Barbamama

Er I begyndt at kigge efter uld?

290 indlæg i dette emne

Haha ej hvor godt Kamilla! Så blev du "omvendt" alligevel ;) :P Går ud fra hun godt kan tåle det så?

Jeps, hun har både haft en engel uld/silke body på og også en joha uld body + natdragt i uld/silke og hun har slet ikke reageret på det! Er spændt på, om hun reagerer på de huer jeg har købt, for hendes eksem er oftest i hovedbunden..

Jeg har også købt lidt uld undertøjs halløj til mig selv, til de kolde dage på stadion og i sne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har taget vores IoBio-body´er i brug og hun har haft en på non-stop siden. LOVE THEM! :)

Er også super glade for mine.. Hun er virkelig lækker lun og ikke fugtig! I like! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IoBio er også helt klart de bedste vi har herhjemme! Og så uld/silke natdragten fra Joha :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også bestilt fra storchebarn, yeay! Nu glæder jeg mig bare til bodyerne kommer. Hvorfra køber i strømpebukser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også bestilt fra storchebarn, yeay! Nu glæder jeg mig bare til bodyerne kommer. Hvorfra køber i strømpebukser?

Jeg har købt legginds fra Iobio og Strømpebukser fra Selana på purebaby.dk :) - der var nemlig ikke rigtig i den størrelse jeg skulle bruge på cambridgebaby.co.uk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, IoBio - tynd, laekkert, bloedt og varmt!

Jeg har leggings fra IoBio til Noah, men skal lige have et enkelt par stroempebukser til ham ogsaa. Hvis jeg kan finde de Selana... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, hun har både haft en engel uld/silke body på og også en joha uld body + natdragt i uld/silke og hun har slet ikke reageret på det! Er spændt på, om hun reagerer på de huer jeg har købt, for hendes eksem er oftest i hovedbunden..

Jeg har også købt lidt uld undertøjs halløj til mig selv, til de kolde dage på stadion og i sne :D

Haha KLASSE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om alle ved det, men jeg har i hvert fald fået øjnene op for at der er en del penge at spare på at købe uld på tyske og engelske hjemmesider :)

(Tak Camillat :kram2 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om alle ved det, men jeg har i hvert fald fået øjnene op for at der er en del penge at spare på at købe uld på tyske og engelske hjemmesider :)

(Tak Camillat :kram2 )

selv tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt en super god artikel om hvad der er op og ned i forhold til superwash. Synes den virker ret professionel og neutral :)

Link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt en super god artikel om hvad der er op og ned i forhold til superwash. Synes den virker ret professionel og neutral :)

Link

Den er super ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt en super god artikel om hvad der er op og ned i forhold til superwash. Synes den virker ret professionel og neutral :)

Link

:super Præcis sådan en artikel man mangler, der forholder sig sagligt uden at prædike! Og indlægget fra i går med gennemgang af mærkerne er virkelig god!!

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er fin, men ja, der er bare ikke skrevet om hensyn til miljoet ved superwash-behandlingen. Og der staar jo faktisk skrevet, at det er ligesaa godt som GOTS-certificeret uld, og den koeber jeg ikke. Sidder selv i merinouldsokker fra Melton nu, som kan vaskes ved 40 grader, saa det er ikke, at jeg ikke vil bruge den uld. Mine foedder har ogsaa haft det varmt og rart i dag, modsat igaar, hvor de havde bomuld paa. Men der er altsaa en ret paen forskel paa det uldundertoej, jeg har til Noah, min GOTS-certifocerede uldsweater fra People Tree og saa de her sokker i superwash :rolleyes

Men jeg gentager - det er GODT, at der findes miljoemaerker og at der i det hele taget findes uld - Superwash eller GOTS :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig med dig Camillat, at der da helt sikkert er en forskel :) Spørgsmålet er så bare, om man er villig til at betale det ekstra - det er jo en vurdering, der er op til den enkelte at tage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om det er det rette sted at spørge, men jeg er sådan kommet i tvivl angående strømpebukser. Hvad vil i anbefale til næsten 7 måneder baby, uld, uld/bomuld eller bare bomuldsstrømpebukser. Han skal ikke ud og lege i sne i flyverdragt (i hvert fald ikke særlig meget ;) ) - han kommer nok primært til at bruge vinteren med at lege rundt inde på gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om det er det rette sted at spørge, men jeg er sådan kommet i tvivl angående strømpebukser. Hvad vil i anbefale til næsten 7 måneder baby, uld, uld/bomuld eller bare bomuldsstrømpebukser. Han skal ikke ud og lege i sne i flyverdragt (i hvert fald ikke særlig meget ;) ) - han kommer nok primært til at bruge vinteren med at lege rundt inde på gulvet.

Jeg ville nok ikke bruge formuer på lækre uldstrømpebukser :unsure

Når først han begynder at kravle, så slider han dem op og gør dem grimme i løbet af nul komma 5.

Alle Theas strømpebukser og bukser er SÅ grimme på knæene, jeg har både prøvet uld strømpebukser, uld/bomuld og ren bomuld.. og der er bomulden altså det der holder sig pænest i længst tid. Hendes uldstrømpebukser er kun 2 uger gamle pg hun har haft dem på ca. 4-6 gange og de er allerede meget fnuldrede og grimme på knæene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige bruge tråden til at slå et slag for mødrehjælpen. Ud over brugt tøj har de også nogle frivillige der strikker til butikken. Har lige købt en lækker ny hjemmestrikkede trøje i 100% uld til en rund 50'er :super De havde også djævlehuer til ca samme pris og strømper til 5-30 kr, hvor der også var nogle i uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om det er det rette sted at spørge, men jeg er sådan kommet i tvivl angående strømpebukser. Hvad vil i anbefale til næsten 7 måneder baby, uld, uld/bomuld eller bare bomuldsstrømpebukser. Han skal ikke ud og lege i sne i flyverdragt (i hvert fald ikke særlig meget ;) ) - han kommer nok primært til at bruge vinteren med at lege rundt inde på gulvet.

Jeg havde et par uldstroempebukser og to par bomuldsstroempebukser til Noah sidste vinter. Bomuld brugte vi kun, naar uldparret var til vask, ellers boede han i dem under sine bukser/heldragter. De blev fnulrede og det er ikke paent, nej, men hvis det er til under andet, saa er jeg bedoevende ligeglad. I aar har vi leggings fra IoBio(som foerst faas fra str 86/92 eller noget i den stil) og de er fine til formaalet - og fnuldrer ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det ideelt at behandle sit uldtøj, inden man tager det i brug? Skal det vaskes først i lanolin eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt en super god artikel om hvad der er op og ned i forhold til superwash. Synes den virker ret professionel og neutral :)

Link

Fedt tak for link, men jeg er stadig ikke helt afklaret hvad angår superwash. Jeg synes ikke hun er upartisk, hvis hun er sælger hos smartkids?

Dernæst stemmer hendes forklaring omkring superwash behandlingen og den beskrivelse af selv samme fra The European Commision ikke overens?

Jeg er stadig forvirret. Men vi har nu en natdragt i superwash herhjemme, da det er smartest hvis man er "ude for uheld", og den fungerer upåklageligt i følge min overbevisning - desværre kan jeg ikke spørge barnet...endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om alle ved det, men jeg har i hvert fald fået øjnene op for at der er en del penge at spare på at købe uld på tyske og engelske hjemmesider :)

(Tak Camillat :kram2 )

Links?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et par uldstroempebukser og to par bomuldsstroempebukser til Noah sidste vinter. Bomuld brugte vi kun, naar uldparret var til vask, ellers boede han i dem under sine bukser/heldragter. De blev fnulrede og det er ikke paent, nej, men hvis det er til under andet, saa er jeg bedoevende ligeglad. I aar har vi leggings fra IoBio(som foerst faas fra str 86/92 eller noget i den stil) og de er fine til formaalet - og fnuldrer ikke ;)

Ok tak :kram2 - jeg ville bare blive ret ærgerlig hvis de gik i stykker hurtigt nemlig. Men bukserne udover må da tage det værste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det ideelt at behandle sit uldtøj, inden man tager det i brug? Skal det vaskes først i lanolin eller hvordan?

Jeg har vasket mit i uldvaskemiddel på uldprogram i vaskemaskinen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmestrikket silkeuld undertrøje - så blev den første endelig færdig:

post-3655-0-53927900-1381475493_thumb.jppost-3655-0-39441900-1381475504_thumb.jp

Undskyld den ringe kvalitet, min tlf er dum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmestrikket silkeuld undertrøje - så blev den første endelig færdig:

post-3655-0-53927900-1381475493_thumb.jppost-3655-0-39441900-1381475504_thumb.jp

Undskyld den ringe kvalitet, min tlf er dum.

hvor er den lækker!!!hvad står sådan en under trøje dig i, når den er færdigstrikket?tænker at man måske kunne sætte sving i svigermor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER