LSS

Pottetræning, eller hvordan man nu gør det

9 indlæg i dette emne

Hey BK-darlings.

Jeg er tilbage efter at have været ude og føjte i et års tid.

Men jeg ved, at I har svar på så mange dejlige ting, så nu spørger jeg jer:

Hvordan gør I med pottetræning? Er det noget man stadig bruger eller er det vældig meget passé?

Kom frisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke rigtig aktuelt for os endnu, men tanken om en potte, der skal tømmes, er virkelig utiltalende for mig.

Jeg tror vi vil starte med at lade hende komme på toilettet lige så tit hun viser interesse for det, og så rose hende, når hun laver noget, og når hun er blevet så god til også at mærke efter hvornår hun skal tisse/ lave stort, så forsøge at lade hende gå uden ble, og se stadig rose hende, når hun går på toilettet, men ikke straffe hende, når hun har uheld. Det var det, der fungerede, da jeg arbejde i vuggestuen, så det tror eg er vores plan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke for alvor begyndt at potte træne endnu men vi har en der står og samler støv i hjørnet. Han gider nemlig ikke sidde på den. Han vil sidde på toilettet på et sæde der i stedet for. Men han får lov at sidde der, når han ønsker det og har i dag tisset 4 gange på toilettet (de 3 i vs).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke startet endnu, men regner med at købe et børnesæde i stedet og træne med. Tænkte at det måske er nemmere for hende at relatere til det at tisse/lave, når det foregår på toilettet, men har ingen erfaring endnu? Hvornår starter I træningen? Vi er ikke gået igang endnu og hun er 22 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede lige så stille med bare at blive fortrolig med at sidde på toilettet med tøj på og alt mulig. Så begyndte vi at sætte ham når han skulle i bad og alligevel tissede på gulvet. De lidt større børn han leger med i vs bliver tissetrænet og han spejler sig rigtig meget og vil derfor gerne på toilettet lige som dem og det får han lov til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi træner lidt med Maria. Hun vil hellere toilettet herhjemme, så vi har et toiletbræt med stige til hende, og det er hun rigtig glad for.

Vi spørger hende ofte om hun vil på toilettet, nogle gang vil hun og nogle gange vil hun ikke. Hun kan også selv komme og sige at hun vil på toilettet og når hun selv siger til, så tisser hun ofte også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tusind tak for kloge svar. Arthur er kun 13 måneder, men min mand spurgte mig om hvornår og hvordan. Og der måtte jeg melde pas. Og sige at jeg liiiige ville spørge nogle der vidste noget :rolleyes

Jeg tænker at vi går i gang når han viser interesse for det. Dregne er lidt sene til at smide bleen ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tusind tak for kloge svar. Arthur er kun 13 måneder, men min mand spurgte mig om hvornår og hvordan. Og der måtte jeg melde pas. Og sige at jeg liiiige ville spørge nogle der vidste noget :rolleyes

Jeg tænker at vi går i gang når han viser interesse for det. Dregne er lidt sene til at smide bleen ikke?

Jo det siger man men der er jo kun regler for at man kan lave undtagelser. Kender en hvis dreng lige har smidt bleen hele døgnet og han er 2 år og 5 mdr!

Felix er på toilettet dagligt og vs roser ham til skyerne så tror han er godt med selv om han jo stadig bruger ble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det siger man men der er jo kun regler for at man kan lave undtagelser. Kender en hvis dreng lige har smidt bleen hele døgnet og han er 2 år og 5 mdr!

Felix er på toilettet dagligt og vs roser ham til skyerne så tror han er godt med selv om han jo stadig bruger ble :)

En anden undtagelse er min dreng Luka som var renlig dag/nat ved 20/21 maaneder :)

Han sad potte fra han var 15 maaneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER