde samtidig, at Annas fod har normal bredde, da den nedfaldne inderfod gør den bred. Kan du ikke tage hende med til byen og prøve nogen forskellige modeller, så du får en fornemmelse af hvad der er godt og skidt og så købe på nettet ud fra det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter snak med sundesko er jeg nu nede og skal vælge mellem

Richter, der er let og alm. bredde og derfor godt kan klare lidt ekstra voksetillæg uden at være for voldsom i starten

Richter2034-221-3501Pink1-t.jpg

Eller RAP, der er normal-bred og lidt tungere og derfor ikke kan have så meget voksetillæg og jeg risikerer at skulle købe støvler igen til januar/februar - men de er SÅ fine!

81-80492-07.1-t.JPG

Og en sporty RAP, der også er let

72004-12.1-t.JPG

Nu skal jeg lige have målt Annas fod igen og så må jeg vælge. Lige nu hælder jeg mest til den lilla RAP (med den lilla Molo flyverdragt til :wub) og så må jeg jo købe igen til vinter :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, jeg kan godt forstaa, du haelder til den lilla stoevle til Anna og den lilla molodragt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er de vandtætte?

de er nok semi.... Det er ruskind, så de behøver en go omgang imprenring (staves?) inden brug!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det var svært at afgøre bredden. Jeg sendte billeder til sundesko.dk og hun kunne så sige, at hun sagtens kan se Annas behov for ekstra støtte (pga. hun er meget platfodet) og sagde samtidig, at Annas fod har normal bredde, da den nedfaldne inderfod gør den bred. Kan du ikke tage hende med til byen og prøve nogen forskellige modeller, så du får en fornemmelse af hvad der er godt og skidt og så købe på nettet ud fra det?

Jo, det må jeg nok hellere. Kan bare kun finde Angulus (bred, langskaftet) eller Ecco. Og er ret sikker på det ikke skal være nogen af delene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige modtaget de lækreste støvler fra Bobux! Og de passer bare perfekt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg er stadig helt lost,selvom jeg har læst hele denne tråd... der er SÅ meget forskelligt at vælge imellem og det ene er dyrere end det andet. Kan næsten ikke overskue det. Kan man overhovedet få noget der er ordentlig til en nogenlunde pris?

Har set at disse er på tilbud og de er testet af ForbrugerLab, men er det for billigt? Og så ved jeg jo slet heller ikke om de vil være gode til Lise (for smal, for bred, for høj osv?). https://webshop.coop...ern%2Fboernesko

friends-tex-stoevle-soelv-pink-str-21-35.jpg?id=6375398&w=260&h=260

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg er stadig helt lost,selvom jeg har læst hele denne tråd... der er SÅ meget forskelligt at vælge imellem og det ene er dyrere end det andet. Kan næsten ikke overskue det. Kan man overhovedet få noget der er ordentlig til en nogenlunde pris?

Har set at disse er på tilbud og de er testet af ForbrugerLab, men er det for billigt? Og så ved jeg jo slet heller ikke om de vil være gode til Lise (for smal, for bred, for høj osv?). https://webshop.coop...ern%2Fboernesko

friends-tex-stoevle-soelv-pink-str-21-35.jpg?id=6375398&w=260&h=260

hvor meget må de koste? For purebaby.dk har nogle modeller på tilbud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor meget må de koste? For purebaby.dk har nogle modeller på tilbud!

Det ved jeg ikke helt, men havde håbet på at kunne holde mig under 500 kr. Tænker også at jeg bliver nødt til at have et par "alm." sko også? Eller er der nogen af jer der KUN har vinterstøvler til dem her om vinteren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke helt, men havde håbet på at kunne holde mig under 500 kr. Tænker også at jeg bliver nødt til at have et par "alm." sko også? Eller er der nogen af jer der KUN har vinterstøvler til dem her om vinteren?

så er der i hvert fald lidt at kigge på, ved purebaby! :) jeg tror bare vi holder os til vinterstøvlerne og så de sko vi har nu + hjemmesko :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er der i hvert fald lidt at kigge på, ved purebaby! :) jeg tror bare vi holder os til vinterstøvlerne og så de sko vi har nu + hjemmesko :)

Har lige kigget og alle vinterstøvlerne derinde er alt for store i str. til Lise :( Hun bruger str. 20 i sko lige nu, men tror snart hun vokser ud af dem, så derfor tænker jeg at jeg bliver nødt til at købe både et par alm. sko og vinterstøvler til hende - enten i str. 21 eller 22...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige kigget og alle vinterstøvlerne derinde er alt for store i str. til Lise :( Hun bruger str. 20 i sko lige nu, men tror snart hun vokser ud af dem, så derfor tænker jeg at jeg bliver nødt til at købe både et par alm. sko og vinterstøvler til hende - enten i str. 21 eller 22...

jeg smider lige et link, til dem som Luna skulle ha, hvis hun nu gik og havde gjort det et stykke tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://www.purebaby....-str-21-29.htmlsynes de er super fine... Men nu kender jeg jo ikke din smag, Mette A

Dem kiggede jeg også på og det kunne sagtens blive dem :) jeg er så bare lidt i tvivl om når hun nu skal til op i str. 21 i sko om vinterstøvler så bør være en str. større end det? For de her er kun i str. 21

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem kiggede jeg også på og det kunne sagtens blive dem :) jeg er så bare lidt i tvivl om når hun nu skal til op i str. 21 om vinterstøvler så bør være en str. større end det? For de her er kun i str. 21

tja... Mål hendes fod! Der er vist indvendige mål på støvlen derinde :) de kloge siger at der skal være 2cm voksletillæg.... Men det synes jeg er ret meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt denne fra angulus.

Derudover har vi købt termostøvler til at have henne i vuggestuen.

Så har hun et par overgangs støvler uden foer. :-D

post-3734-0-35122600-1380798709_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt denne fra angulus.

Derudover har vi købt termostøvler til at have henne i vuggestuen.

Så har hun et par overgangs støvler uden foer.  :-D

hvor er de fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER