Pumpkins

Overgangssko?

12 indlæg i dette emne

Vi har fået gavekort til en skobutik til Karla, og i den forbindelse kom vi til at snakke om, hvilke sko hun skulle have.

Hun har sandaler og snart gummistøvler, og så var den umiddelbare tanke, at hun skulle have nogle gode vinterstøvler. Men så læste jeg om overgangssko, altså nogle lukkede, men ikke lune sko - en mellemting mellem vinterstøvler og sandaler.

Men er det nødvendigt, eller er det en luxusting, når nu vi køber nogle vinterstøvler, der er gode til at temperere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har overgangssko til Anna - til når det er for koldt til sandaler, men slet ikke koldt nok til vinterstøvler. Dvs. alt mellem 5 og 15 grader ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ladet mig fortælle at man ikke bør bruge vinterstøvler før der er nattefrost. Så jeg finder det højst relevant at have et par lukkede sko - synes ikke gummistøvler skal være en hverdagssko.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid købt sko til forår og efterår til mine. Det er snart koldt for små fusser at gå i sanddaler, og vinterstøvler syns jeg ikke skal i brug før det er rigtig koldt. Ellers holder vinterstøvlerne altså heller ikke hele sæsonen, da særlig hvis vi får en lang vinter som sidste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at det er ved at være nødvendigt med et par alm. sko - gerne med god støtte omkring anklen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores yngste på knap 2, har Ecco snøresko som overgangssko. De skal dog snart skiftes ud, da de er blevet lidt små. Vores pige på 4, har også overgangssko. Hun har Hummel basketstøvler, ligesom storebror på 10 år har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en lukket sko fra Bundgaard :)

Jeg er lidt skeptisk overfor hvor slidte de når at blive, men jeg tænker omvendt at jeg jo heller ikke selv hopper direkte fra sandaler til vinterstøvler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at have en tumling, så tænker jeg, at de skal have noget mellem sandaler og vinterstøvler. For mit eget vedkommende går der længe fra jeg er hoppet ud af sandalerne til jeg hopper i vinterstøvlerne, så tænker det må være det samme for børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige købt ecco snørresko med høj ankel (kan man sige det?) til Marius. Og selvom han lige har lært at gå, har han ikke problemmer med at gå i dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt ikke en luksus ting med sko. Vi kan ikke undvære dem. Vi har bare kondisko lignende sko til Felix, men han er også 2 1/2 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt man har forumet :) Det ser ud til, at vi skal ud at købe sko her en af dagene - men en pige kan jo aldrig have for mange sko ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Ecco sko m velcro og høj ankel. Sidste vinter brugte vi også sko, hvis vi skulle ud på en lille tur i bil eller lave en indendørs aktivitet. Så vi bruger både sko og støvler om vinteren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER