Mynthe

Tyk mor, næ tak!

55 indlæg i dette emne

Menuen dag 6 og 7:

Morgenmad: rest fra ostetærten

Frokost: sprunget over

Eftermiddag: 7 toffeefee og nogle (10?) lakridser

Aften: Grill, spiste ude: Kød, pølse, kartofler, grønt og til dessert is+jordbær og vingummier. Drak vand + light sodavand.

Morgenmad: Scrambled ægg, 1 pølse, 2 skiver stenalderbrød m. smør

Frokost: Grill, salat og kød, ingen brød, 1 kartoffel.

Aftensmad: sprang over

Aften: is fra paradis is (meget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Status uge 1:

Så gik uge 1, og status må være at det er gået meget godt.

Jeg er kommet godt igang, klart med en bedre succes i hverdagen end i weekenden, meen det er gået okay hele vejen.

I forhold til kosten glippede den lørdag og søndag, imens den planlagte treide cykeltur glippede fredag.

Selv om jeg har givet lidt los har jeg dog ikke sluppet tøjlerne totalt på de dage hvor det først er gået galt.

Det er iøvrigt tydeligt at jeg falder mest for fristelserne når jeg glipper et måltid og ikke er hjemme.

Målet for ugen var status quo, resultatet er minus 600g, så jeg er tilfreds.

Det er iøvrigt mærkeligt at have et status quo mål, og jeg kan mærke at jeg egentlig hellere vil have et mål om lidt vægttab.

Samtidig tænker jeg at hvis jeg taber lidt i starten af de 10 uger, så har jeg lidt at give af til de sidste uger hvor det nok bliver svært ikke at tage på.

Så næste uges (uofficielle delmål) bliver en vægt på 73,x.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til at have været en vellykket uge :)

Hvis du bliver lækkersulten kan jeg virkelig anbefale sukrin :yay der skal faktisk ikke det store til at tilfredsstille en sukkertrang (jeg er BIG TIME sukkerafhængig, når jeg ikke spiser LCHF, så taler af rimelig meget erfaring :rolleyes), og det virker rigtig godt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til at have været en vellykket uge :)

Hvis du bliver lækkersulten kan jeg virkelig anbefale sukrin :yay der skal faktisk ikke det store til at tilfredsstille en sukkertrang (jeg er BIG TIME sukkerafhængig, når jeg ikke spiser LCHF, så taler af rimelig meget erfaring :rolleyes), og det virker rigtig godt synes jeg.

Tak, jeg har faktisk sukrin, og en hel bunke andre speciel produkter. Jeg har bare ikke fået taget noget med mig de dage jeg ikke var hjemme og igår, jaaeh der var viljestyrken bare ikke god nok til ikke at spise is, og meget af det!! Mange af LCHF snacksne kræver lidt tilberedning så må få lavet et lille lager en af dagene. I denne uge skal jeg iøvrigt ud og spise 2 gange. Begge gange i situationer hvor jeg ikke har indflydelse på menuen så må sørge for at spise godt de andre dage og så trods alt vælge fornuftigt når jeg er ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bliver lækkersulten kan jeg virkelig anbefale sukrin :yay

Test lige en lille mængde, før du går amok i det - for mig er bagværk med sukrin stort set uspiseligt... Der er ret blandede meninger om smagen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Test lige en lille mængde, før du går amok i det - for mig er bagværk med sukrin stort set uspiseligt... Der er ret blandede meninger om smagen:-)

Tak for tip

Det er sukrin+ jeg har. (glemte bare +ét. har faktisk ikke prøvet den "almindelige" sukrin.)

Synes at sukrin+ fungerer ok i bagværk, men kun i små mængder.

Prøvede tilgengæld og lave müsli med det og det blev meget metallisk til min smag.

Har også kokossukker og agavesirup, men der er jo noget påvirkning af blodsukkeret.

Jeg har tilgengæld hørt godt om sukrin gold, men er for nærig til at købe det før jeg har fået brugt noget af det jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med stevia det påvirker ikke blodsukkeret. Jeg ved så ikke om man kan bruge det i bagværk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, at det er så forskelligt. Jeg kan stort set ikke smage forskel fra alm sukker. Til gengæld kan jeg ikke fordrage stevia :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter LCHF i morgen :) Glæder mig ret meget faktisk!

Jeg opretter min egen tråd om lidt, men det er rart at læse her og få inspiration til mad :)

Ved du egentlig noget om, om babyer/børn "må" spise på denne måde?

Jeg tænker umiddelbart, at det jo ikke er godt for nogen med tilsætningsstoffer, stivelse, gluten osv.. Men er virkelig i tvivl, om min A må spise det præcis samme som os..

Jeg har købt Janes bog og har allerede læst meget på madbanditten, så jeg er klar og har fået manden med på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik uge 2, og vægten siger + 900g.

Arhmen altså, nu var jeg jo lige kommet så godt igang.

Jeg har været en del ude at spise, og der er kommet nogle kulhydrater ned, ikke mange men åbenbart nok <_<

Jeg har ærlig talt lidt svært ved at forstå en vægtøgning på 900g, men spænder bæltet ind (eller noget :gravid ), og håber så at noget af vægtøgningen skyldes at lillepige vokser og en lettere forstoppelse som jeg døjer med. :blush

Næste uges mål er nu at komme tilbage under de 84,9kg som var udgangspunktet, det vil sige minus 300g eller mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig :glad

Hvis du har en forstoppelse der driller, så kan den sagtens gøre forskellen ;) Engang betød det 1,5 kg til forskel for min vægt, da der endelig kom gang i det igen :blush

Og lillepigen skal jo også vokse, så det kan jo være hende der har taget et spring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gætter på at du har HUSK i huset nu hvor du er på LCHF det virker ret godt mod forstopprlsr, eller en sveske, det må du vel godt spise en enkelt af om dagen i et par dage?

Det KAN jo også være vand i kroppen? Det havde jeg VILDT meget af og jeg var ikke særlig langt henne før det kom <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs:

Tak for hep, og du har ret den lille skal jo også vokse og min mave er da i hvert fald ikke blevet mindre den sidste tid :-)

Majs:

Jeg har HUSK, og nu har jeg forstærket med magnesium.. Noget vand er der også, har købt nye sko 2 numre større end normalt.. :prik

Jeg kan godt nok liiige passe dem der kun er et numre større, men de skal jo gerne holde graviditeten ud, og med den varme kan jeg bare ikke have sko der strammer.

Men uanset vand, og forstoppelse så vil jeg altså tilbage på udgangspunktet næste mandag!!

(det var meningen at jeg ville multiquote, meeen det gik ikke så godt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arhmen altså, måtte lige på vægten igen idag så jeg kunne sende besked til taberdysten, idag er vægten så endnu højere, hele 800g mere end igår. Jamen for pokker da, hele 86kg, så nu skal jeg af med hele 1,1kg for at komme tilbage på udgangspunktet.

Grr, håber virkelig det er en forstoppelse som snart er overstået, og at jeg ikke tager mega hurtigt på eller er ved at få mere vand i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kom jeg lidt nærmere årsagen til vægtøgningen.

Mine fødder og lægge er blevet til en blanding imellem elefantfødder og modellervoks. Hold da op de er/var hævede. Det var værst igår aftes, en nat med fodenden hævet, massere af venepumpeøvelser og nu støttestrømper trods varmen hjælper lidt, men de ligner stadig et par balloner der er pustet godt op :angry

Det positive er at det ikke gør ondt, og at det trods alt kun er i benene og fødderne.

Jeg er nødt til at sidde med fødderne nede når jeg arbejder, så har købt en lille massagebold som jeg "leger" med for at holde fødderne igang.

Her er fusserne så (beklager rodet, det er lillepigens ting der ikke er på plads endnu)

post-5994-0-01703600-1375883396_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kom jeg lidt nærmere årsagen til vægtøgningen.

Mine fødder og lægge er blevet til en blanding imellem elefantfødder og modellervoks. Hold da op de er/var hævede. Det var værst igår aftes, en nat med fodenden hævet, massere af venepumpeøvelser og nu støttestrømper trods varmen hjælper lidt, men de ligner stadig et par balloner der er pustet godt op :angry

Det positive er at det ikke gør ondt, og at det trods alt kun er i benene og fødderne.

Jeg er nødt til at sidde med fødderne nede når jeg arbejder, så har købt en lille massagebold som jeg "leger" med for at holde fødderne igang.

Her er fusserne så (beklager rodet, det er lillepigens ting der ikke er på plads endnu)

post-5994-0-01703600-1375883396_thumb.jp

Det ér bare heller ikke graviditetsvenligt vejr for tiden... Hvad det angår i hvert fald:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågnede af nogle rigtig kedelige lægkramper imorges, og det sammen med mine ødemer fik mig til at tænke at nu skal der ske noget.

Derfor har jeg idag taget kontakt til en akupunktør/zoneterapeut.

Jeg har ikke før prøvet alternativ behandling (kan man overhoved kalde akupunktur og zoneterapi for alternativt) men nu giver jeg det et forsøg.

Og nu hvor jeg først har sendt en mail og beskrevet mine udfordringer glæder jeg mig ret meget til at få svar retur og komme afsted. -samtidig med at jeg er lidt nervøs :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode ved vand i kroppen er, at du mister det hurtigt igen efter fødslen. Det er ikke vægt på samme måde som fedt, der skal arbejdes væk. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode ved vand i kroppen er, at du mister det hurtigt igen efter fødslen. Det er ikke vægt på samme måde som fedt, der skal arbejdes væk. :)

Det er desværre ikke altid, jeg havde vand i kroppen i et par mdr efter fødslen, men jeg har det også altid op til mens. så jeg tror at det er meget hormon bestemt.

Husk at drikke vildt meget vand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre ikke altid, jeg havde vand i kroppen i et par mdr efter fødslen, men jeg har det også altid op til mens. så jeg tror at det er meget hormon bestemt.

Husk at drikke vildt meget vand!

Øv jeg havde ellers tænkt at det i det mindste kun var i 12-13 ugers tid.

Jeg har fået en tid hos en akupunktør på tirsdag så krydser fingre for at hun kan hjælpe lidt.

-og så drikker jeg vand, vand vand, har støttestrømper på, sover med fodenden hævet og sidder med en massagebold imellem fødderne når jeg skal sidde.

Tilsammen må det for pokker da hjælpe.. (kom så efterår... :blush )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg havde ellers tænkt at det i det mindste kun var i 12-13 ugers tid.

Jeg har fået en tid hos en akupunktør på tirsdag så krydser fingre for at hun kan hjælpe lidt.

-og så drikker jeg vand, vand vand, har støttestrømper på, sover med fodenden hævet og sidder med en massagebold imellem fødderne når jeg skal sidde.

Tilsammen må det for pokker da hjælpe.. (kom så efterår... :blush )

Jeg ville ønske jeg havde tænkt på zoneterapeut dengang - jeg lignede en spæreballon og havde vand i kroppen ret tidligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik der endnu en uge, og i denne uge er status +200g.

Det er over mit delmål og det irriterer mig lidt. Jeg er dog ret overbevist om at det skyldes vand i kroppen, men det er stadig møg irriterende.

Ligenu går det bedre end da det var "værst" men der er stadig en del vand.

Jeg har som tidligere skrevet kontaktet en zoneterapeut og skal afsted første gang imorgen, håber det kan hjælpe lidt.

Sålænge det her vandstatus står på er jeg lidt stille her i tråden, jeg synes at fokussen på vægten gør det sværere at nyde graviditeten og det er trods alt ret vigtigt.

Jeg spiser dog stadig fornuftigt og rimelig striks LCHF, og det vil jeg fortsætte med :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vand er er en dræber når det kommer til moralen :( håber det forsvinder men tror desværre ikke du skal regne med det. Men så længe du følger LCHF bør du jo leve fornuftigt og så giver det pote efter fødslen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vand er er en dræber når det kommer til moralen :( håber det forsvinder men tror desværre ikke du skal regne med det. Men så længe du følger LCHF bør du jo leve fornuftigt og så giver det pote efter fødslen!!!

Tak, det er det jeg håber på.

-men altså det er lidt deprimerende at lade vægten få for meget fokus når jeg nu ikke kan gøre så meget for succesoplevelserne ligenu, så for ikke at huske de sidste måneder af graviditeten som en ulige vægtkamp skruer jeg lidt ned for fokus her, og så lidt op på at nyde mave, og en masse god sund mad.

Er iøvrigt på vej ud af døren efter en foodprocessor, for sådan en savner jeg til mange af LCHF retterne.

Jeg har en mini en til min stavblender, og den har været i brug næsten hver dag, meeen nu skal der noget større til. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det er det jeg håber på.

-men altså det er lidt deprimerende at lade vægten få for meget fokus når jeg nu ikke kan gøre så meget for succesoplevelserne ligenu, så for ikke at huske de sidste måneder af graviditeten som en ulige vægtkamp skruer jeg lidt ned for fokus her, og så lidt op på at nyde mave, og en masse god sund mad.

Er iøvrigt på vej ud af døren efter en foodprocessor, for sådan en savner jeg til mange af LCHF retterne.

Jeg har en mini en til min stavblender, og den har været i brug næsten hver dag, meeen nu skal der noget større til. :-)

Fornuftig tilgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER