Maj83

Brugte I ægløsningstest, da I blev gravide?

14 indlæg i dette emne

ja, er lidt i overvejelse om jeg skal have bestilt ægløsningstest. Brugte I dem, da I blev gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brugte ikke ægløsningstest. Jeg har så også en ret regelmæssig cyklus.

Jeg gjorde dog brug af en form for temperaturmetoden, men ikke fuldt ud. Det gav mig dog en nogenlunde idé om hvornår der havde været ægløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej - det gav ingen mening grundet min pco

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde de første to måneder for at få en idé om, hvornår min ægløsning var. Min cyklus var ret regelmæssig, men ÆL lå to dage senere, end jeg troede. Dvs. på dag 16 i en cyklus på 28-29 dage.

ÆL-teste kan være fine, men jeg stressede generelt for meget over det babyprojekt, så en anden gang vil jeg nok prøve at slappe lidt mere af og lade det komme, når det kommer. Dyrke en masse sex og fokusere mindre på ægløsning og cyklus og testdage. Det er svært, men det dræber altså hyggen lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde. Jeg har en uregelmæssig cyklus (grundet PCO) så testene hjalp mig til at holde styr på om jeg overhovedet havde haft ÆL, og dermed undgik at teste mig selv ihjel, plus vi kunne give den en ekstra skalle i de dage :)

De 2 cyklusser hvor vi brugte ÆL-teste aktivt og havde mulighed for at arbejde på sagen, blev jeg gravid.

Ditto! Jeg blev så gravid den 2. cyklus hvor jeg påviste ægløsning. Kan varmt anbefale digitale ÆL-tester, selv om de er dyrere. Jeg købte en pakke med 20 testpinde og en digital "holder" til pinderne, og har stadig ca 10 tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, jeg regnede bare med at ÆL var ca 14 dage efter mens start. Men jeg havde også reglmæssig cyklus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig prøvet en æl test :rolleyes men jeg er blevet gravid 4 gange, de to af gangene fik jeg æl på et helt uventet tidspunkt, mit 2. barn er lavet i en lang cyklus, hvor jeg troede jeg allerede havde haft æl, og ved mit 4. barn fik jeg æl ca 10 dage tidligere end de foregående mdr. Jeg syns faktisk det kunne se ud som om jeg er i stand til at få en (ekstra) æl af lutter forelskelse, eller i hvert fald at det at være sammen med min kæreste (når vi ikke kunne ses så ofte) kunne påvirke min cyklus. Jeg ved ikke hvad videnskaben siger til det, men jeg har da hørt teorier om "sekundær ægløsning" som ikke sådan lige er til at regne med.

:btopic Det jeg forsøger at sige er bare, at jeg ikke tror man altid kan teste sig frem til en graviditet. Hvis kroppen hos mand og kvinde fungerer som den skal syns jeg bare man skal gi den gas med romantikken, så sku der være sådan noget som 25% chance for en befrugtning hver måned. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej... da jeg ikke har nogen ægløsning naturligt ville det være spild af penge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem med gode resultater

Det er rart i en uregelmæssig cyklus at have lidt styr på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede ÆL-test i starten, men min mens var Stort set ikke eksisterende, så opgav det til sidst.

Jeg registrerede i stedet ømme bryster, øget udflåd og andre tegn i et skema, og fik på den måde styr på min ÆL.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem.. Indtil det viste sig, at min mands sædkvalitet mildest talt ikke er noget at råbe hurra for... Så det var ikke sådan, graviditeten blev til. Min mand holdt aldrig op med at regne på cyklus mv - men junior, der ligger ved brystet nu, er altså ivf-barn..;-)

Jeg tror nu heller ikke, at de havde gjort nogen forskel, hvis min mand havde været fertil - min cyklus er 99% stabil og vores sexliv ret aktivt,en alligevel var det svært at nære sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte ikke ÆL-tests da jeg blev gravid, vi havde det sådan, at når det skete, så skete det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte ÆL-test og havde succes med det :) Da vi startede PB ville vi også lade det komme af sig selv, men i takt med tiden gik og der intet skete, valgte jeg at bruge dem for at lære min cyklus bedre at kende også selvfølgelig i håb om at blive gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt ÆL-test, og de virkede PERFEKT, da jeg blev gravid sidste år. Desværre døde babyen jo så inde i maven på mig...

Siden har vi prøvet med ÆL-tests, men i flere måneder har de på ingen måde virket... De fleste af dem er svære at tyde, og til sidst risikerer man altså at blive syg i hovedet af alle de tests...

Jeg ÆL-testede når jeg skulle til at have ÆL, og så var det ellers et gætteri uden lige om den nu var der eller ej... Når vi så var blevet enige om, at det var den, så gik vi til den, og så et par uger efter, begyndte det næste cirkus, nemlig at teste for graviditet. Jeg har været så langt ude at jeg fik SAMTLIGE symptomer på at jeg var gravid, det eneste, der manglede, var de to streger i testfeltet på graviditetstesten... Og så stoppede vi simpelthen det cirkus og gik i gang på den gammeldags facon - knald når du har lyst, og lad være med at tænke over det... Der gik 2 måneder med det, og nu er jeg 5+4...

Mit råd er - tag det som det kommer... Lad være med at ville det for meget... Og hvis det virkelig er et problem, for det kan det være, og det ved jeg godt at det kan, så gå til lægen og få hjælp... For man bliver altså syg i hovedet af det andet... Det gjorde jeg i hvert fald... Hver gang jeg havde haft ÆL kunne jeg tage mig selv i at sidde på diverse babysider og tjekke ud hvor man kunne få den billigste barnevogn, de bedste autostole og de sødeste sparkedragte...

Hav et naturligt, sundt sexliv (dvs. sex mindst hveranden dag - hele tiden!) og lad være med at tillæg det for meget værdi hvorvidt du har ÆL eller ej - så tror jeg på at det kommer til at gå bedst... Og hvis der så ikke sker noget, så insister på at blive undersøgt ordentligt hos din læge og hos en gynækolog...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER