Guest M's mor

Bliver ved at bløde (lidt klamt)

17 indlæg i dette emne

Håber I kan hjælpe mig.

Har i et par måneder ikke holdt pause med ppiller da jeg får slem hovedpine når jeg har menstruation.og da der er sket en masse de sidste tre måneder har jeg valgt at springe over.

Det er gået fint uden problemer.

I sidste uge skulle jeg så have ppiller og de kunne se jeg plejer at få cilest. De udlevere normalt et billigere alternativ så var ikke klar over hvilke. Hun suger så hun kan se at mit lægehus vil have andre udleveret da der åbenbart er noget med cilest. Fint nok med mig. Jeg får dem der hedder malconetta. Har jeg prøvet før og de var fine.

Jeg glemmer så en pille men tager den så snart jeg opdager det, men lige siden har jeg blødt. Det er ganske lidt og ofte er det faktisk brunligt det der kommer, og til tider frisk lyserødt blod men det er ikke mere end et trusse indlæg kan klare.

Men fatter ikke at det bliver ved. Er en uge siden snart og har siden husket dem alle.

Jeg regner med at ringe til lægen men kan ikke komme derud før i næste uge hvor Rasmus er hjemme fra ferie.

Har I nogen ide om hvorfor det bliver ved? Jeg har tænkt om det kunne være fordi de ikke var stærke nok men synes jeg også er underligt. Jeg har ikke noget eller ubehag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du burde holde en uges pause fra pillerne. Det trænger din krop vist til. Når jeg springer en mens over begynder jeg at få brunt udflåd efter halvdelen af den nye periode og så stopper det ikke før jeg har holdt mens-pause.

Og hvis det er flere mdr du har sprunget over, er det vel din krops måde at sige fra på.

Desuden får du malonetta fordi cilest er udgået af produktion pga der var for meget af et eller andet stof. Det var så ubetydeligt at flere andre lande har valgt at beholde dem, men ikke Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du burde holde en uges pause fra pillerne. Det trænger din krop vist til. Når jeg springer en mens over begynder jeg at få brunt udflåd efter halvdelen af den nye periode og så stopper det ikke før jeg har holdt mens-pause.

Og hvis det er flere mdr du har sprunget over, er det vel din krops måde at sige fra på.

Desuden får du malonetta fordi cilest er udgået af produktion pga der var for meget af et eller andet stof. Det var så ubetydeligt at flere andre lande har valgt at beholde dem, men ikke Danmark.

Jeg har aldrig oplevet det før, men vil da holde pause næste gang, for er godt nok træls at gå sådan her. For det føles jo som om man har menstruation alligevel.

Nå på den måde. Hende på apoteket kunne ikke fortælle hvorfor jeg ikke kunne få dem.

Tusind tak for dit svar:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske også det er din krop som gerne vil have en menstruation. Jeg tog også p-piller uden pause på min gyns råd. Han sagde hold 5 dages pause ca 3 gange om året og 3 dage hvis din krop selv begynder at lave en mens. (Det gjorde min krop så troligt en gang om mdr p-piller eller ej ;)) Men altså, jeg tror du trænger til en pause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske også det er din krop som gerne vil have en menstruation. Jeg tog også p-piller uden pause på min gyns råd. Han sagde hold 5 dages pause ca 3 gange om året og 3 dage hvis din krop selv begynder at lave en mens. (Det gjorde min krop så troligt en gang om mdr p-piller eller ej ;)) Men altså, jeg tror du trænger til en pause.

Det er noget underligt noget med kroppen.

Men jeg skal vel tage den her blister pakke færdig. Og år den er færdig så holder jeg pause på de der 7 dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget underligt noget med kroppen.

Men jeg skal vel tage den her blister pakke færdig. Og år den er færdig så holder jeg pause på de der 7 dage?

Ja jeg er jo ikke læge og jeg synes du under alle omstændigheder lige skal ringe og høre, men umiddelbart ville jeg bare tage pausen nu med mindre du kun mangler få piller. ..Jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er jo ikke læge og jeg synes du under alle omstændigheder lige skal ringe og høre, men umiddelbart ville jeg bare tage pausen nu med mindre du kun mangler få piller. ..Jeg

Tror jeg mangler ca 8 dage endnu. Så mon ikke jeg godt lige kan tage de færdig.

Når vi ringer til lægen er det kun sekretæren vi kommer til at snakke med og de kan aldrig svare alligevel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville følge p-pillernes "cyklus" så hvis der er pause 7 dage, ville jeg holde pause 7 dage, hvis det er 3 dage så ville jeg holde pause 3 dage og jeg ville også bare tage pakken ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg mangler ca 8 dage endnu. Så mon ikke jeg godt lige kan tage de færdig.

Når vi ringer til lægen er det kun sekretæren vi kommer til at snakke med og de kan aldrig svare alligevel :(

Det er skisme irriterende! men under alle omstændigheder synes jeg, du skal tage kontakt til lægen, når nu du bløder "uden for nummer":)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville følge p-pillernes "cyklus" så hvis der er pause 7 dage, ville jeg holde pause 7 dage, hvis det er 3 dage så ville jeg holde pause 3 dage og jeg ville også bare tage pakken ud!

Jeg plejer at holde 7 dages pause. Spørger så lige dumt. Men hvorfor holder nogen kun 3 dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skisme irriterende! men under alle omstændigheder synes jeg, du skal tage kontakt til lægen, når nu du bløder "uden for nummer":)

Jeg må lige se om jeg kan få fat i en i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at holde 7 dages pause. Spørger så lige dumt. Men hvorfor holder nogen kun 3 dage?

Jeg kan ikke huske om det var 3 eller 4 dage man holder på de P-piller der hedder Yaz - hvorfor kan jeg ikke huske, måske noget med færre hormoner pr. Pille eller sådan noget, men du må ikke hænge mig op på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske om det var 3 eller 4 dage man holder på de P-piller der hedder Yaz - hvorfor kan jeg ikke huske, måske noget med færre hormoner pr. Pille eller sådan noget, men du må ikke hænge mig op på det :)

Okay. Det havde jeg aldrig hørt om før. Men så blev jeg det klogere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at holde 7 dages pause. Spørger så lige dumt. Men hvorfor holder nogen kun 3 dage?

Altså, min gynækolog synes ikke, der var nogen grund til, at jeg have mens en gang om måneden - ressourcespild kaldte han det ;) Men som sagt, så var min krop ikke særlig villig til ikke lave en menstruation uanset om jeg tog piller eller ej. Han sagde så - at for langsomt at vende kroppen til "de nye tider", så skulle jeg tillade en menstruation, hvis kroppen selv lavede den, men kun være pillefri i 3 dage. Når det så engang kørte, så skulle jeg tage en menstruation vel ca. 3 gange om året med en pille-pause på 5 dage.

Men kan sige, at hvis man tog dem helt "almindeligt" så ville det jo være med en 7 dages pause. Jeg ved ikke - jeg holdt som sagt aldrig op med at få menstruation (efter 5 år på den måde!) og nu tager jeg jo så ikke p-piller længere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, min gynækolog synes ikke, der var nogen grund til, at jeg have mens en gang om måneden - ressourcespild kaldte han det ;) Men som sagt, så var min krop ikke særlig villig til ikke lave en menstruation uanset om jeg tog piller eller ej. Han sagde så - at for langsomt at vende kroppen til "de nye tider", så skulle jeg tillade en menstruation, hvis kroppen selv lavede den, men kun være pillefri i 3 dage. Når det så engang kørte, så skulle jeg tage en menstruation vel ca. 3 gange om året med en pille-pause på 5 dage.

Men kan sige, at hvis man tog dem helt "almindeligt" så ville det jo være med en 7 dages pause. Jeg ved ikke - jeg holdt som sagt aldrig op med at få menstruation (efter 5 år på den måde!) og nu tager jeg jo så ikke p-piller længere...

Okay på den måde. Hvis jeg kan nøjes med kun at holde pausen tre til fire gange om året så er det fint med mig. Synes det at skulle have det hver måned er så træls.

Men kan så godt se at det i dit tilfælde ikke gjorde den store forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være en "cyste" med et æg i som ligget og driller, det var jeg ude for på P-sprøjten den var en tiendedel den str den kunne få før den af sig selv ville briste - måden at få den ud på: skift til P-piller med mens hver mdr - til kontrolscanning 2 mdr efter var den væk...

Jeg forstår så ikke at gyn giver anden vejledning end der står på pakken - jeg ville ikke turde gøre andet end hvad indlægssedlen siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, min gynækolog synes ikke, der var nogen grund til, at jeg have mens en gang om måneden - ressourcespild kaldte han det ;) Men som sagt, så var min krop ikke særlig villig til ikke lave en menstruation uanset om jeg tog piller eller ej. Han sagde så - at for langsomt at vende kroppen til "de nye tider", så skulle jeg tillade en menstruation, hvis kroppen selv lavede den, men kun være pillefri i 3 dage. Når det så engang kørte, så skulle jeg tage en menstruation vel ca. 3 gange om året med en pille-pause på 5 dage.

Men kan sige, at hvis man tog dem helt "almindeligt" så ville det jo være med en 7 dages pause. Jeg ved ikke - jeg holdt som sagt aldrig op med at få menstruation (efter 5 år på den måde!) og nu tager jeg jo så ikke p-piller længere...

Sjovt, som de speciallæger ikke altid er enige. Min gyn siger, at det er ok at springe over en enkelt gang pga fx ferie e.l., men absolut KUN den ene gang. Når pakke 2 er taget færdig, skal man holde den sædvanlige pause.

Og efter hendes mening er det med at springe over, ikke noget man skal gøre "bare fordi" - det er nemlig ikke særlig sundt for kroppen at lave rod i cyklus på den måde.

Til TS - jeg er ret sikker på, at din krop fortæller dig, at den har brug for at få afstødt den efterhånden noget gamle slimhinde. Så jeg ville tage en pause, så snart du er færdig med de sidste piller i pakken, og så ellers tage pillerne almindeligt med pauser i de kommende måneder, for at give kroppen lov til at finde sig selv igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER