MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Mie har været i cirkus for første gang! Det var STORT for hende :yay

Det var helt perfekt med 1 time og selvom moren kedede sig bravt så var det fedt at se Mie være SÅ opslugt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så hører vi til herinde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor er Ronja bare mega sej! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører vi til herinde...

 

Velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :D Jeg synes også hun er sej ;) Der kom en lille reaktion i går hvor hun græd lidt og ikke ville have nogen af sine bamser hos sig og hun havde svært ved at falde i søvn. Det har nok været en kombination af at hun savnede sine sutter men også af at jeg kom til at lyde lidt irriteret på et tidspunkt :blush hun blev bare ved med at ligge og gøre nogen ting som jeg gentagende gange havde sagt hun ikke skulle, og så lød jeg nok lidt irriteret til sidst. Det var i hvert fald først derefter hun blev ked og kastede sine bamser væk. Men igen, jeg synes stadig det går over alt forventning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj en morgen!

Simon stod tidligt op og vi hyggede lige indtil Jacob og de små stod op og jeg gik i bad. Så fik han bare tantrum på tantrum indtil jeg afleverede ham i børnehaven. Gudskelov er det tur dag, så håber at få en glad dreng hjem i eftermiddag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører vi til herinde...

Velkommen til og tillykke med ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører vi til herinde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aw :biglove

Valdemar kommer ind af døren efter dagpleje, og jeg siger hej til ham. Han svarer med et "Hvor er lillesøster henne?" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg emsig mor hvis jeg er lidt sur over de har malet i bh i går uden forklæder åbenbart så Filippa kommer hjem med maling på T-shirt, nederdel og leggings. Har lige vasket det og det gik ikke af :( :prik

Nogen råd til hvad jeg kan prøve? Kom opvaskemiddel på og Vanish i maskinen uden effekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg emsig mor hvis jeg er lidt sur over de har malet i bh i går uden forklæder åbenbart så Filippa kommer hjem med maling på T-shirt, nederdel og leggings. Har lige vasket det og det gik ikke af :( :prik

Nogen råd til hvad jeg kan prøve? Kom opvaskemiddel på og Vanish i maskinen uden effekt.

Det synes jeg ikke er ok! Så skulle de i det mindste have brugt vandfarver der kan gå af!

Har desværre ingen gode råd til vask :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kommer der lidt reaktion hos Ronja. Hun får ikke sovet nok fordi hun faldet sent i søvn og hun vågner tidligt fordi hun ikke har sutterne hun lige kan hygge med om morgenen. I morges spurgte hun efter dem halvt i søvne og lige efter vågnede hun. Søvnunderskudet gør så at hun bliver rimelig pjevs meget hurtigt. Det kræver lidt tålmodighed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg emsig mor hvis jeg er lidt sur over de har malet i bh i går uden forklæder åbenbart så Filippa kommer hjem med maling på T-shirt, nederdel og leggings. Har lige vasket det og det gik ikke af :( :prik

Nogen råd til hvad jeg kan prøve? Kom opvaskemiddel på og Vanish i maskinen uden effekt.

 

evt  prøv vanish puvler og bland en lille smule vand i så det bliver en slags grød og så gnub det på tøjet og gnub forsigtigt i cikelbevægelser , måske går det så væk og derefter vaske samme måde som du gjorde... det virkede da lucas havde fået noget på sit tøj jeg ik kunne få af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige, om det er mig, der er pylret her: Brian kan finde på at gå fra Valdemar, mens han er på puslebordet fx for at hente en tandbørste, så de kan børste tænder derinde. Det synes jeg faktisk ikke er ok! Jeg ved godt, at Valdemar er en stor dreng på 3 år nu, men der er sgi da alligevel et pænt stykke at falde ned, hvis han skulle få en idé om at kravle ned. :unsure Det tror jeg ikke, han kunne finde på, men jeg har det bare sådan, at børn i den alder er uforudsigelige. Hvad siger panelet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige, om det er mig, der er pylret her: Brian kan finde på at gå fra Valdemar, mens han er på puslebordet fx for at hente en tandbørste, så de kan børste tænder derinde. Det synes jeg faktisk ikke er ok! Jeg ved godt, at Valdemar er en stor dreng på 3 år nu, men der er sgi da alligevel et pænt stykke at falde ned, hvis han skulle få en idé om at kravle ned. :unsure Det tror jeg ikke, han kunne finde på, men jeg har det bare sådan, at børn i den alder er uforudsigelige. Hvad siger panelet? :unsure

Jeg lader f.eks. også Simon sidde på køkkenbordet mens jeg ser til Mads og Tobias i stuen, men spørger altid først om han vil ned eller blive siddende. Tænker at de har en alder nu hvor de godt kan sidde/ligge alene 30 sekunder...

Det handler jo om at lave en aftale og siger altid at han skal blive siddende, eller kalde hvis der er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva er SMASK forelsket i Jespers kollega Eric.

Hun er så overbevist om at de er kærester og at han kommer for at besøge hende.. Når hun snakker om ham, bliver hun helt fjalet og "det kilder i maven mor" :D

Det er så kært :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader f.eks. også Simon sidde på køkkenbordet mens jeg ser til Mads og Tobias i stuen, men spørger altid først om han vil ned eller blive siddende. Tænker at de har en alder nu hvor de godt kan sidde/ligge alene 30 sekunder...

Det handler jo om at lave en aftale og siger altid at han skal blive siddende, eller kalde hvis der er noget.

Hmm okay. Måske er det bare mig, der er en pylremor så :blush Jeg tror jo egentlig heller ikke, at der sker noget, men hænger nok stadig i den der med at man ikke forlader en baby ved puslebordet. Men han er jo selvfølgelig ikke en baby længere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige, om det er mig, der er pylret her: Brian kan finde på at gå fra Valdemar, mens han er på puslebordet fx for at hente en tandbørste, så de kan børste tænder derinde. Det synes jeg faktisk ikke er ok! Jeg ved godt, at Valdemar er en stor dreng på 3 år nu, men der er sgi da alligevel et pænt stykke at falde ned, hvis han skulle få en idé om at kravle ned. :unsure Det tror jeg ikke, han kunne finde på, men jeg har det bare sådan, at børn i den alder er uforudsigelige. Hvad siger panelet? :unsure

Det kunne jeg sagtens finde på da Anna var 3 år (altså det er hun jo stadig, men du ved hvad jeg mener :P). Men det er altså meget forskellige fra barn til barn i den alder. Anna har altid været forsigtig, hvorimod fætter Sigurd er helt utilregnelig - hvis han ser en kant, så hopper han ud over den. Og jeg sagde altid til Anna, at jeg lige hentede tandbørsten (eller hvad jeg nu lige skulle) og hun skulle blive siddende. Så jeg vil side det kommer meget an på Valdemar, så det ved I bedst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader f.eks. også Simon sidde på køkkenbordet mens jeg ser til Mads og Tobias i stuen, men spørger altid først om han vil ned eller blive siddende. Tænker at de har en alder nu hvor de godt kan sidde/ligge alene 30 sekunder...

Det handler jo om at lave en aftale og siger altid at han skal blive siddende, eller kalde hvis der er noget.

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

evt prøv vanish puvler og bland en lille smule vand i så det bliver en slags grød og så gnub det på tøjet og gnub forsigtigt i cikelbevægelser , måske går det så væk og derefter vaske samme måde som du gjorde... det virkede da lucas havde fået noget på sit tøj jeg ik kunne få af...

Tak Mette A og betina88. Er sgu ret træt af det, men fik selvfølgelig ikke sagt noget i bh i dag :prik

Nu prøver jeg med brun sæbe men tror desværre det er for sent når det har været vasket :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne jeg sagtens finde på da Anna var 3 år (altså det er hun jo stadig, men du ved hvad jeg mener :P). Men det er altså meget forskellige fra barn til barn i den alder. Anna har altid været forsigtig, hvorimod fætter Sigurd er helt utilregnelig - hvis han ser en kant, så hopper han ud over den. Og jeg sagde altid til Anna, at jeg lige hentede tandbørsten (eller hvad jeg nu lige skulle) og hun skulle blive siddende. Så jeg vil side det kommer meget an på Valdemar, så det ved I bedst ;)

Jaeh, der må jeg nok indrømme, at Valdemar egentlig plejer at være sådan ok "fornuftig", så det er nok Brian der "har ret" her :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige, om det er mig, der er pylret her: Brian kan finde på at gå fra Valdemar, mens han er på puslebordet fx for at hente en tandbørste, så de kan børste tænder derinde. Det synes jeg faktisk ikke er ok! Jeg ved godt, at Valdemar er en stor dreng på 3 år nu, men der er sgi da alligevel et pænt stykke at falde ned, hvis han skulle få en idé om at kravle ned. :unsure Det tror jeg ikke, han kunne finde på, men jeg har det bare sådan, at børn i den alder er uforudsigelige. Hvad siger panelet? :unsure

Me. Lærte selv at kravle op og ned fra puslebordet sidste år, da var hun 2 - men jeg kan godt bede hende blive siddende der :) Det samme med køkkenbordet :)

Om du er pylrer eller jeg overmodig ved jeg ikke, jeg stoler på Me. Har fint styr på det hele :) Hun kan også selv komme på køkkenbordet og ned igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay. Måske er det bare mig, der er en pylremor så :blush Jeg tror jo egentlig heller ikke, at der sker noget, men hænger nok stadig i den der med at man ikke forlader en baby ved puslebordet. Men han er jo selvfølgelig ikke en baby længere :rolleyes

Der er altså ikke noget der hedder "pylremor" så det må du godt lige slå ud af hovedet! Du er bekymret - ordene pyller og pjat findes ikke i min ordbog.

Enig med de andre at det kommer an på barnet. Mie har kunnet længe men jeg er selvfølgelig ikke i den anden ende af huset men på en "smuttur" efter noget. Og hun får altid at vide at hun skal sidde stille, jeg skal bare lige... Og jeg er tilbage om 2 minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barba: Nu er Lise jo ikke på puslebordet mere, da hun lige er blevet blefri (:yay), men hun fik også lov at være på puslebordet alene, mens jeg liiiige gik efter noget. Det tror jeg faktisk vi startede på allerede omkring de 2 år. Men hun kunne også selv kravle op og ned via vindueskarmen og hvis jeg gik fra hende var det med aftale "Du skal lige blive siddende her, mens jeg henter xxxx...".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige siddet og spillet hr. Skæg tal-spillet med Ronja og jeg holder på at vi skal følge reglerne og at jeg derfor skal gøre de ting jeg lander på og hun skal gøre de ting hun lander på. Det har resulteret i en hys/ked Ronja der er gået op på sit værelse og ikke vil spille mere. Er jeg helt galt på den med at reglerne skal følges så hun kan lære det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.